خراسان رضوی

شیعه و اهل سنت یک امت واحده اسلامی است/ سازمان ملل؛ مجلس مشورتی شیاطین

به گزارش برگزیده های ایران از تربت‌جام، یکی از محققین کشور هند در جلسه تخصصی تقریب مذاهب که امروز در مجتمع آموزش عالی وحدت تربت‌جام برگزار شد، با تبریک هفته وحدت گفت: همگان تربت‌جام را یک شهر فرهنگی با مفاخر بزرگی همچون شیخ‌الاسلام احمد جامی و عبدالرحمان جامی به‌عنوان نماد عملی وحدت شیعه و اهل سنت می‌شناسند.

نهضت امام (ره) یک انقلاب جهانی بود

 علامه سیدسلمان ندوی، نهضت امام خمینی(ره) را یک انقلاب جهانی برشمرد و افزود: یکی از بزرگ‌ترین راهبردهای نهضت امام راحل زنده کردن حکمت نبوی و نجات جهان اسلام از دست پادشاهانی مفسد و خون‌ریز بود که آزادی دینی را برای ایران و جهان به ارمغان آورد.

وی با تأکید بر اینکه انقلاب اسلامی ایران منسوب به ایران و یک مذهب خاص نیست، بلکه منسوب به جهان اسلام و تمام انبیاء الهی است، تصریح کرد: یکی از دستورهای صریح قرآن کریم چنگ‌ زدن به ریسمان الهی و دوری از تفرقه است ولی متأسفانه جهان اسلام با غفلت از اصول و اشتراکات دچار یک مریضی، سردرگمی و تفرقه شده است.

این محقق هندی، جنایات آمریکایی در به یغما بردن منابع و فناوری کشورهای اسلامی‌ها و غارت و چپاول منابع خدادادی مسلمانان و تسلط بر کشورهای آسیایی را ناشی از غفلت مسلمانان در این خصوص برشمرد و خاطرنشان کرد: آنان سازمان ملل را برای پیگیری اهداف شوم خودشان تشکیل دادند و می‌خواهند کشورهای اسلامی، غیر اسلامی باشند.

سازمان ملل مجلس مشورتی شیاطین است

وی با اشاره به اینکه سازمان ملل جز نظاره کردن اشغال کشورهای عراق، افغانستان، سوریه، لیبی، یمن چه کاری کردند، اضافه کرد: سازمان ملل مجلس مشورتی شیاطین است که متأسفانه آلان به یک مجمع ذلیل و بی‌خاصیت بین‌المللی تبدیل‌شده است.

ندوی بابیان اینکه وحدت نباید منحصر به هفته، ماه و سال باشد بلکه باید عملی و دائمی باشد، ابراز کرد: ما باید خدا را به توحید یاد کنیم و همگان وظیفه‌داریم آیات الهی، حکمت نبوی و سیره بزرگان دین را در زندگی خویش پیاده کنیم.

در این محفل وحدتی و تقریبی امام‌جمعه تربت‌جام‌ با اشاره به اینکه پیامبر اسلام(ص) رحمه للعالمین بودند و همه از خصایص و ویژگی‌ها پیامبر رحمت و مهربانی(ص) برخوردار شدند، گفت: پیامبر خدا در انجام رسالت و تبلیغ موفق بودند و تا پای جان به انجام رسالت دینی و الهی عمل کردند.

قرآن‌سوزی و اهانت به پیامبر نشان زنده‌بودن آن است

حجت‌الاسلام معتمدی‌فر، قرآن‌سوزی و اهانت به پیامبر(ص) را نشانه زنده‌بودن آنان دانست و افزود: دنیا به‌خوبی پیامبر(ص) را نشناختند و هرکسی شناخت عاشق و تسلیم شد و در طول تاریخ بیشترین اثر را حضرت محمد(ص) بر بشریت گذاشته است به‌طوری‌که امروز همه ادیان و کلیساها مدیون پیامبرند.

امام‌جمعه تربت‌جام با اشاره به اینکه نگویید شیعه و اهل سنت بگوئید امت واحده اسلامی، یادآور شد: پیام پیامبر خدا از روی فطرت، اعتدال، وحدت، اخلاق، منطق، صراحت لهجه، فراگیری، نرم‌خویی، سعه‌صدر، ساده‌زیستی و امین بودن با مردم یک امت واحده اسلامی ساخت.

گفتنی است: هم‌زمان با ایام خجسته میلاد بابرکت حضرت محمد (ص) و امام جعفر صادق (ع) و آغاز هفته وحدت سلسله همایش‌های تقریبی با حضور عالم بزرگ جهان اسلام علامه سید سلمان ندوی از کشور هند با شرکت امامان جمعه و جماعات تشیع و اهل سنت، مسئولان اجرایی، نظامی، انتظامی، امنیتی اساتید دانشگاه، طلاب حوزه‌های علمیه و دانشجویان به همت مجتمع عالی وحدت، شورای هماهنگی تبلیغات اسلامی، حوزه علمیه فخرالمدارس، تولیت مزار شیخ احمد جامی در شهرستان تربت‌جام باشکوه خاصی برگزار شد.

انتهای پیام/ ۷۰۰۶۸


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا