مرکزی

صدور۵۰۰ مجوز زیست محیطی در استان مرکزی

سیدمهدی مصطفوی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اراک با بیان اینکه تمامی واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی ملزم به رعایت ضوابط زیست محیطی هستند، اظهار کرد: از ابتدای سال ۱۴۰۰ تاکنون تعداد ۲۷۸ مورد مجوز استقرار، ۱۰۰ مجوز توسعه و ۱۲۲ مورد مجوز بهره برداری برای واحدهای صنعتی تولیدی و خدماتی در استان صادر و با تعداد ۷۲ مورد مخالفت شده است. 

وی گفت: در سال جاری تعداد چهار کارگروه کمیسیون ماده ۱۱ قانون هوای پاک در استان تشکیل شده است که جمعا تعداد ۶۵ پرونده مطرح و با ۴۰ مورد موافقت شده است.

مصطفوی با اشاره به اهمیت سلامت عمومی جامعه و کاهش آسیب های زیست محیطی افزود: سطح آلایندگی واحدهای صنعتی فعال در استان به صورت مستمر توسط کارشناسان  محیط زیست پایش و با هرگونه تخلف زیست محیطی بر اساس قانون با جدیت برخورد می شود. 

سرپرست حفاظت محیط زیست استان مرکزی خاطرنشان کرد: سلامت محیط زیست می‌تواند از طریق توسعه برنامه ریزی شده و پایدار تضمین شود اما به شرط اینکه همه در این امر سهیم باشند، زیرا حفظ محیط زیست یک اصل عمومی و همگانی است و رهاورد آن سلامت انسان‌ها، حفظ منابع طبیعی از جمله آب، خاک، هوا و احقاق حقوق آیندگان و حفظ تنوع زیستی است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا