Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
شکسته شدن یک رکورد جهانی با الهام از هواپیمای مافوق صوت ناسا - خبرگزاری برگزیده های ایران
علمی و فناوری

شکسته شدن یک رکورد جهانی با الهام از هواپیمای مافوق صوت ناسا

شکسته شدن یک رکورد جهانی با الهام از هواپیمای مافوق صوت ناسا

سه مهندس هوافضا با به پرواز درآوردن یک هواپیمای کاغذی به مسافت ۸۸ متر، رکورد جهانی قبلی ۷۷ متری را شکستند.

آنها چند ماه را صرف تحقیق در مورد طراحی آیرودینامیک و هنر اوریگامی کردند تا بتوانند تعدادی نمونه اولیه را برای هواپیمای برنده خود طراحی کنند، بسازند و آزمایش کنند.

دیلون روبل، گرت جنسن و ناتانیل اریکسون فارغ التحصیلان دانشگاه علم و صنعت میسوری هستند که در رشته مهندسی هوافضا و مهندسی مکانیک تحصیل کرده‌اند.

دیلون روبل، مهندس سیستم‌ها در شرکت بوئینگ و حالا رکورددار به پرواز درآوردن یک موشک کاغذی می‌گوید: این یک لحظه واقعاً غرورآفرین برای خانواده و دوستانم است. این کار پیوند خوبی با هوافضا و تفکر در راستای طراحی و ایجاد نمونه‌های اولیه دارد.

این گروه بر این باور بود که موفقیت آنها مهندسان هوافضای آینده را تشویق می‌کند تا به دنبال علایق خود باشند.

الهام از هواپیمای مافوق صوت ناسا

این گروه بر روی سرعت و کاهش نیروی اصطکاک در طراحی خود تمرکز کردند و برای آن از هواپیماهای مافوق صوت به ویژه هواپیمای X-۴۳A ناسا الهام گرفتند.

آنها برای تعیین زاویه ایده‌آل برای پرتاب این هواپیمای کاغذی شبیه‌سازی‌های متعددی انجام دادند و فیلم‌های آهسته از تلاش‌های قبلی خود را مطالعه کردند.

بهترین کاغذ برای تا کردن و ساخت هواپیمای رکوردشکن، کاغذ A۴ تعیین شد.

شکسته شدن یک رکورد جهانی با الهام از هواپیمای مافوق صوت ناسا

این مهندسان قبل از ثبت این رکورد در ایندیانای آمریکا تقریباً ۵۰۰ ساعت روی این پروژه کار کردند.

روبل و جنسن زمانی که هنوز در مدرسه راهنمایی بودند با شرکت در مسابقات بوئینگ شروع به ساخت و مهندسی هواپیماهای کاغذی کردند. آنها می‌خواهند با این موفقیت، مهندسان هوافضای آینده را تشویق کنند تا به دنبال علایق خود بروند.

در حالی که روبل اعتراف می‌کند که فقط علاقه‌مندان باتجربه می‌توانند طرح‌های خود را به طور موثر اجرایی کنند، با این وجود به همه توصیه می‌کند که استعدادهای خود را با شروع با قالب‌های در دسترس عموم تقویت کنند.

روبل می‌گوید: هواپیماهای واقعی و کاغذی تفاوت‌ها و پیچیدگی‌های زیادی دارند، اما هر دو بر اساس اصول پایه یکسانی کار می‌کنند. برخی از روش‌های طراحی مشابه را می‌توان برای هر دو اعمال کرد. یکی از این روش‌ها فرآیند طراحی آزمون و خطای ما بود.

وی در ادامه افزود که “ماخ ۵” برای طرفداران ماهر هواپیماهای کاغذی مناسب است و روش پرتاب خاصی را می‌طلبد.

روبل در نهایت می‌گوید که ساختن یک هواپیمای کاغذی جدید که تمام رکوردهای قبلی را بشکند نیز امکان‌پذیر است، اما به ممارست و صبر نیاز دارد.

۵۸۵۸

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا