اخبار روز

صحرایی خطاب به بانیان کمبود معلم: با چه‌رویی مدعی نگرانی برای کمبود معلم هستید؟!

صحرایی خطاب به بانیان کمبود معلم: با چه‌رویی مدعی نگرانی برای کمبود معلم هستید؟!

– اخبار اجتماعی –

به گزارش خبرنگار اجتماعی خبرگزاری برگزیده های ایران، رضامراد صحرایی صبح امروز در همایش طلیعه‌داران تعلیم و تربیت و تقدیر از تعدادی از معلمان جدید اظهار کرد: نخستین بار است که برای خوشامدگویی به معلمان جدید در سراسر کشور جشن به‌پا می‌شود.

سختی‌های بسیاری کشیدم

وی افزود: می‌خواهم با شما درددل کنم که برای انتخاب معلمان قیمتی چه سختی‌هایی را تحمل کردم، می‌خواهم به شما بگویم برای آنکه نشان دهم معلم محور تحول جامعه است، چه سختی‌ها کشیدم.

وزیر آموزش و پرورش گفت: در آزمون استخدام جذب معلم دوره ابتدایی، ۵۳۰ هزار نفر شرکت کردند و در نهایت ۲۷ هزار نفر پذیرفته شدند؛ هر فردی که اعتراض دارد، بیاید و قبول‌شدگان را مشاهده کند.

صحرایی بیان کرد: آموزش و پرورش محل استخدام افراد بدون شغل نیست که هر کسی که از استخدام باز مانده است، فریادش را بر سر آموزش و پرورش می‌کشد.

تعطیل‌کنندگان تعلیم و تربیت مدعی شدند

وی با تأکید بر اینکه “فرزندان مهمترین امانت در دستان ما هستند”، گفت: رفتار سیاسیون و افرادی که حقیقت ماجرا را نمی‌گویند، عجیب است، آنهایی که در گوش رئیس‌جمهور وقت می‌گفتند “۳۰۰ هزار معلم، اضافه است” و امروز می‌گویند “چه اتفاقی افتاده است که معلم نداریم؟”، مگر کمبود معلم را ما ایجاد کردیم که امروز منتقدان دولت را متهم می‌کنند، چه‌کسی تربیت معلم را تعطیل کرد؟ با چه‌رویی می‌گویند “ضعف مدیریت باعث این وضعیت  شده است”؟!! مگر معلمان فراموش کردند که شما صحبت از زیاد بودن معلمان می‌کردید؟

با چه‌رویی درباره کمبود معلم سخن می‌گویید؟

وزیر آموزش و پرورش ادامه داد: چندین سال مجوز استخدام به آموزش و پرورش ندادند و در تریبون مجلس گفتند، “هزینه تربیت در مدارس دولتی بالاست”، این افراد امروز با  چه‌رویی درباره کمبود معلم سخن می‌گویند؟!!

وی بیان کرد: در آزمون دبیری، ۳۰۰ هزار نفر شرکت کردند، در برگزاری آزمون تأخیر شد که آموزش و پرورش تقصیر ندارد همچنین نتایج با تأخیر اعلام شد و یک ماه کلاس‌های درس بدون معلم ماندند اما یک ماه تأخیر بهتر از آن است که دانش‌آموز آن چیزی را که باید می‌آموخته است، نتواند بیاموزد.

وزیر آموزش و پرورش اضافه کرد: در تهران حداقل به ۱۰ هزار معلم دیگر نیاز داریم اما انتخاب معلمان خوب برای ما بسیار مهم است نه اینکه سریع تعدادی از افراد را بدون حساب و کتاب و گزینش‌نشده با سفارش این و آن وارد مدارس کنیم.

جزئیات نشست غیرعلنی مجلس؛ بررسی راهکارها برای حل مشکل کمبود معلم در مدارس

وی افزود: با افتخار می‌گویم ۴۰ هزار معلم جدید انتخاب کردیم که هیچ کس آنها را سفارش نکرد همچنین یک معلم خوب باید روانشناس خوب باشد چون این نسل آینده‌ساز کشور هستند و باید بتوانیم با آنها صحبت کنیم و این موضوع از سوی گزینشگرانی که معلمان جدید را بررسی می‌کردند، مدنظر بود.

صحرایی با تصریح به اینکه رسانه‌ها جای خادم و خائن را تغییر ندهند، متذکر شد: افرادی که به فکر کشور هستند بدانند یک کشور قوی در مدارس ساخته می‌شود نه در مجالس سیاسی، و معلمان این تحول را رقم می‌زنند، البته منظورم از مجالس سیاسی، مجلس نیست.

جلسه امتحان را جلسه حساب‌کشی نکنید

وی با توصیه به معلمان مطرح کرد: به دانش‌آموزان بیاموزید حقیقت را کشف کنند و کسی به آنها حقایق را دیکته نکند، جلسه امتحان را جلسه یادگیری کنید و نه حساب‌کشی؛ کرونا نشان داد اگر ما برتر نباشیم، تلویزیون و فضای مجازی بهتر از معلمان می‌توانند آموزش بدهند.

صحرایی خاطرنشان کرد: ۴۵ روز است که تولید کتاب‌های درسی سال تحصیلی آینده آغاز شده است، البته معلم باید دائم به‌روز شود و پاسخگوی نیازهای دانش‌آموزان باشد بنابراین برده کتاب‌های درسی نشوید آنها اسباب دست شما هستند و راهنمای اصلی شما هستید.

/+

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا