کهگیلویه و بویراحمد

شهید فهمیده یکی از اسطوره های ملت ایران

به گزارش برگزیده های ایران از گچساران حجت الاسلام‌ والمسلمین سید امین الله حجازی درخطبه های نماز عبادی سیاسی جمعه با اشاره به مناسبت های این هفته اظهار کرد:هشتم آبانماه شهادت نوجوان سرفراز شهید :حسین فهمیده” است دانش آموز بسیجی که درسال ۵۹نارنجک به کمرش بست و تانک دشمن را منهدم و درادامه نیز راه دشمن بعثی را هم مسدود کرد و امام راحل درآن دوران فرمودند که رهبر ما آن طفل ۱۳ساله است یعنی الگویی بزرگ برای بشریت.

وی با اشاره به روز دانش آموز  وتبریک آن بیان کرد: دشمن مطالعه و بررسی می کند که در گوشه ای ازاین جهان، کشوری با ابزار ایمان به خداوند متعال تمام دنیا را متحول کرده و تمام اندیشمندان جهان را به تفکر واداشته،پس دنیای استکبار تمام امکاناتش را بکار گرفته که این اندیشه و تفکر را ساقط کند.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد: آنچیزی که دشمن را به زانو درآورد همان دشمنی که می خواهد کدخدای عالم باشداما کشوری همچون ایران اسلامی ادعای استقلال، اقتدار و بزرگی دارد پس دشمن تلاش کرد این سنگر اعتقاد ملت را بمباران کند.

حجت الاسلام حجازی عنوان کرد:با این وجود دشمن ترفندها و فتنه ها می کند که نسل جوان و نوجوان ما را از مسیر عزت و اقتدار ملت دور کند،چرا که این نسل دوران ذلت ملت ایران دردروان منحوس رژیم پهلوی را درک نکردند.

وی گفت: البته هرچند الان مشکلاتی هم وجود دارد و به برخی بی عدالتی ها و تبعیض ها گلایه داریم اما نباید نظام اسلامی را با دوران طاغوت مقایسه کنیم.

امام جمعه گچساران خاطر نشان کرد:دوران طاغوت در استان ما هیچ امکاناتی وجود نداشت،اما درحال حاضر زیرساخت های خوبی داریم و دور از انصاف است که دستاوردهای نظام اسلامی را نبینیم،اما رسالت و وظیفه ما این است که نسل نوجوان و جوان مان را بیشتر با قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام آشنا کنیم.

حجت الاسلام‌حجازی بیان کرد:درحقیقت تنها راه نجات بشریت همان توجه به سیره و روش اهل بیت علیهم السلام است،بنابراین شورای سیاستگذاری ائمه جمعخ کشور طرحی دارند بنام نوجوان امروز_طلایه دار فردا که درآینده این نوجوانان مسئولان فردای این سرزمین هستند که باید آبدیده و به اصل مسیر انقلاب آگاه شوند.

وی افزود:خواهشی که دارم نهادهای متولی همچون آموزش و پرورش و دیگر نهادها و ادارات و گروه‌هایی که با نوجوانان ارتباط دارند، بناست که درکل کشور تحول اخلاقی، معنوی وفکری درخصوص نوجوانان ایجاد شود و نباید اجازه بدهیم دشمن فرزندان مان را گمراه کند.

امام جمعه گچساران ادامه داد:همه باید تلاش کنیم دشمن را دراین امر ناکام بماند،مقام معظم رهبری فرمودند شهید فهمیده یکی از اسطوره های ملت ایران است که برای همیشه در یادها زنده خواهد ماند وباید تلاش کنیم فهمیده هادرجامعه تربیت کنیم. 

حجت الاسلام‌حجازی اضافه کرد:فردا نیز روز پدافند غیر عامل است و مقام معظم رهبری دستوری که به دستگاه ها داده اند که همه دست به دست هم بدهند دراین موضوع تلاش کنید که موفق شوید،

وی اظهار کرد: درحقیقت پدافند غیر عامل مجموعه اقدامات غیر مسلحانه است و تلاشی برای بازدارندگی دشمن،کاهش آسیب پذیری،فعالیت های ضروری و ارتقا و پایداری ملی دربرابر اقدامات نظامی و غیر نظامی و…است تا از وارد شدن تلفات جانی و زیان اقتصادی و… جلوگیری کرد.

حجت الاسلام حجازی بیان کرد:اطمینان از مصونیت درپدافند غیرعامل بسیار حائز اهمیت است و به نوعی باید حس امنیت و اعتماد به نفس درجامعه شکل بگیرد،بنابراین ازهمه اداراتی که دراین موضوع اهتمام ویژه دارند تشکر وقدردانی می کنم.

امام‌جمعه گچساران تصریح کرد:روز گرامیداشت ۱۳آبان ،روز استکبار ستیزی را درپیش داریم و ایران اسلامی با تمسک به قرآن و سیره اهل بیت علیهم السلام مقابل نظام سلطه ایستاد و استکبار ستیزی را به جهان صادر کرد لذا باید تلاش کرد با اتحاد، انسجام و همدلی درسایه سار امرولایت فقیه این عزت و اقتدار ملی را صیانت کنیم.

 

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا