اقتصادی

صادرات ذوب آهن اصفهان به ۱۷ کشور/ مشکلی برای کمک به ساخت ۱ میلیون واحد مسکونی وجود ندارد

اخبار شرکتها؛ منصور یزدی زاده مدیرعامل شرکت ذوب آهن اصفهان در نشست خبری که در دهمین نمایشگاه بین‌المللی فرصت‌ های سرمایه ‌گذاری در معدن و صنایع معدنی ایران (ماینکس) برگزار شده است، اظهار داشت: شرکت ذوب اهن تنها شرکت فولادی است که از یارانه انرژی استفاده نمی کند و این مساله نیز سبب شده است، سهم انرژی در قیمت تمام شده این شرکت تا ۵۰ درصد باشد.

وی با تاکید بر اینکه سهم انرژی در شرکت های رقیب ذوب آهن تقریبا ۱۰ درصد است، ادامه داد: در سال جاری بیش از ۱۵ نوع محصول جدید در سبد محصولات تولیدی ذوب آهن اصفهان قرار گرفته است که امری بی سابقه می باشد. این محصولات تولید شده دارای ارزش افزوده بالایی است که کمک قابل توجهی به سوداوری ذوب آهن کرده است.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: با توجه به اینکه ذوب آهن کمترین بهره را از یارانه انرژی دریافت می‌کند امیدواریم در زمستان مشکلی در زمینه انرژی نداشته باشیم. با توجه به کوره بلند بودن ذوب آهن اصفهان در زمستان با محدودیت گاز خیلی مشکلی نخواهیم داشت و امیدواریم سایر صنایع فولادی هم در این زمینه مشکلی نداشته باشند.

یزدی زاده با اشاره به رشد ۱۵۰ درصدی تولید ناخالص این شرکت، ‌تصریح کرد: سود ناخالص ذوب آهن در ۶ ماه ابتدایی سال ۱۴۰۰ تقریبا ۷ درصد بوده است. 

مدیرعامل ذوب اهن اصفهان تاکید کرد: نسبت هزینه به درآمد این شرکت در سال های گذشته به کمترین حد ممکن در سال های گذشته رسیده است و در حال حاضر این شرکت به ۱۷ کشور دیگر صادرات انجام می دهد.

وی در ادامه با افزایش درامدهای ذوب آهن ادامه داد: در ۶ ماه ابتدایی سال جاری ۳۴۳ میلیون دلار درآمد از صادرات داشته ایم که بخشی از این درامد بابت واردات کک و ذغال سنگ از خارج کشور خرج شده است.

یزدی زاده با بیان اینکه ظرفیت تولید فولاد در کشور به ۴۰ میلیون تن رسیده و مشکلی در جهت تامین فولاد یک میلیون واحد مسکونی نداریم،‌ افزود: مهم‌ ترین مشکل ما در زمینه بوروکراسی‌های اداری است که بهتر است اتاق فکری ایجاد شود و تمامی تولیدکنندگان نیز در این اتاق فکر حضور داشته باشند تا موانع رسیدن به یک میلیون واحد مسکونی بررسی شود و به دغدغه تولیدکنندگان فولاد و سایر صنایع مرتبط با مسکن رسیدگی شود.

مدیرعامل ذوب آهن اصفهان افزود: با توجه به تولید ریل در ذوب آهن اصفهان محصولاتی که تولید می‌شود به وزارت صمت اعلام می‌شود تا در جهت واردات در جریان باشند که چه محصولاتی در داخل تامین می‌شود و نیازی به واردات آن محصول نیست.

یزدی زاده تصریح کرد:  در زمینه صادرات ریل با توجه به توان تولید ریل ۳۶ متری به دنبال بازارهای صادراتی هستیم. اما در زمینه توقف صادرات ریل به افعانستان باید عنوان کنم بحث قرارداد ریل ما مربوط به دولت قبلی افغانستان بوده به همین منظور فعلا صادرات به افغانستان متوقف شده است.

وی در پایان گفت: امیدواریم با توجه به شرایط تحریمی که وجود دارد موانع موجود برطرف شود تا کنون مانعی به لحاظ تحریم‌ها در واردات و صادرات نداشته‌ایم و بیشتر تحریم‌های ما داخلی است. امیدواریم قراردادهای جدیدی منعقد شود و شاهد صادرات ریل باشید.

انتهای پیام/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا