اخبار روز

صادرات ۶۰۰ میلیون دلاری استان سمنان / نرخ تورم چقدر است؟

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، علیرضا شریفی‌نژاد صبح امروز در جلسه پیگیری مصوبات سفر ریاست جمهوری به استان سمنان که در سالن غدیر استانداری سمنان برگزار شد، اظهار کرد: در منحنی تولید دو رویکرد تولید کالاهای سرمایه‌گذاری و تولید کالاهای مصرفی مدنظر است و باید روی کالاهای سرمایه‌گذاری تمرکز کنیم که در آینده افزایش بازده داشته باشند.

وی با تأکید بر اینکه باید ماشین‌آلات کارخانه‌ها و شرکت‌های تولیدی استان تقویت شوند، گفت: با توجه به شرایط خاص اقتصادی و کرونا در حال حاضر سرمایه‌گذاری در کشور کاهش یافته است و باید به دنبال احیای مرکز جذب سرمایه‌گذاری در استان باشیم.

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با بیان اینکه باید حوزه کلان اقتصاد کشور را مدنظر قرار داده و بهره‌وری موردتوجه باشد، تصریح کرد: بخشی از رشد به سرمایه‌گذاری بستگی دارد و باید همه نهادها در این راستا پای کار بیایند.

شریفی‌نژاد با ذکر اینکه اقتصاد ما دچار جذام تورم شده است، تصریح کرد: نرخ تورم در کل کشور ۴۵ درصد و این میزان در استان سمنان ۴۲.۵ درصد است.

وی ضمن اشاره به لزوم ارتقای بهره‌وری در کشور، اضافه کرد: بهره‌وری مغفول مانده است و باید شرکت‌های دولتی و خصوصی به‌گونه‌ای اقدام کنند که منجر به رشد بهره‌وری شود.‌

معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار سمنان با تأکید بر هدایت نقدینگی به سمت تولید و با اشاره به میزان ۶۰۰ میلیون دلاری صادرات در استان گفت: از فناوری جدید باید در امر تولید استفاده شده و روش‌های جدید تولید، نهادینه شود.

انتهای پیام/۲۵۶۸/س/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا