اخبار روز

شیخ نعیم قاسم: دوره آزار و دخالت اسرائیل در زندگی لبنانی‌ها به سر آمده است

شیخ نعیم قاسم: دوره آزار و دخالت اسرائیل در زندگی لبنانی‌ها به سر آمده است

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، شیخ «نعیم قاسم» معاون دبیر کل حزب‌الله طی سخنانی در مراسم فارغ‌التحصیلی دانش‌آموزان مدارس المصطفی (ص) در بیروت به پرونده ریاست‌جمهوری لبنان اشاره و اعلام کرد، برخی در لبنان مقاومت و سلاح آن را مورد هجمه قرار می‌دهند تا ضعف خود را در مسئله انتخاب رئیس جمهور بپوشانند.

زمان آزار و دخالت اسرائیل در زندگی لبنانی‌ها به پایان رسیده است

شیخ نعیم قاسم افزود، ما از کسانی که می‌خواهند مقاومت در لبنان خلع سلاح شود و از بین برود، سوال می‌کنیم که آیا شما نمی‌دانید این امر لبنان را تضعیف کرده و عرصه را برای رژیم صهیونیستی جهت اشغال سرزمین ما باز می‌کند؟ بدانید که زمان آزار و دخالت اسرائیل در زندگی لبنانی‌ها به پایان رسیده و به لطف مقاومت، لبنان آزاد و مرزهای دریایی آن ترسیم شد. ما به زودی ثروت‌های نفتی و گازی خود را احیا می‌کنیم و به لطف مقاومت بود که تکفیری‌ها از لبنان برون رانده شده و ما توازن بازدارندگی در برابر دشمن صهیونیستی ایجاد کردیم.

این مقام حزب‌الله تصریح کرد، این مقاومت است که لبنان را آزاد کرد و از آن محافظت می‌کند. نعمت‌های حضور مقاومت در لبنان و منطقه بی‌شمار است و بوق‌های فتنه نمی‌تواند لبنان را از نعمت مقاومت و دستاوردهای آن محروم کند. مقاومت در چارچوب مثلث طلایی ارتش و ملت و مقاومت باقی خواهد ماند و قدرت و آمادگی خود را افزایش داده و آمادگی هر تقابلی را با دشمن اسرائیلی دارد. تنش‌آفرینی‌ها برای به هم ریختن اوضاع لبنان یا تسلیم کردن آن در برابر بیگانگان هیچ تاثیری نخواهد داشت.

نعیم قاسم: رژیم صهیونیستی خطری برای “آینده بشریت” است
شیخ نعیم قاسم: مقاومت تکیه‌گاه ارتش لبنان است/ “مقبولیت عمومی” ملاک اصلی انتخاب رئیس جمهور
شیخ نعیم قاسم: اشغالگران در برابر مقاومت درمانده شده‌اند

مقاومت هرگز از قدرت خود عقب‌نشینی نمی‌کند

وی ادامه داد، قدرت ما در داخل لبنان به خاطر حمایت مردمی و گرد آمدن مردم لبنان اطراف مقاومت است. قدرت دیگر ما در مقابله با دشمن صهیونیستی از خلال فداکاری رزمندگان و مجاهدان مقاومت و خانواده‌های آنها و سلاح مقاومت است. قدرت ما در داخل لبنان و در مقابله با دشمن صهیونیستی، به هم پیوسته بوده و ما هرگز از این قدرت‌های خود عقب‌نشینی نمی‌کنیم.

شیخ نعیم قاسم گفت، ما ایمان داریم که دشمنانمان در هر تقابلی شکست خواهند خورد و هر اندازه که صداها و فریادهای توخالی برخی طرف‌ها زیاد باشد، بیهوده است.

معاون دبیر کل حزب‌الله در ادامه به مسئله انتخاب رئیس جمهور لبنان اشاره و تاکید کرد، امروز تنها راه مثبت و سازنده برای انتخاب رئیس جمهور، انجام گفتگویی است که به نتیجه برسد. ما برای اینکه به نتیجه برسیم باید کنار یکدیگر بنشینیم و گفتگو کنیم؛ زیرا همه ما در یک کشور کنار هم زندگی می‌کنیم. این روش می‌تواند راه را برای انتخاب رئیس جمهور باز کند.

هرکسی که گفتگو را رد می‌کند مسئول طولانی شدن خلأ ریاست‌جمهوری است

شیخ نعیم قاسم اظهار داشت، امروز هرکسی که گفتگو را رد می‌کند مسئول اخلال و تاخیر در انتخاب رئیس جمهور است. گفتگو ممکن است صرفا برای صحبت باشد و ما به تفاهم هم نرسیم اما به طرف‌هایی که به دنبال ایجاد تنش هستند می‌گوییم که با لجاجت و سرکشی و مانع‌تراشی، لبنان برای شما نخواهد بود و ما هم لبنان را برای خودمان نمی‌خواهیم؛ بلکه لبنان برای همه فرزندان آن است.

وی تاکید کرد،احیای حقوق سپرده گذاران، نجات مدارس و دانشگاه‌های دولتی، رسیدگی به بهداشت، عدالت، دستیابی به توسعه و اقتصاد و آزادسازی سرزمین، بدون برنامه نجات امکان پذیر نیست. تهیه برنامه نجات هم مستلزم انتخاب رئیس جمهور است و تلاش برای طولانی کردن خلأ در کشور و سیطره بر قدرت، نتیجه‌ای ندارد.

معاون دبیر کل حزب‌الله در پایان گفت، ما همواره در کنار مردم شریف خود خواهان ساختن کشور و نجات آن هستیم. با گذشت زمان معجزه نمی‌شود و اتلاف وقت تنها موجب زیان بیشتر به کشور شده و هیچ فایده‌ای ندارد. امیدواریم وجدان این طرف‌هایی که به دنبال لجاجت و خصومت هستند بیدار شود تا با فرزندان وطن خود جهت رسیدن به دستاورد انتخاب رئیس جمهور همکاری کنند.

/

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا