علمی و فناوری

شیر منقرض شده جلوی دوربین ظاهر شد/ عکس

شیر منقرض شده جلوی دوربین ظاهر شد/ عکس

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران، روز پنجشنبه تصویری از یک شیر در پارک ملی سنا اورا در چاد منتشر شد، جایی که شیرها برای نزدیک به ۲۰ سال دیده نشده بودند. تیمی از محیط‌بانان از دولت چاد و انجمن حفاظت از حیات وحش (WCS) تصویر دوربین کارگذاری شده را منتشر کردند که در شب ۳ اسفند گرفته شده است.

این شیر در حالی که پنجه راستش زیر بازوی چپش قرار دارد، سالم، عضلانی و هوشیار به نظر می رسد. محیط‌بانان درباره این گربه بزرگ می گویند:«شیر زیبا است و در دوران اوج خود به سرمی‌برد و به وضوح در سلامت کامل است.»

مشاهده این حیوان از این جهت قابل توجه است که نزدیک به دو دهه است که در پارک ملی سنا اورا دیده نشده اند. انجمن حفاظت از حیات وحش خاطر نشان کرد: ارزیابی اتحادیه بین‌المللی حفاظت از طبیعت (IUCN) شیرها را از نظر فنی در سنا اورا منقرض شده‌اند. شکار غیرقانونی بیش از ۱۰ سال پیش در منطقه بیداد می کرد و باعث کاهش جمعیت حیات وحش شد. با این حال، جمعیت حیات وحش به دلیل حمایت های دولتی از پارک های ملی شروع به بهبود می کند. جمعیت شیرها در آفریقای مرکزی و غربی کوچک و تکه تکه است. تعداد آنها از اوایل دهه ۱۹۹۰ تقریباً ۶۶ درصد کاهش یافته است، که باعث شد آنها را در معرض خطر جدی در منطقه در نظر بگیرند.

شیر منقرض شده جلوی دوربین ظاهر شد/ عکس

بیشتر بخوانید:

  • خبر جنجالی بی بی سی : توییتر، پاپ و بیانسه !

  • عکس | این خودرو شیشه عقب ندارد!

  • عکس| لولان ۳۸۰۰ ساله از دل خاک بیرون آمد

منبع: foxweather

۲۲۷۳۲۱

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا