کرمانشاه

صدور پنج هزار و ۴٨٩ اخطار به واحدهای عرضه مواد غذایی در کرمانشاه

صدور پنج هزار و ۴٨٩ اخطار به واحدهای عرضه مواد غذایی در کرمانشاه

محمدرضا نادری در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: در شهرستان کرمانشاه حدود ١٣ هزار اماکن تهیه، توزیع و فروش مواد غذایی، آرایشی، بهداشتی و اماکن عمومی داریم.

وی افزود: بازرسی از این واحدها انجام می‌شود و بر اساس آیین نامه ماده ١٣ بنابر ضرورت برخورد قانونی انجام می‌شود.

رئیس مرکز بهداشت شهرستان کرمانشاه تصریح کرد: طی ٩ ماهه ابتدایی امسال ٩٣ هزار و ٨۵۶ مورد بازدید از اماکن عمومی شامل بازدیدهای روزانه و مناسبتی انجام ‌شد.

وی گفت: در این بازدیدها پنج هزار و ۴٨٩ مورد اخطار صادر کردیم و ٣١٠ مورد را به مراجع قضایی معرفی کردیم که این ٣١٠ مورد مواردی بودند که پلمب هم شدند.

این مقام مسئول اذعان کرد: ۵۴٧ نمونه مواد غذایی اخذ شد و سه هزار و ٧۵٨ مورد نمونه برداری از آب آشامیدنی انجام شد و در مجموع ۴٣ هزار و ٩۵٢ کیلوگرم مواد غذایی فاسد و تاریخ مصرف گذشته کشف و معدوم شدند.

وی ادامه داد: روند بازدیدها به این صورت است که بر اساس آیین نامه به امکنه مراجعه کرده و اماکن فروش مواد غذایی از نظر ما ٢ دسته حساس و غیر حساس هستند.

این مقام مسئول بیان کرد: دسته حساس شامل موادی است که فرآوری مواد غذایی و دخالت دست در آن وجود دارد و در فواصل زمانی کوتاه تر بررسی می‌شوند.

وی ابراز کرد: نواقصی که در یک مکان وجود دارد به ٢ دسته بحرانی و غیر بحرانی تقسیم می‌شود و نواقص بحرانی شامل مواردی است که مستقیم بر سلامت افراد تاثیر دارد و در صورت مشاهده چنین نواقصی فرصت کوتاهی از ٢۴ الی ۴٨ ساعت برای رفع نقص می‌دهیم که اگر مشکل برطرف شد مکان پلمب می‌شود.

وی تشریح کرد: نواقص غیر بحرانی مواردی است که غیر مستقیم و طولانی مدت بر سلامت ارباب رجوع و مشتریان آن صنف تاثیرگذار هستند لذا بین یک الی ۶٠ روز فرصت برای برطرف کردن آن می‌دهیم.

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا