خراسان رضوی

صدای دانشجویان باید شنیده شود

به گزارش برگزیده های ایران از تربت حیدریه، محسن زنگنه در مراسم بزرگداشت روز دانشجو در جمع دانشجویان دانشگاه آزاد اسلامی تربت‌حیدریه اظهار کرد: شخص رییس‌جمهوری دولت سیزدهم انسان پاکدست و در رفع مشکلات کشور پیشرو هستند، اما مجلس با کسی تعارف ندارد و از عملکرد برخی وزیران ناراضی است.

وی همچنین با انتقاد فضای حاکم بر دانشگاه‌های کشور و سکون و سکوت دانشجویان نسبت جریان‌های سیاسی، اقتصادی و فرهنگی کشور، گفت: مسوولان دانشگاه‌ها باید فضایی را بوجود بیاورند تا صدای دانشجویان شنیده شود. اگر این اتفاق در داخل دانشگاه‌ها محقق نشود، ممکن است در آینده صدای دانشجویان از جاهایی شنیده شود که به مصلحت نظام و کشور نباشد.

زنگنه با انتقاد از این که دانشجویان بومی شهرستان نیز در برابر مسائل و مشکلات شهرستان بی تفاوت هستند، گفت: متاسفانه دانشجویان نسبت مواردی از جمله این که پارسال ۱۵ هزار میلیارد تومان پول زعفران‌کاران این خطه به جیب افراد خاص رفت، سکوت کردند.

وی افزود: لازم بود از شوراهای اسلامی دوره قبل می‌پرسیدید چرا ۲۵۰ میلیارد تومان بدهی برای این شهر به جا گذاشته‌اند؟

زنگنه در پاسخ به پرسش دیگری درباره ایجاد صنعت فولاد در تربت‌حیدریه و این‌که چه بسا برای تامین آب آن با بحرانی شبیه اصفهان مواجه شویم، گفت: برای تامین آب این کارخانه و دیگر کارخانه‌های فولاد که در دستور کار قرار دارد، به هیچ وجه روی منابع آبی این خطه حساب باز نشده و تمام آب مورد نیاز از محل پساب فاضلاب شهری تامین خواهد ‌شد.

این نماینده مجلس شورای اسلامی از مسوولان دانشگاه‌های منطقه تربت‌حیدریه خواست تا ضمن آنکه زمینه بازدید دانشجویان را از مجتمع فولاد تربت‌حیدریه فراهم آورند تا آنها با زمینه‌های اشتغال در آنجا آشنا شوند.

وی در ادامه گفت: اولویت نخست اشتغالزایی برای این مجتمع بزرگ تولیدی، با جوانان این خطه است. دیگر مدیران ذی‌ربط این خطه نیز باید از هم‌اکنون بررسی کنند تا بر اساس تخصص و تحصیلات عالیه جوانان این منطقه، شغل‌های مورد نیاز مجتمع فولاد از هم‌اکنون جانمایی شود. اگر پیگیری نشود، شاهد حضور افراد غیربومی در مجتمع فولاد تربت خواهیم بود.

انتهای خبر/ ۷۰۰۷۹


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا