Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
شهید «محمدحسین فهمیده» شگفتی تاریخ انقلاب اسلامی است - خبرگزاری برگزیده های ایران
البرز

شهید «محمدحسین فهمیده» شگفتی تاریخ انقلاب اسلامی است

به گزارش برگزیده های ایران از کرج، سلیمان رستمیان، مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز، امروز در جمع اصحاب رسانه، ضمن گرامی داشت ۸ آبان ماه سالگرد شهادت دانش‌آموز بسیجی شهید «محمدحسین فهمیده» و روز نوجوان و بسیج دانش‌آموزی، شهید محمدحسین فهمیده را تجسم عینی ایثار و ازخودگذشتگی دانست و گفت: شهید فهمیده باوجود سن پایین به همه درس شجاعت، فداکاری و مقاومت آموخت.

وی افزود: حماسه شهید فهمیده یک شگفتی در تاریخ انقلاب اسلامی است که نباید به فراموشی سپرده شود، شجاعت، استقلال‌طلبی و ازخودگذشتگی ازجمله ویژگی‌هایی هستند که سراسر وجود شهید فهمیده مالامال از آن‌ها بود.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز شهید فهمیده را الگوی بی‌نظیر ایثار و شهادت برای یک ملت دانست و تصریح کرد: شهید فهمیده و دیگر شهدای دانش‌آموز افتخاری عظیم برای ملت ایران هستند که با جهاد خود تأثیری فرا منطقه‌ای بر روی تمامی ملت‌ها و انقلاب‌های جهان گذاشته‌اند.

وی افزود: دانش آموزان ازجمله اقشاری بودند که در ابتدایی‌ترین سن و سال‌های زندگی خود از چیزی هراس نداشته و با لبیک به امام خود و حرکت شجاعانه به الگوی شجاعت و ایثار برای جامعه اسلامی تبدیل شدند. شهید فهمیده دانش‌آموزی انقلابی از همین جنس است که با شهادت خود برگ زرینی در تاریخ ایران اسلامی ثبت کرد.

رستمیان به ترویج و اشاعه فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه اشاره کرد و تصریح کرد: امروز شهید علی لندی ادامه دهنده راه تمامی شهیدای نوجوان و دانش آموز همچون شهید فهمیده و بهنام محمدی هستند که با بصیرت، آگاهی، شجاعت و اعتقاد قلبی از بهترین هستی خود گذشتند، و این تاثیر و نتیجه ترویج فرهنگ ایثار و شهادت در جامعه است.

وی نقش مدارس و دانش آموزان را در تدوام و پایداری انقلاب موثر و مهم دانست و افزود: سیره و روش زندگی شهدایی همچون شهید فهمیده نه تنها در کتاب های درسی بلکه باید در تمامی ابعاد زندگی دانش آموزان فرهنگ سازی شود، مدارس ما باید بیشتر به ابعاد زندگانی شهدایی همچون شهید فهمیده و علی لندی بپردازند.

مدیرکل بنیاد شهید و امور ایثارگران استان البرز در پایان تأکید کرد: زنده نگه‌داشتن یاد و خاطر شهدا، همچون شهید فهمیده رسالتی سنگین است که باید بدان عمل نمود. ما هرچه داریم از برکت خون شهدا است و باید ضمن ادامه دادن راه این کبوتران خونین بال از ارزش‌های نظام که شهدا خون خود را برای آن هدیه دادند دفاع کنیم.

انتهای پیام/ج


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا