اردبیل

صادرات بیش از ۳۰۰ هزار تن کالا از مرز بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، کلیم‌الله وثوقی ظهر امروز در نشست خبری با اصحاب رسانه با بیان این‌که در ۸ ماهه سال‌جاری صادرات نسبت به سال قبل ۷۸ درصد افزایش داشته، اظهار کرد: در سال‌جاری ۳۲۲ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار صادرات شده است.

وی ضمن اشاره به صادرات ۸۸ درصدی محصولات توسط ناوگان ایرانی افزود: از مجموع صادرات ۲۸۳ هزار تن توسط ۱۲ هزار و ۵۷۴ دستگاه کامیون ایرانی و ۲۹ هزار تن کالا توسط یک هزار و ۹۰۰ کامیون خارجی جابه‌جا شده است. 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل در خصوص واردات نیز ادامه داد: در سال‌جاری واردات کالاها از این پایانه مرزی ۹ درصد افزایش داشته که ۳۰ درصد واردات توسط ناوگان حمل‌ونقل داخلی و ۶۰ درصد توسط ناوگان خارجی صورت گرفت.

وثوقی به مشکلات حوزه راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای اشاره کرد و گفت: کمبود منابع مالی اصلی‌ترین و مهم‌ترین مشکل حوزه راهداری استان اردبیل است به طوری که از ۱۰۰ درصد نیاز مالی جهت نگهداری راه‌های استان سالانه تنها ۲۰ درصد اعتبارات تامین می‌شود.

وی بیان کرد: از دیگر مشکلات و چالش‌های راهداری نیروی انسانی، بالا بودن عمر ناوگان راهداری و ناوگان حمل و نقل کالایی است.

راه ۵۵ روستای بالای ۵۰ خانوار آسفالت ندارد 

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل تصریح کرد:  راه ۵۵ روستای بالای ۵۰ خانوار به طول ۱۶۵ کیلومتر آسفالت ندارد که برای آسفالت شدن به ۴۰۰ میلیارد تومان اعتبار نیاز است.

وثوقی ضمن اشاره به اختصاص ۱۶۰ میلیارد تومان اعتبار به راه‌های روستایی استان در سفر ریاست جمهوری افزود: در صورت تحقق اعتبار مشخص شده در سفر ریاست جمهوری و در کنار آن تامین منابع مالی دیگر، پایان سال آینده راه تمامی روستاهای بالای ۵۰ خانوار آسفالت خواهد شد‌.

وی در پاسخ سوال خبرنگار یولن «عمر آسفالت راه‌های روستایی استان بالا است و برای این روستاها هم برنامه‌ای دارید؟» با بیان این‌که متاسفانه عمر آسفالت راه‌های روستایی ۲۰ ساله است، گفت: برای ترمیم و روکش هر کیلومتر از این راه‌ها به یک‌ونیم میلیارد تومان اعتبار نیاز است که از جدول ۱۰-۱ اعتباری برای این راه‌ها در نظر گرفتیم.

مدیرکل راهداری و حمل‌و‌نقل جاده‌ای استان اردبیل از فعال بودن ۷۵ درصد پروژه‌های راه‌های روستایی خبر داد و گفت: عدم تامین قیر و فرا رسیدن فصل سرد باعث شد تا عملیات آسفالت راه‌های روستایی به اوایل سال بعد موکول شود.

وثوقی در پاسخ سوال ممنوعیت تردد اتوبوس‌ها در جاده خلخال – اسالم اضافه کرد: ممنوعیت تردد به خواست پلیس راه بود که ماهم فعلا موافقت کردیم ولی در حال رایزنی برای حل مشکل هستیم.

وی با بیان این‌که احتمالا برای تردد اتوبوس‌ها محدویت زمانی در نظر گرفته شود تاکید کرد: به شخصه به عنوان یک کارشناس راه به شرکت‌های حمل‌و‌نقل تردد در این مسیر را به لحاظ مشکلات راه توصیه نمی‌کنم ولی موضوع فعلا در دست بررسی در استان است که امیدواریم تصمیم درستی در این خصوص گرفته شود.

انتهای پیام/۳۴۶۳/ی


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا