هرمزگان

صدای خرد شدن استخوان‌های استکبار در منطقه شنیده می‌شود/ دانش‌آموزان ما در گام دوم انقلاب وظایف مهمی بر دوش دارند

به گزارش برگزیده های ایران از جزیره هرمز، مجتبی باستان، رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور بعد از ظهر امروز در مراسم آغاز هفته بسیج دانش‌آموزی و یادآوره شهدای دانش آموز با عنوان «در مسیر اقتدار» که به میزبانی جزیره هرمز برگزار شد، اظهار کرد: حرکت ایران در مسیر پیشرفت و توسعه، مرهون تلاش‌ها، ایستادگی‌ها و مقاومت شهدای ما بوده است و ما این مقاومت را از مکتب امام (ره) آموخته‌ایم.

وی افزود: با نگاهی به حوادث تاریخی می‌بینیم که افتخار ۴۲ ساله اخیر افتخاراتی دقیق است و این پیشرفت‌ها در مسیر اعتلا و اقتدار بوده است و این در ۳۰۰ سال اخیر به دوران طلایی بدل شده است.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور با بیان این که در ۸ سال جنگ تحمیلی به ملت ایران حتی یک وجب از خاک این کشور در تصرف دشمن قرار ندارد و ما امروز نیز این مقاومت را با درخشش فرزندان این کشور در مقابله با هر تعرضی شاهد بودیم.

باستان به ماجرای سرنگون ساختن پهپاد آمریکایی در هرمزگان، اسیر گرفتن متعرضان نظامی انگلیسی به آبهای کشورمان و موارد متعدد دیگر اشاره و خاطرنشان کرد: ما بزرگ‌ترین پهپاد آنها را در آسمان هرمزگان سرنگون کردیم و آنها جرات هیچ تحرکی نیافتند.

وی از حمله موشکی ایران به پایگاه عین الاسد عراق پس از شهادت حاج قاسم سلیمانی نیز به عنوان مظهر دیگری از اقتدار ایران اسلامی یاد کرد و بیان داشت: الگوی ما در این مسیر مقاومت، شهدا هستند و ما در مکتب شهدا پیروز خواهیم بود.

رئیس سازمان بسیج دانش‌آموزی کشور گفت: صدای خردشدن استخوان استکبار در منطقه شنیده می‌شود و ما شاهد فرار آمریکایی‌ها از افغانستان بودیم و این وعده شهید سلیمانی بود که اکنون در حال تحقق است.

باستان با یادی از شهید فهمیده، محمدی، رضایی و دیگر شهدای دانش‌آموز خاطرنشان کرد: وجه مشترک همه این شهدا استکبار ستیزی، عزت طلبی و اقتدار آفرینی برای ایران بوده است.

وی ادامه داد: ما بر اساس ویژگی‌های مکتب بسیج در حال تدوین برنامه‌هایی هستیم که حرکت بر اساس ویژگی‌هایی همچون ارتباط با خدا، کار برای خدا، اخلاص در عمل، غلبه بر غیرممکن‌ها، بن بست شکنی، الگوگیری از شهدا، اعتلا و رشد انقلاب را سبب خواهد شد و نوجوانان دهه هشتادی ما نیز با الگوگیری از این ویژگی‌ها و صفات شایسته و به یاد ۳۶ هزار شهدای دانش‌آموز به پیش خواهند رفت.

باستان افزود: همه دانش آموزان این کشور، بسیجی هستند چرا که بسیج یک فرهنگ است و دانش‌آموزان ما در گام دوم انقلاب اسلامی مسؤولیت‌های مهمی را بر دوش دارند که بسیاری از پیشرفت‌های ایران اسلامی توسط دانش‌آموزان دهه هشتادی رقم خواهد خورد.

به گزارش فارس، ویژه برنامه یادواره شهدای دانش ‌آموزی امسال در قالب ویژه برنامه‌ای ملی در جزیره هرمز برگزار شد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا