اخبار روز

شیطنت‌ها و دیوانگی‌های یک مربی!/عکس

آنتونیو کونته به عنوان سرمربی جدید تاتنهام بدون شک شور و شوق زیادی به زمین خواهد آورد. این مربی ۵۲ ساله در پی اخراج نونو اسپریتو سانتو، با قراردادی ۱۸ ماهه به ارزش ۱۵ میلیون پوند هدایت اسپرز را بر عهده گرفت. به این معنی که طرفداران باید انتظار طنز زیادی در لیگ برتر و مقابله کونته با دیگر تیم‌ها داشته باشند.

سرمربی سابق چلسی لحظاتی پر از دیوانگی را گذرانده است؛ از خوشحالی‌های وحشیانه بعد از گل مانند شیرجه زدن درون جمعیت، تا پرت شدن به وان آب یخ توسط بازیکنانش. نشریه «سان» برخی از این لحظات را مرور کرده که با هم در ادامه می‌خوانیم.

رفتار عجیب در کنار زمین بازی

شکی نیست که کونته مردی پرشور و شیطان است. اگر با همکارانش روی نیمکت ننشسته باشد و یا به طرز وحشیانه به بازیکنانش اشاره نکند و یا مشغول بحث با مسئولان نباشد، قطعاً در حال شیرجه زدن به میان جمعیت است. برای نمونه می‌توان به جدال با آرسنال در ورزشگاه استمفوردبریج در سال ۲۰۱۷ اشاره کرد. پس از اینکه آبی‌ها به لطف گل ادن آزار با نتیجه ۲-۰ از آرسنال پیش افتادند کونته سر از پا نمی‌شناخت. خود را به جایگاه پرت کرد و هواداران ذوق زده را در آغوش گرفت.

شیطنت‌ها و دیوانگی‌های یک مربی!/عکس

او همچنین به این شهرت دارد که از میله بالای نیمکت ذخیره آویزان می‌شود و وقتی از عملکرد تیم ناراضی است خود را به آنطرف زمین می‌اندازد و دستانش را بالا می‌برد و از هواداران می‌خواهد پشت تیم باشند.

شیطنت‌ها و دیوانگی‌های یک مربی!/عکس

کمی کیک لطفاً

اصولا کنفرانس‌های مطبوعاتی کسل‌کننده هستند اما کونته همیشه سعی می‌کند تا انرژی را بالا ببرد. اگر مانند سگ کارتونی «ماتلی» نمی‌خندد تا از زیر بار جواب دادن به سوالات طفره برود، کیک می‌خورد. این اتفاق در سال ۲۰۱۷ رخ داد، زمانی که چلسی با نتیجه ۳-۰ لسترسیتی را در هم کوبیده بود و در مورد احتمالات قهرمانی صحبت می‌شد. کونته‌ گرسنه متوجه شد که یکی از خبرنگاران در حال کیک خوردن است. گفت من کیک نخوردم و اگر می‌شود کمی از این کیک امتحان کنم. وقتی کمی از کیک خورد، گفت: «چه خوشمزه است!»

شیطنت‌ها و دیوانگی‌های یک مربی!/عکس

درگیری با آقای خاص

مطلقاً هیچ علاقه‌ای بین کونته و ژوزه مورینیو وجود ندارد. وقتی هردو در انگلیس بودند هیچوقت چشم تو چشم نشدند و در عوض دائماً مشغول جویدن خرخره همدیگر بودند. آقای‌خاص کاشت موی کونته را مسخره کرد و به خاطر شادی‌های پس از گلش به او می‌گفت «دلقک» و به رسوایی‌های تبانی کردنش اشاره می‌کرد. کونته هم در عوض مورینیو را «مرد کوچک» صدا می‌کرد و می‌گفت روی باشگاه خودش (آن زمان منچستریونایتد) تمرکز کند به جای اینکه تمام وقتش را به فکر کردن در مورد چلسی بگذراند. وقتی دو تیم به مصاف هم رفتند نزدیک بود این دو نفر به هم حمله کنند اما با دست دادن مشکل حل شد.

شیطنت‌ها و دیوانگی‌های یک مربی!/عکس

مواظب موهایت باش

البته مورینیو تنها کسی نبود که موهای کونته را دست می‌انداخت. زمانی که کونته در یوونتوس بازی می‌کرد موهایش نازک و نازکتر می‌شد و می‌گویند که مو کاشته است. ستاره تیم سویا «اِور بانگا» در فینال لیگ اروپا بین اینتر و سویا فکر می‌کرد مربی کلاه‌گیس گذاشته و به کونته که در کنار خط زمین راه می‌رفت تیکه پراند. به گفته رسانه‌های مختلف او تصمیم داشت موهای کونته را مسخره کند. گفته می‌شود که بانگا با گفتن اینکه «بیایید ببینیم کلاه‌گیس واقعی است یا نه» درگیری را شروع کرد. کونته هم در پاسخ به بانگا گفت «بعد از بازی یکدیگر را می‌بینیم!»

شیطنت‌ها و دیوانگی‌های یک مربی!/عکس

بوکس

در طول تمام این سال‌ها، کونته سختگیر با بازیکنانش درگیری‌های زیادی داشته است. اما اتفاقی که فصل گذشته با ستاره آرژانتینی لائوتارو مارتینس افتاد باعث شد تا جشن قهرمانی اینتر خراب شود. این مهاجم بعد از اینکه در دقیقه ۳۶ به جای الکسیس سانچس مصدوم به زمین آمد در ۱۳ دقیقه پایانی بازی تعویض شد. مارتینس که سخت عصبانی بود به مربی خود محل نگذاشت و به بطری آب لگد زد و پیراهن خود را روی زمین پرت کرد. کونته بر سر این بازیکن فریاد زد و گفت: «خفه شو، فهمیدی؟» با این حال، چند روز بعد کونته و مارتینس در ویدئویی دیده شدند که با هم به رینگ موقت زمین تمرینی می‌رفتند. روملو لوکاکو هم ادای «مایکل بافر» را درمی‌آورد و نبرد را گزارش می‌کرد. دو حریف در حالیکه به هم مشت میزدند می‌خندیدند اما همه چیز فراموش شد و ناراحتی بین این دو نفر باقی نماند.

شیطنت‌ها و دیوانگی‌های یک مربی!/عکس

ماجرای کاستا

دیگو کاستا به خلق و خوی آتشین، دوست داشتن مشروبات الکلی و داشتن کلوپ شبانه در خانه‌اش مشهور است. مطمئناً می‌توانید تصور کنید کاستا و کونته با هم خوب نبودند و درگیری داشتند. اول، کونته که از نظر خلق و خو بسیار شبیه به کاستا است به او پیامک داد و گفت در تیمش هیچ جایی ندارد. سپس زمانی که می‌خواست به چین برود به او اجازه ترک باشگاه را نداد.

شیطنت‌ها و دیوانگی‌های یک مربی!/عکس

لباست را دربیاور

کونته در سال ۲۰۱۳ توسط بازیکنانش به درون وان آب یخ پرت شد. این اتفاق زمانی که یوونتوس بیست و نهمین قهرمانی سری‌آ را به‌دست آورد رخ داد. گروهی از ستاره‌های تیم، کونته را که لباسش را درآورده بود بلند کردند و به داخل حمام بردند. وان آب یخ در انتظار کونته بود و چند لحظه درون وان ماند و زود بیرون آمد و تمام مدت هم می‌خندید.

حالا تصور کنید که اگر کونته با اسپرز قهرمان شود چه نوع جشنی در انتظارش خواهد بود.

۲۵۷ ۲۵۱

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا