لرستان

صدور ۳۷ سند تک برگی بستر رودخانه‌های لرستان

بهزاد جوادی امروز در گفت وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد، عنوان کرد: در راستای اجرای تفاهم نامه  تثبیت مالکیت اراضی فی ما بین سازمان ثبت و اسناد کشور و وزارت نیرو تاکنون ۱۲ هزار و ۸۹۷ هکتار از بستر رودخانه‌های استان در سامانه کاداستر تثبیت و ۳۷ سند تک برگی صادر شده است.

وی با اشاره به تفاهم نامه تثبیت مالکیت اراضی فی ما بین سازمان ثبت اسناد و املاک کشور و وزارت نیرو اظهار کرد: این تفاهم نامه به منظور حفظ و حراست از اراضی در اختیار وزارت نیرو و مستند سازی و تثبیت مالکیت آنها در سامانه کاداستر سازمان ثبت اسناد و املاک کشوراست.

مدیردفتر مهندسی رودخانه شرکت آب منطقه‌ی لرستان گفت: جلوگیری از هزینه‌های فراوان ناشی از بی‌انضباطی‌ها و تعدی به اراضی دولتی و بیت المال در حوزه اراضی تحت نظر وزارت نیرو همچنین پیشگیری از تخطی و تجاوز به اراضی ملی  و حریم رودخانه‌ها از دیگر مزایای تثبیت بستر رودخانه‌ها در سامانه کاداستر است.

جوادی گفت: در حال حاضر نیز تعیین حد و بستر سایر رودخانه‌های استان که فاقد نقشه بوده‌اند توسط شرکت مهندسین ذیصلاح به طول ۶۷۰ کیلومتر با پیشرفت فیزیکی حدود ۸۰ درصد در دست مطالعه است.

وی بیان کرد: طبق برنامه‌ریزی‌های انجام شده ۶۷۰ کیلومتری که اشاره شد تا پایان سال ۱۴۰۰ در سامانه ثبت و جانمایی خواهند شد.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا