اخبار ورزشی

شکایت علیه AFC و محرومیت در کمین رونالدو، بنزما و نیمار از لیگ قهرمانان آسیا

شکایت علیه AFC و محرومیت در کمین رونالدو، بنزما و نیمار از لیگ قهرمانان آسیا

نشریه «گاردین» انگلیس خبر داد چندین باشگاه فوتبال آسیا تصمیم گرفتند علیه کنفدراسیون فوتبال آسیا و شیخ سلمان رئیس AFC به خاطر باشگاه های متمول عربستانی و صدور مجوز غیرقانونی آنها در لیگ قهرمانان آسیا شکایت کنند.

در گزارش این رسانه معتبر اروپایی آمده است که باشگاه های فوتبال آسیا به دلیل اینکه ۳ باشگاه بزرگ عربستان که در این فصل از لیگ قهرمانان آسیا شرکت می کنند زیرنظر یک مالک یعنی صندوق سرمایه گذاری عربستان هستند.

صندوق سرمایه گذاری عربستان در نقل و انتقالات تابستانی به ۴ باشگاه عربستانی یعنی الهلال، النصر، الاتحاد و الاهلی پول هنگفتی را تزریق کرد تا بتوانند بیش از ۳۵ ستاره دنیای فوتبال را به عربستان بکشانند.

تمام این ریخت و پاش ها نشان می‌دهد این ۴ باشگاه که ۳ تیم آن در لیگ قهرمانان آسیا حضور دارند زیرنظر یک مالک هستند و این طبق قوانین فیفا و AFC غیرقابل قبول است و باید این ۳ باشگاه عربستانی محروم شوند.

الهلال رقیب نساجی است، الاتحاد رقیب سپاهان و النصر رقیب پرسپولیس است. محرومیت هر کدام از این باشگاه ها از لیگ قهرمانان آسیا به نفع نمایندگان ایران است.

به گزارش فارس، کنفدراسیون فوتبال آسیا پیش از این استقلال و پرسپولیس را از حضور در لیگ قهرمانان آسیا ۲۰۲۲ محروم کرده بود که یکی از دلایل آن مالکیت مشترک این دو باشگاه زیر نظر وزارت ورزش و جوانان ایران بود.

۲۵۷ ۲۵۱

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا