اردبیل

صادرات ۳۲۲ هزار تن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، کلیم‌اله وثوقی ظهر امروز در بازدید از پایانه مرزی بیله‌سوار اظهار کرد: در ۸ ماه گذشته بیش از ۳۲۲ هزارتن کالای ایرانی از پایانه مرزی بیله‌سوار صادر شده است که شاهد افزایش ۷۸ درصدی صادرات کالای ایرانی از این پایانه هستیم. 

وی افزود: در مدت یاد شده حدود ۲۸۳ هزار تن کالا توسط ۱۲ هزار و ۵۷۴ دستگاه کامیون ایرانی و حدود ۳۹ هزارتن کالا توسط یک هزار و ۹۰۰ دستگاه کامیون گرجی، آذری، روسی، تاجیکستانی، قزاقستانی، اوکراینی و قرقیزستانی از مرز خارج شده است.

مدیرکل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان اردبیل محصولات کشاورزی، انواع شیشه، نئوپان، انواع بنزین، میلگرد، سنگ ساختمانی، انواع کاشی، خرما، نمک و پروفیل را عمده کالاهای صادر شده ایرانی عنوان کرد.

وی با اشاره به صادرات کالای ایرانی به کشورهای آذربایجان، روسیه،گرجستان و حوزه قفقاز بیان کرد: در ۸ ماه گذشته بیش از ۳۰۱ هزار تن کالا توسط ۱۳ هزار و ۶۸۵ دستگاه از پایانه مرزی بیله‌سوار ترانزیت خروجی شده که این مهم نیز افزایش ۱۴۳ درصدی داشته است.

وثوقی تصریح کرد: آب معدنی، سیمان، ام دی اف،گچ، نئوپان، بیسکویت، برنج، پروفیل، نمک و انواع البسه عمده کالاهای ترانزیت خروجی شده هستند. 

دبیر کمیسیون اجرائی مدیریت ایمنی حمل‌ونقل استان اردبیل با بیان اینکه عملیات گندزدایی، ضدعفونی و رعایت کامل پروتکل‌های بهداشتی در سالن‌های تجاری، مسافری و محوطه پایانه مرزی بیله‌سوار جهت مبارزه با ویروس کرونا درحال انجام است، گفت: در مدت یاد شده ۱۶ هزار و ۵۶۹ مسافر از پایانه مرزی بیله‌سوار به مقصد نخجوان باکو تردد کرده‌اند.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا