Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
صدور دستورات ویژه قضایی برای تسریع در اسکان و جبران خسارت زلزله زدگان هرمزگان - خبرگزاری برگزیده های ایران
هرمزگان

صدور دستورات ویژه قضایی برای تسریع در اسکان و جبران خسارت زلزله زدگان هرمزگان

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، رئیس کل دادگستری استان هرمزگان به منظور رسیدگی به مشکلات مردم در پی وقوع زمین لرزه شدید در استان هرمزگان از مناطقی که متحمل بیشترین خسارات شده اند بازدید کرد.

علی صالحی در بازدید از مناطق زلزله زده شهر فین و روستاهای مجاور آن ، ضمن ابراز همدردی با آسیب دیدگان، از نزدیک میزان خسارات و نحوه خدمات رسانی به مردم را مورد ارزیابی قرار داد و دستورات ویژه ای به منظور تسریع در امدادرسانی، جبران خسارت زلزله زدگان و همچنین تسهیل در استقرار و اسکان موقت آنها صادر کرد.

 

رئیس شورای قضایی استان هرمزگان در ادامه با اشاره به تأکیدات ریاست محترم قوه قضاییه مبنی بر لزوم رسیدگی فوری به مشکلات مردم به عنوان ولی نعمتان انقلاب اسلامی، اظهار داشت: در برخی از مناطق زلزله زده مردم در خصوص عدالت در توزیع امکانات، خصوصاً نحوه توزیع چادر و اقلام رفاهی گلایه هایی داشتند که در این خصوص با توجه به وقوع پس لرزه های مکرر و سردی هوا به مسئولان مربوطه تأکید شد فوراً تمهیدات لازم را جهت توزیع عادلانه چادر و فراهم کردن امکان تغذیه با غذای گرم توسط هلال احمر، بخشداری و سایر نهادها اتخاذ کنند.

وی همچنین یادآور شد: چندین روستا از این زمین لرزه متأثر شده اند و بررسی‌های میدانی نشان می دهد بسیاری از منازل مردم، محل‌های نگهداری دام و همچنین تأسیسات جاده‌ای و زیربنایی شامل خانه‌های بهداشت، پایگاه‌های امداد جاده‌ای و برخی مدارس در این مناطق آسیب دیده‌اند.

 

صالحی در بخش دیگری از سخنان خود بر لزوم ارزیابی خسارات وارده به زیرساخت های جاده ای خصوصاً در محور بندرعباس به سیرجان تأکید کرد و بیان داشت: در چند نقطه به ویژه محدوده ایست بازرسی شهید میرزایی و تونل ۱۷ شهریور(تنگه زاغ)، به دلیل ریزش کوه و رانش زمین، آسیب هایی جدی به ابنیه فنی، پل ها و رویه آسفالت وارد شده است. 

وی ادامه داد، از آنجا که محور مذکور یکی از مسیرهای اصلی در کریدور شمال جنوب محسوب می شود و نقش حائز اهمیتی در تأمین کالاهای اساسی و مواد اولیه مورد نیاز کارخانجات کشور ایفا می‌کند، ایمن سازی، ترمیم و بهسازی این مسیر بسیار ضروری است لذا دستورات ویژه‌ای در این خصوص صادر شد و از دستگاه‌های متولی خواسته شد به سرعت و با بسیج تمامی امکانات نسبت به ترمیم و بازسازی این محور مواصلاتی اقدام کنند.

نماینده عالی قوه قضاییه در استان هرمزگان همچنین با بیان اینکه سرعت عمل مسئولان در اینگونه حوادث بسیار مهم است، تأکید کرد: در راستای دستورالعمل نظارت و پیگیری حقوق عامه، عملکرد مسئولان در زمینه پیشگیری از آسیب ها و جبران خسارات زلزله اخیر به دقت مورد ارزیابی قرار می‌گیرد.

 رئیس کل دادگستری استان هرمزگان در حاشیه بازدید از مناطق زلزله زده شهر فین با حضور در منزل شهید «احمد نجمی»، ضمن دیدار با خانواده‌ معزز این شهید والامقام که در زمین لرزه اخیر آسیب‌دیده اند بر پیگیری مسائل و مشکلات آنها از طریق بنیاد شهید و امور ایثارگران و تسریع در بازسازی منزل مسکونی این خانواده تأکید کرد.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا