قزوین

شهید فخری‌زاده‌ها امتداد جریان دانشجویی ۱۳۳۲ هستند

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از قزوین، عباس کاظمی، رئیس بسیج دانشجویی استان قزوین در مراسم روز دانشجو که امروز در محل دانشگاه پیام‌نور مرکز قزوین برگزار شد، اظهار کرد: ملت ایران در طول تاریخ هرگز در برابر ظلم و جنایت سر فرود نیاورده است و یکی از نمونه‌های بارز این ایستادگی و حرکت شجاعانه، جریان دانشجویی و دانشگاهی در سال ۱۳۳۲ است.

وی ادامه داد: ثمره حرکت دانشجویان در سال ۱۳۳۲ را در سال ۵۷ و در پیروزی انقلاب دیدیم؛ در سال ۵۸ نیز در ۱۳ آبان با تسخیر لانه جاسوسی اتفاقی دیگر توسط دانشجویان رقم خورد و این روند تا امروز ادامه پیدا کرده است.

مسؤول بسیج دانشجویی استان قزوین با بیان این‌که آمریکا به‌جز نابودی ملت‌ها به چیز دیگری فکر نمی‌کند، خاطرنشان کرد: ملت ایران همواره با نگاه عمیق همراه با بصیرت ساختار فاسد جهانی را سال‌هاست سردست گرفته و فریاد می‌زند.

وی تصریح کرد: ملتی که چنین جوانانی دارد همیشه در مسیر رشد و تعالی حرکت خواهد کرد، جوانانی که حاضرند در مسیر رشد، سعادت و اعتلای ملت از تمامی داشته‌های خود بگذرند که شهدای هسته‌ای از جمله این شهدا بودند و امثال شهید فخری‌زاده‌ها امتداد جریان دانشجویی سال ۱۳۳۲ هستند.

کاظمی بیان کرد: جوان ایرانی دانش و بینش خود را از سال‌ها قبل به‌عنوان درون‌مایه به‌همراه خود داشته است و به‌واسطه همین ویژگی و ظرفیت عظیم راه‌های سخت و صعب‌العبور را یکی پس از دیگری پشت سر می‌گذارد و پس از این نیز این‌گونه خواهد بود.

وی اشاره کرد: دانشگاه پیام‌نور مرکز قزوین امروز این افتخار را دارد که دانشجویان نخبه توانمند را در عرصه‌های مختلف تربیت کرده و تحویل جامعه بدهد.

کاظمی عنوان کرد: دانشجویان دانشگاه پیام‌نور راه پرافتخاری را طی کردند رشد و حرکت رو به جلو آنان ادامه دارد و این همان معرفتی است که از ۱۶ آذر ۱۳۳۲ سرچشمه می‌گیرد.

کاظمی اظهار کرد: دانشجویان در لبه علم و قله‌های تکنولوژی حرکت می‌کنند و دانشجویان پیام‌نور به‌عنوان یک دانشگاه فاخر مسیر علم و دانش را طی کرده‌اند و این مایه مباهات است، این افتخارات متکی بر باور ارزشمند توانستن است و با همین باور راه پیش‌رو هم طی‌شدنی است و موانع پیش‌رو هم برداشته شدنی است، به شرط این‌که با همان انگیزه‌ها و اراده‌های گذشته راه را طی کنیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا