چهارمحال و بختیاری

شورایِ بحران‌زده/ اولویت‌های شهری چلگرد کدام است؟

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد شهر چلگرد مرکز شهرستان کوهرنگ در چهارمحال و بختیاری است که شورای این شهر در ماه‌های اخیر با حواشی متعددی همراه بوده است؛ عزل شهردار توسط شورا و سپس انحلال شورا و مجدد تایید شهردار از جمله حواشی بودند که باعث شدند شورای پنجم این شهر از خدمت‌رسانی به مردم باز بماند.

اکنون چند ماه از آغاز شورای ششم گذشته و هنوز التهابات سیاسی شورای جدید که از شورای قبلی به ارث برده فروکش نکرده و مردم طعم شیرین خدمات شهری را به خوبی نچشیده‌اند؛ لذا با هدف آسیب‌شناسی معضلات شهری شهر چلگرد با رئیس شورای پنجم به گفت‌وگو نشستیم.

خان‌محمد غیبی حاجی‌پور طرح تفصیلی فعلی را مهم‌ترین مشکل شهر چلگرد دانست و گفت: کمبود زمین و در نتیجه افزایش ساخت و سازهای غیرمجاز از مهم‌ترین آسیب‌های طرح تفصیلی فعلی است که شهردار جدید باید در قدم اول نسبت به اصلاح آن اقدام کند.

رئیس شورای پنجم شهر چلگرد نداشتن درآمد پایدار برای شهرداری را معضل دوم مدیریت شهری عنوان کرد و علت اصلی تعویق ۶ ماهه حقوق کارکنان شهرداری چلگرد را همین مسئله دانست.

وی با اشاره به کمبود نیروی انسانی در شهرداری تصریح کرد: قطعا نیروی شرکتی و غیررسمی که عمدتا تخصص کافی هم ندارند نمی‌توانند شهرداری را در انجام ماموریت‌های محوله همراهی کنند.

تمام فعالیت‌های شهرداری در جمع‌آوری زباله خلاصه شده است

عضو سابق شورای شهر چلگرد ضمن انتقاد از نداشتن برنامه و پروژه کلان عمرانی در شهر، بیان کرد: تمام فعالیت‌های شهرداری در حال حاضر در جمع‌آوری زباله خلاصه شده است.

وی با اشاره به نارضایتی عمومی مردم از نبود حداقل‌های خدمات شهری مانند حمل و نقل و بهسازی معابر، اضافه کرد: وقتی شورا و شهرداری توان انجام مسایل ابتدایی و حداقلی را ندارند تعریف پروژه‌های بزرگ که نیازمند زیرساخت‌‌هایی است، غیرمنطقی به نظر می‌رسد.

پیشنهاد تبدیل ۳۵ شهرداری به دهیاری

رئیس شورای سابق استان چهارمحال و بختیاری با پیشنهاد تبدیل ۳۵ شهرداری به دهیاری،توضیح داد: به دهیاری‌ها یک مستمری دولتی تعلق می‌گیرد که شهرداری‌های کوچک از آن محروم هستند؛ و از طرفی چون در شهرهای کوچک صنایع و اقتصاد قوی وجود ندارد لذا درآمد ناشی از مالیات و عوارض شهری نیز محدود است و شهرداری‌های کوچک همچنان ضعیف می‌مانند.

وی تجهیزات ضعیف شهرداری را آسیب مهمی دانست و بیان کرد: با وجود بارش‌های سنگین برف در این شهر ماشین‌آلات مناسبی برای برف‌روبی و خدمات‌دهی در این حوزه وجود ندارد.

حل مشکلات چلگرد در گرو اتحاد همه دستگاه‌ها است

 غیبی در بخش دیگری از صحبت‌های خود، مشکلات شهر چلگرد را بزرگ ولی حل‌شدنی دانست و پیشنهاد داد: اگر همه دستگاه‌ها متعهدانه پای کار بیایند و در کنار شهرداری و شورا مقابل مشکلات این شهر قرار بگیرند در مدت زمان کوتاهی بسیاری از این مشکلات حل خواهد شد.

وی در پایان با بیان اینکه جانمایی ادارات نیز در این شهر مشکل‌آفرین شده است، اضافه کرد: همچنین تقسیم‌بندی درستی در حوزه کاری ادارات دیده نمی‌شود و هر اداره نقش خود را در رفع مشکلات به درستی ایفا نمی‌کند.

انتهای پیام/۶۸۰۳۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا