سلامت

شکار و فروش پرندگان وحشی در آستارا ممنوع اعلام شد

به گزارش خبرنگار برگزیده های ایران، سعید میرقربانی عصر دوشنبه در جلسه ستاد آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان در فرمانداری آستارا اظهار داشت: بازدید مستمر از هفت مرغداری‌ شهرستان آستارا برای مقابله با بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان باید در دستور کار دستگاه‌های ذیربط باشد.

وی افزود: شهرداری‌ ها، دهیاری‌ ها و نیروی انتظامی در خصوص جلوگیری از ورود طیور زنده صنعتی و همچنین پَرکنی طیور در بازار محلی تدابیر لازم را داشته باشند و با آن برخورد کنند.

سرپرست فرمانداری آستارا گفت: شکار و فروش پرندگان وحشی به هر شکلی در سطح شهرستان ممنوع است و با کسانی که از این قانون پیروی نکرده و زمینه آسیب به سایرین را فراهم کنند برخورد قانونی می‌ شود.

میرقربانی با اشاره به اینکه تاکنون موردی از بیماری آنفوانزای فوق حاد پرندگان در این شهرستان دیده نشده است افزود: توجه به مقوله بهداشت و سلامت مردم ضروری است و همه ادارات و سازمان‌ ها باید با تمام توان و بسیج کلیه نیروها و امکانات، در جهت کنترل از بروز و شیوع بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان همراه با شبکه دامپزشکی شهرستان ایفای نقش کنند.

سرپرست فرمانداری آستارا تاکید کرد: با توجه به شروع فصل سرما و احتمال شیوع آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان، لازم است رسانه‌ ها مردم را نسبت به خطرات این بیماری آگاه کنند.

میرقربانی بر تشکیل گشت‌ های مشترک توسط شهرداری، نیروی انتظامی، محیط زیست و شبکه دامپزشکی برای پایش، نظارت و کنترل دست فروش‌های پرندگان در سطح شهر تاکید کرد.

شروع ناگهانی تلفات، علائم تنفسی و سیاه شدن و خون‌ ریزی تاج، ریش و ساق پا طیور از علائم مبتلا به بیماری آنفلوآنزای فوق حاد پرندگان است و لازم است با مشاهده چنین مواردی به مسئولان به خصوص محیط زیست، جهاد کشاورزی و خانه‌ های بهداشت اطلاع داده شود.

شهرستان آستارا با ۹۱ هزار نفر جمعیت و ۶۲ روستا در ۲ بخش مرکزی و لوندویل در همسایگی جمهوری آذربایجان واقع شده است.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا