هرمزگان

صدور ۶هزار پروانه کسب در هرمزگان از ابتدای سال

به گزارش برگزیده های ایران از بندرعباس، یوسف ذاکری صبح امروز در یک گفت‌وگوی رسانه‌ای اظهار کرد: از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۶ هزار فقره پروانه کسب در هرمزگان صادر شده و صدور پروانه های صنفی در راستای اجرای آیین نامه اجرایی ماده ۱۲ قانون نظام صنفی در رسته های تولیدی، توزیعی، خدماتی و خدمات فنی بوده است.

وی بیان داشت: بیشترین پروانه های صادر شده در رسته توزیعی  با سه  هزارو ۶۹۱ مورد و کمترین تعداد در رسته خدماتی با ۷۹۲ مورد بوده است.

رئیس اداره اصناف و تشکل های صنفی سازمان صنعت، معدن و تجارت هرمزگان اظهار داشت: مهم ترین اقدام کمیسیون نظارت بر اصناف در سالجاری، ساماندهی واحدهای صنفی بدون پروانه کسب است که با تداوم این طرح ضمن ساماندهی صنف‌ها، زمینه کنترل و نظارت بر واحدهای صنفی بیشتر فراهم می شود.

وی بیان داشت: همچنین از ابتدای سالجاری تاکنون، تعداد ۴۹۳کارت مباشرت نیز در این استان صادر شده است.

براساس ماده ۱۲ قانون نظام صنفی هر فرد صنفی ملزم به داشتن پروانه کسب برای واحد کسبی خود است، حال اگر این فرد دارای ۲ یا چند واحد کسبی باشد، لازم است علاوه دریافت پروانه کسب برای هر واحد، مباشر واجد صلاحیتی را به منظور اداره امور دیگر واحدها با تنظیم قرارداد مباشرت به اتحادیه معرفی تا کارت مباشرت بنام وی صادر و تسلیم شود.

استان هرمزگان دارای بیش از ۴۵ هزار واحد صنفی در ۱۳ شهرستان است.

انتهای پیام/ ۸۸۰۵۵


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا