کرمان

شورای شهر زرند به‌دنبال ایجاد سامانه شفافیت/اطلاعات باید در زمان مناسب و باکیفیت ارائه شود

عباس ایرانمنش‌زرندی در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در کرمان اظهار داشت: بر اساس مفاد قانون شهرداری و نیز قانون تشکیلات شورای اسلامی کشوری، شوراهای شهر یک مرجع تصمیم‌گیری و نظارتی هستند که با رأی مستقیم مردم نمایندگان آن انتخاب می‌شوند که وظیفه اصلی اعضای آن انتخاب شهردار، تصویب بودجه و نظارت بر عملکرد شهرداری‌هاست.

وی افزود: شفافیت یعنی حق اعطای اطلاعات به مردم به شرطی که اطلاعات داده شده در زمان و مکان مناسب، با قالب و کیفیت مناسب و به مخاطب مورد نظر ارائه شوند، زمانی که این شروط به طور همزمان به وقوع بپیوندند، می‌توانیم بگوئیم که شفافیت حاصل شده است.

رئیس شورای اسلامی شهر زرند تاکید کرد: شورای ششم به انجام و اجرای این حق قانونی شهروندان اصرار دارد و در این راستا به شفاف‌سازی فعالیت‌ها اقدام خواهد کرد، شورا در نظر دارد با ایجاد سامانه شفافیت و استفاده از ابزارهای نوین این امر مهم و مطالبه به حق مردم را عملیاتی کند و شهروندان را به‌عنوان ولی‌نعمت خود گام به گام با اقدامات شورا همراه کند .

ایرانمنش عنوان کرد: با توجه به اینکه شفافیت به‌تنهایی موجب خود کنترلی نهاد‌ها و کاهش فساد می‌شود می‌توان، گفت نقش آن در مبارزه با فساد بسیار چشمگیر است؛ اما به تنهایی کافی نبوده و پازل تکمیل کننده‌ آن، قدرت بازخورد مردمی یا همان مشارکت مردم است و در واقع زمانی نظارت مردم معنی‌دار است که ناظر، توان اعمال قدرت را داشته باشد وگرنه در غیر اینصورت تفاوتی بین وجود یا عدم وجود نظارت مردم برای مفسد نخواهد بود .

وی ضمن تاکید بر لزوم فعال کردن نظارت همگانی جهت پیشگیری از فساد از تمام متخصصان در جهت ارائه راهکارهای عملیاتی دعوت کرد.

انتهای پیام/۳۳۸۸/ق


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا