ایلام

صدور اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده سرکه در «دره‌شهر»

مهناز همتی مدیرکل استاندارد ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از صدور اولین پروانه فرآورده سرکه در استان خبر داد و گفت: این فرآورده مشمول مقررات استاندارد اجباری است. 

وی افزود: در حال حاضر فرآورده سرکه مشمول استاندارد اجباری است و استاندارد سرکه در سال ۱۳۷۴ تدوین و در سال ۱۳۹۱ مورد تجدیدنظر قرار گرفت و این فرآورده هم به صورت مصنوعی و هم از طریق تخمیر باکتریایی تولید می‌شود.

مدیرکل استاندارد ایلام با بیان اینکه اولین پروانه کاربرد علامت استاندارد فرآورده سرکه برای واحد تولیدی کیمیا گستر سیکان در شهرستان دره‌شهر پس برگزاری جلسه کمیته علائم، صادر شد افزود: واحدهایی که دارای پروانه استاندارد هستند تمام الزامات و شرایط استاندارد ملی ایران را رعایت می‌کنند و به طور مستمر بازدیدهای فنی و نمونه برداری‌های دوره‌ای نیز از واحدها صورت می‌گیرد.

وی در ادامه گفت: فرآورده تولیدی واحدهایی که دارای پروانه استاندارد هستند کاملا مورد تایید سازمان ملی استاندارد است.

 همتی در ادامه با اشاره به اینکه شهرستان دره‌شهر در حوزه جنوبی استان قرار دارد و یکی از قطب‌های تولید محصولات کشاورزی و صیفی جات در استان است تصریح کرد: استقرار این واحد تولیدی باعت تکمیل چرخه فرآوری صنایع غذایی در استان می‌شود.

وی در پایان یادآور شد: سامانه تلفن گویا ۵۰۰۰۱۱۵۱۷ رابط بین مردم و اداره‌کل استاندارد است و مصرف‌کنندگان می‌توانند شکایات مرتبط با کیفیت فرآورده مشمول استاندارد را از طریق این سامانه تلفنی، ثبت و پیگیری کنند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا