ایلام

صدور مجوز برای اجرای گازرسانی به ۲۱ روستای «زردلان»

عباس شمس‌اللهی مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام ظهر امروز در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری فارس در ایلام از صدور مجوز اجرای گازرسانی به ۲۱ روستای منطقه زردلان در شهرستان هلیلان خبر داد و گفت: این مجوز با پیگیری‌های صورت گرفته توسط شرکت گاز استان ایلام و افزایش ۳ برابری میزان سرانه مصوب گازرسانی هر خانوار، برای گازرسانی به ۲۱ روستای منطقه زردلان شهرستان هلیلان از مدیریت گازرسانی شرکت ملّی گاز ایران اخذ شده است. 

وی افزود: این روستاها شامل پیازآباد، گراب، بان‌قلا، بان‌لکان، بیشی‌علیا، پیامن‌سفلی و علیا و وسطی، تورم، چاله‌چاله، رودبره، سرچلوسکان سفلی و علیا، سرویان، سول‌آباد، شهمیار، گاودول، گولاب، کله‌که، تیراندازکه، کپرکه هستند.

مدیرعامل شرکت گاز استان ایلام با بیان اینکه سرانه هزینه گازرسانی برای هر خانوار در این روستاها ۳۲۰ میلیون ریال برآورد شده‌است، اظهار داشت: در حال حاضر میزان بهره‌مندی خانوارهای روستایی شهرستان هلیلان از گاز طبیعی ۸۰ درصد است که با گازرسانی به این تعداد روستا که در مرحله انتخاب پیمانکار می‌باشد، به ۹۹ درصد خواهد رسید.

وی با بیان اینکه برای این تعداد روستا، ۶۰ کیلومتر شبکه توزیع اجرا خواهد شد، تصریح کرد: عملیات گازرسانی به ۲ روستای داربید‌کرنی و گراب نیز هم اکنون در دست اجراست و این دو روستا نیز به زودی گازدار خواهند شد.

شمس‌الهی افزود: شرکت گاز استان برای گازرسانی به ۶ روستای باقیمانده شهرستان که دارای قابلیت گازرسانی بوده و شامل روستاهای داروند، میدر علیا و سفلی، گلدره، چال‌خشک، چشمه کبود هستند، در حال برنامه‌ریزی، طراحی‌مسیر، تهیه اسناد مناقصه و انتخاب پیمانکار است که عملیات اجرایی آنها در سال آینده شروع خواهد شد.

مدیرعامل شرکت گاز استان خاطرنشان کرد: این مجموعه به منظور ارائه خدمات رسانی مطلوب به مناطق کمتر‌ برخوردار و رفع محرومیت، جلوگیری از مهاجرت روستائیان، جلوگیری از تخریب منابع طبیعی و قطع درختان، کاهش آلودگی محیط زیست ناشی از استفاده از سایر سوخت‌ها و نیز در راستای تحقق اهداف اقتصاد مقاومتی خانوارهای روستایی، توسعه گازرسانی به صورت فراگیر را در دستور کار قرار داده است.

شمس‌اللهی خاطرنشان کرد: با گازرسانی به این ۲۱ روستا بیش از ۴۰۰ خانوار از نعمت گاز طبیعی برخوردار می‌شوند، گفت: برای گازرسانی به این تعداد روستا بیش از ۱۲۷ میلیارد ریال از محل اعتبارات داخلی شرکت ملّی گاز ایران هزینه می‌شود.

شمس‌اللهی با اشاره به اینکه تلاش می‌شود با گازرسانی به مناطق محروم استان پسوند محرومیت از دنباله نام این دیار حذف شود، افزود: منطقه زردلان از توابع شهرستان هلیلان یکی از مناطق محروم و کمتر توسعه یافته استان ایلام است که در حال حاضر اکثر روستاهای آن از امکانات اولیه محروم هستند.

انتهای پیام/ ۹۷۰۸۷۷


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا