چهارمحال و بختیاری

صادرات کالا از چهارمحال و بختیاری ۱۱۵ درصد افزایش یافت

به گزارش برگزیده های ایران از شهرکرد، به نقل از روابط عمومی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری، مهراب جمالپور از صادرات ۶۰ هزار تن کالا از این استان از ابتدای سال‌جاری تا پایان مهرماه خبر داد و اظهارکرد: این حجم از صادرات در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از نظر وزنی ۱۸۶ درصد و از نظر ارزشی ۱۱۵ درصد رشد برخوردار شده است.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری افزود: ارزش حجم صادرات استان در سال‌جاری نیز ۳۷ میلیون دلار است که در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته ۱۱۵ درصد رشد داشته است.

وی همچنین از صدور ۹۳۳ مورد اظهارنامه گمرکی در استان طی سال‌جاری خبر داد و گفت: اظهارنامه‌های صادر شده در مقایسه با مدت مشابه سال گذشته از ۵۷ درصد رشد برخوردار شده است.

جمالپور، هدف‌گذاری صادراتی استان در سال ۱۴۰۰ را ۳۵ میلیون دلار اعلام و تصریح کرد: هدف صادراتی استان در هفت‌ماهه سال‌جاری نه تنها محقق شده بلکه ۲ میلیون دلار هم بیشتر بوده و نسبت به هدف جلو هستیم.

رییس اداره بازرگانی خارجی سازمان صنعت، معدن و تجارت چهارمحال و بختیاری به بیشترین کالاهای صادراتی استان در سال‌جاری اشاره کرد و افزود: لوازم خانگی نظیر بخاری برقی، آبگرمکن، لباسشویی، مفتول آلومنیومی، ورق گالوانیزه، کود اوره، مغز بادام، خوراک ماهی، آمونیاک، موکت، خمیرمایه و شیرخشک از جمله این کالاها است.

وی با بیان اینکه بیشترین کالاهای صادراتی از استان به کشور عراق بوده است، خاطرنشان کرد: ترکیه، هند، افغانستان، سوریه، پاکستان، ارمنستان، آذربایجان، لبنان و گرجستان به ترتیب دیگر کشورهای هدف صادراتی استان به شمار می‌رود.

انتهای پیام/۶۸۰۲۳/م


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا