چهارمحال و بختیاری

شوراهای غیرفعال امر به معروف در ادارات منحل شود/ لزوم بررسی وضعیت پوشش معلمان در مدارس

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، حجت‌الاسلام و المسلمین محمدعلی نکونام صبح امروز در سومین جلسه ستاد احیا امر به‌ معروف و نهی‌از منکر با بیان اینکه ستاد به سمت نقش‌آفرینی حرکت می‌کند، گفت: اصلاح کردن دستگاه‌ها از طریق ستاد و با این شیوه یعنی قبل از رسوایی و پخش موضوع در فضای عمومی بسیار مهم است که باید با نظارت گسترده در همه دستگاه‌ها صورت گیرد.

رئیس ستاد امر به‌ معروف و نهی از منکر چهارمحال و بختیاری افزود: فعال کردن شوراهای امر به‌ معروف و نهی‌از منکر در دستگاه‌ها مورد توجه قرار گیرد و بررسی شود اگر شورایی کارایی ندارد منحل و اگر کارایی دارد تقویت و فعال شود.

نکونام ادامه داد: بر تعداد طلایه‌داران امر به‌ معروف و نهی‌از منکر بیفزایید تا این عرصه اجتماعی شود که ایجاد چنین جامعه‌ای نیاز به ناظران دارد البته ناظران دلسوز نه مچگیر که باید به این مهم توجه شود.

روحیه اصلاح‌گری را در ستاد تقویت کنید

نماینده ولی فقیه در استان بیان کرد: از قلم برخی از نامه‌‌ها که به دفتر ارسال می‌شود مشخص است که قصد خیرخواهانه ندارند و قصد نامه تنها تخریب است و حتی امضاء هم ندارند که این روحیه‌ها نباید در ستاد وارد شود و روحیه اصلاح‌گری و دلسوزی حاکم شود.

امر به‌ معروف و نهی‌ از منکر باید در جامعه ترویج شود

وی اظهار کرد: امربه‌معروف همیشه با امر و نهی نیست بلکه ترویج این امر در جامعه باید شکل گیرد و هر دستگاهی متناسب با وظایف خود این بستر را ایجاد کند البته مراقب تداخل‌ها نیز باشند که مضر خواهد بود.

رئیس ستاد امربه‌معروف و نهی‌از منکر استان افزود: شنیده می‌شود در آموزش‌وپرورش عدم همکاری با جوانان فعال وجود دارد و دانش‌آموزان در مدارس با موانعی از سمت مدیران یا معلمان روبرو می‌شوند،که نباید از این موارد دیده شود بلکه باید به دانش‌آموزان اجازه دیده شدن داد.

برپایی کلاس درس هنگام نماز، منکر است

وی گفت: حتی همزمان با نماز جماعت در مدارس کلاس برگزار می‌شود و اگر دانش‌آموزی بخواهد در نماز شرکت کند به او اجازه نمی‌دهند که خود اصل کلاس گذاشتن موقع نماز یک منکر و تهدید دانش‌آموز نیز یک منکر دیگری است که باید بررسی شود.

ظاهر و پوشش معلمان بررسی شود

نکونام ادامه داد: اگر معلمی با وضع نامناسب وارد کلاس شوند آموزش و پرورش باید با آن برخورد کند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا