اجتماعی

شورای شهر تهران خواستار زیر زمینی کردن مسیر ریلی راه‌آهن تهران ـ اهواز شد

شورای شهر تهران خواستار زیر زمینی کردن مسیر ریلی راه‌آهن تهران ـ اهواز شد

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، برخی از اعضای شورای شهر تهران در نامه‌ای خطاب به مهرداد بذرپاش؛ وزیر راه و شهرسازی بر ضرورت زیر زمینی کردن مسیر ریلی راه‌آهن تهران ـ اهواز تاکید کردند.

در این نامه به وزیر راه و شهرسازی آمده است:

با عنایت به نظر بسیاری از صاحب‌نظران، متخصصان حوزه حمل و نقل در سراسر دنیا، حمل و نقل ریلی به دلایل مختلف از جمله ایمنی بالا،‌ در حمل مسافر، کاهش آلودگی‌های زیست محیطی، کاهش مصرف سوخت، افزایش ظرفیت حمل مسافر، حمل و جابجایی انبوه و حجیم بار در مسیرهای طولانی در مقایسه با حمل و نقل جاده‌ای به عنوان یک شیوه منتخب در این حوزه به شمار می‌رود. لیکن علی‌رغم مزایای بی‌شمار آن، متاسفانه مجاورت حریم راه‌آهن در نقاط مسکونی بویژه در شهرها که از تراکم جمعیت بالایی برخوردار هستند، منجر به بروز چالش‌های متعدد در زمینه آلودگی‌های زیست محیطی و بهداشتی، مخاطرات ایمنی و مشکلات اجتماعی خواهد شد.

جا به جایی درختان خط راه آهن تهران – اهواز قانونی است!

با عنایت به موارد مطروحه، کلانشهر تهران، با گسترش پهنای شهری و افزایش جمعیت در مناطقی در مجاورت حریم راه‌آهن بویژه راه‌آهن تهران ـ اهواز با چالش‌ها و مسائل مختلفی مواجه شده و همین امر زمینه نارضایتی ساکنان را بوجود آورده است.

شورای شهر تهران ,

در این راستا مزید امتنان است در جهت حفظ سلامت شهروندان و رعایت حقوق عامه، دستوری فرمایید ترتیبی اتخاذ شود تا نسبت به زیرزمینی کردن این مسیر ریلی اقدام مقتضی معمول نمایند.

به گزارش برگزیده های ایران، نامه شورای شهر تهران، توسط برخی از اعضای از جمله نرجس سلیمانی، نرگس معدنی‌پور، میثم مظفر، مهدی اقراریان، مهدی پیرهادی، ناصر امانی، زهرا شمس‌احسان، مهدی بابایی، پرویز سروری، حبیب کاشانی،‌ محمد آخوندی، علی‌اصغر قائمی، علیرضا نادعلی،‌ سوده نجفی، احمد صادقی، سید احمد علوی و آقامیری امضا شده است.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا