اخبار روز

صدوشانزدهمین روز «طوفان الاقصی»|واکنش حماس به پیشنهاد نشست پاریس/ ترور سه جوان فلسطینی در تخت بیمارستان/ اعتصاب سراسری در جنین

صدوشانزدهمین روز «طوفان الاقصی»|واکنش حماس به پیشنهاد نشست پاریس/ ترور سه جوان فلسطینی در تخت بیمارستان/ اعتصاب سراسری در جنین

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، رژیم صهیونیستی در اولین ساعات بامداد سه شنبه همزمان با یکصد و شانزدهمین روز  تجاوزات خود به نوار غزه، به ارتکاب جنایات خود علیه مردم بی دفاع این منطقه ادامه داد.

وزارت بهداشت فلسطین عصر دوشنبه اعلام کرده بود که آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه به ۲۶ هزار و ۶۳۷ نفر و مجروحان به ۶۵ هزار و ۳۸۷ نفر از هفتم اکتبر(عملیات طوفان الاقصی) رسید.

از سوی دیگر  ارتش رژیم صهیونیستی همچون روزها و شبهای گذشته به مناطق مختلف کرانه باختری یورش برد تا هرگونه مقاومت مردم این منطقه را در حمایت از مردم مظلوم غزه سرکوب کند که تا کنون در رسیدن به این هدف خود به سبب پافشاری جوانان مقاوم کرانه باختری بر ادامه مقاومت و پاسخ به جنایات این رژیم شکست خورده است.

گروههای مختلف مقاومت فلسطینی، لبنانی و عراقی و یمنی هم همچنان بر ادامه پاسخ به جنایات رژیم صهیونیستی پافشاری می‌کنند به طوری که مقاومت اسلامی لبنان تنها طی روز گذشته بارها، مواضع و پایگاههای ارتش اسرائیل را هدف قرار داد.

صدوپانزدهمین روز «طوفان الاقصی»| عملیات ضدصهیونیستی در «حیفا»/ هدف قرار گرفتن پایگاه آمریکا در «الشددی» سوریه / تجاوز رژیم صهیونیستی به جنوب سوریه

 

کاربران محترم تحولات صدوشانزدهمین روز عملیات «طوفان الاقصی» را دنبال کنند:

****************************************************************

 

۱۶:۱۷- حزب الله تجهیزات جاسوسی رژیم صهیونیستی را هدف قرار داد

حزب الله لبنان در بیانیه جدید خود از هدف قرار دادن تجهیزات رژیم صهیونیستی در روستای الوزانی خبر داد و تاکید کرد که این حمله به اهداف مورد نظر اصابت کرده است.

 

۱۵:۴۸- هدف قرار گرفتن یک تانک مرکاوا در غرب خان یونس

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که رزمندگان مقاومت موفق شدند یک دستگاه تانک مرکاوا ارتش رژیم صهیونیستی را با خمپاره تاندوم در محله «الامل» واقع در غرب خان یونس هدف قرار دهند.

گردان های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی اعلام کرد که رزمندگان مقاومت موفق شدند یک نظامی صهیونیست را در داخل تانک در نزدیکی محله اتریش واقع در جنوب غربی خان یونس هدف قرار دهند.
القدس همچنین اعلام کرد که تجمع نظامیان ارتش اسرائیل را به همراه خودروهای زرهی آن‌ها در شرق اردوگاه المغازی در مرکز غزه هدف قرار داده است.

 

۱۵:۱۹- حملات راکتی از خاک لبنان به شمال فلسطین اشغالی

رسانه‌های صهیونیستی از شلیک ۳ راکت از خاک لبنان به سمت شهرک‌های صهیونیست نشین در الجلیل غربی واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

 

۱۵:۱۶- رسانه آمریکایی: رئیس اطلاعات اسرائیل در مصر درباره محور فیلادلفیاگفت‌وگو کرده است

وب سایت خبری تحلیلی آکسیوس آمریکا که روابط نزدیکی با سران رژیم اسرائیل دارد، نوشت که رونین بار، رئیس دستگاه اطلاعاتی این رژیم این هفته به قاهره رفته و با همتای مصری خود عباس کامل درباره محور فیلادلفیا (صلاح‌الدین) که حد فاصل غزه و مصر است، صحبت کند.

رژیم اسرائیل از هفته‌ها پیش بر تحویل این محور به تل‌آویو برای جلوگیری از قدرت گیری حماس و گروه‌های حماس اصرار داشته است.

 

۱۵:۰۶- ممانعت صهیونیست‌ها از ورود کمک های انسانی به نوار غزه

 صهیونیست‌ها با تجمع در برابر گذرگاهی بین مصر و نوار غزه مانع از ورود کمک‌های انسانی به این منطقه می‌شوند.

 

۱۵:۰۴- رژیم صهیونیستی پیکرهای ۱۰۰ شهید را تحویل داد

رژیم اسرائیل پیکرهای ۱۰۰ شهید را که طی هفته های گذشته به زعم اینکه در بین آن‌‌ها اجساد اسرای صهیونیست هست، نبش قبر کرد و بعد از آنکه متوجه شد در بین آن‌ها از اسرای کسی نیست، مجبور شد، آن‌ها را تحویل فلسطینی‌ها دهد.

 

۱۵:۰۰- حزب الله پایگاه نظامی «حدب یارون» ارتش اسرائیل را هدف قرار داد

حزب الله امروز در اولین بیانیه خود آورده است در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن، رزمندگان مقاومت اسلامی، امروز سه‌شنبه، تجمع نظامیان ارتش اسرائیل را در پایگاه حدب یارون هدف حملات موشکی قرار داده و تلفاتی به دشمن وارد کرده است.

 

۱۴:۴۸- زخمی شدن ۲۶نظامی جدید صهیونیست در درگیری‌های غزه

ارتش رژیم صهیونیستی از زخمی شدن ۲۶ نظامی این رژیم در جریان درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته در غزه خبر داد.

ارتش رژیم صهیونیستی اعلام کرد که از شروع جنگ تا به امروز ۲۷۹۷ افسر و نظامی اسرائیلی  تحت درمان قرار گرفته است، که از این تعداد ۱۲۸۳ نفر بعد از شروع جنگ زمینی مجروح شده‌اند.

 

۱۴:۴۷-سفر قریب الوقوع وزیرخارجه امریکا به غرب آسیا

شبکه ۱۲ تلویزیون رژیم صهیونیستی از سفر آنتونی بلینکن وزیرخارجه آمریکا به فلسطین اشغالی و برخی کشورهای منطقه در پایان هفته جاری خبر داد.

 

۱۴:۴۴- وزیر افراطی صهیونیست‌ها، نتانیاهو را تهدید به سرنگونی کابینه کرد

ایتامار بن گویر، وزیر امنیت داخلی رژیم اسرائیل که به مواضع افراطی و تند او علیه فلسطینیان و مسلمانان معروف است، در واکنش به پیشرفت مذاکرات پاریس برای توقف جنگ در غزه و تبادل اسرا بین حماس و تل‌آویو تهدید کرد که در صورتی که نتانیاهو با توافق تبادل اسرا موافقت کند، حمایت خود از حزب لیکود و ائتلاف آن متوقف خواهد کرد و کابینه او ساقط خواهد شد.

۱۴:۰۱- تعداد شهدای غزه به ۲۶۷۵۱ نفر افزایش یافت

 وزارت بهداشت غزه اعلام کرد شمار شهدای حملات اسرائیل به نوار غزه از ۷ اکتبر (۱۵مهرماه) تاکنون به ۲۶ هزار و ۷۵۱ نفر رسیده و همچنین تعداد زخمی‌ها نیز در این مدت به ۶۵ هزار و ۶۳۶ نفر افزایش یافته است.

وزارت بهداشت غزه امروز اعلام کرد که رژیم اشغالگر صهیونیستی در طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۱۳ بار  تجاوز و کشتار در حق ملت فلسطین شده و  ۱۱۴ نفر را در غزه به شهادت رسانده و ۲۴۹ نفر را مجروح کرده است.

 

۱۳:۱۸- رژیم اسرائیل بیش از ۳۰۰۰ نفر را در بیمارستانی در خان‌یونس محاصره کرده است

وزارت بهداشت غزه اعلام کرد که اشغالگران رژیم صهیونیستی ۱۵۰ کادر درمان، ۴۵۰ شهروند زخمی فلسطینی و ۳۰۰۰ آواره فلسطینی را در مجتمع پزشکی ناصر در خان یونس واقع در جنوب غزه محاصره کرده است.

 

۱۳:۱۵- هنیه: در حال بررسی پاسخ به پیشنهاد مطرح شده در پاریس هستیم

اسماعیل هنیه، رئیس دفتر سیاسی جنبش حماس در واکنش به نشست پاریس برای بررسی آتش بس و تبادل اسرا گفت که این جنبش هم‌اکنون در حال بررسی پیشنهادهای مطرح شده در این نشست است تا نظر خود را اعلام کند.

او گفت پاسخ ما بر این پیشنهاد بر این اساس است که اولویت، توقف جنگ و خروج نیروهای متجاوز از غزه است.
 

۱۲:۴۷- بازداشت ۱۸ فلسطینی دیگر در کرانه باختری

باشگاه اسرای فلسطینی امروز اعلام کرد نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در ادامه یورش‌های خود به کرانه باختری ۱۸ فلسطینی دیگر را بازداشت کردند.
بدین ترتیب شمار بازداشت شدگان در کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی تاکنون به ۶۳۹۰ نفر رسیده است.

 

۱۱:۱۶- حماس: ترور سه جوان فلسطینی در بیمارستان جنایت جنگی تمام عیار است

جنبش مقاومت فلسطین (حماس) در واکنش به ترور سه جوان فلسطینی در داخل بیمارستان اعلام کرد که این ترور، یک جنایت جنگی تمار عیار است و این اقدام رژیم صهیونیستی بی پاسخ نخواهد ماند.

 

۱۰:۵۲- جان کربی: بایدن به دنبال اجتناب از گسترده‌تر شدن درگیری‌ها است

سخنگوی شورای امنیت ملی کاخ سفید در مصاحبه با سی‌ان‌ان گفت آمریکا به دنبال جنگ با ایران نیست و خواستار جلوگیری از درگیری‌های گسترده‌تر در خاورمیانه است.

جان کربی گفت: «در واقع هر اقدامی که رئیس‌جمهور انجام داده به این منظور طراحی شده که از تنش‌ها بکاهد و درگیری‌ها رو پایین بیاورد.

 

۱۰:۵۰- سی‌ان‌ان: هیچ شواهدی مبنی بر دست داشتن ایران در حمله نیروهای آمریکایی وجود ندارد

 

شبکه سی‌ان‌ان آمریکا به نقل از منابع خود گزارش داد که تا این لحظه هیچ شواهدی دال بر اینکه ایران در انجام حمله به نیروهای آمریکایی در شمال اردن دخالت داشته، وجود ندارد.

 

ادعای آمریکایی ‌ها مبنی بر حمله به نیروهای این کشور در شمال اردن درحالی است که دولت این کشور رسما گفته این حمله در سوریه رخ داده نه در خاک اردن.

 

۱۰:۴۸- سرتیپ ارتش صهیونیستی: ارتش قادر به جنگ در دو جبهه نیست

همزمان با گمانه زنی‌ها بر سر افزایش نیروهای ارتش رژیم اسرائیل در شمال فلسطین اشغالی، اسحاق بریک، سرتیپ ذخیره ارتش این رژیم گفت: ارتش نمی‌تواند در یک آن، در دو جبهه وارد جنگ شود؛ حتی در یک جبهه هم قادر نیست و نمی‌تواند در حذف حماس موفق شود.

 

۱۰:۳۶- اعتصاب سراسری در جنین بعد از جنایت صهیونیست‌ها در بیمارستان

نیروهای ملی و اسلامی در شهر جنین به دنبال ترور سه جوان فلسطینی در بیمارستان این شهر از سوی صهیونیست‌ها  فراخوان اعتصاب سراسری در این شهر دادند.

 

۱۰:۳۵- رژیم صهیونیستی اردوگاه النصیرات در مرکز غزه را بمباران کرد

جنگنده‌های ارتش رژیم صهیونیستی امروز سه‌شنبه بار دیگر  اردوگاه‌ «النصیرات» در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

 

۱۰:۱۵- تجمع اعتراضی در برابر خانه نتانیاهو

شماری از صهیونیست‌ها با تجمع در برابر خانه نخست وزیر رژیم اسرائیل در شهر قدس اشغالی خواستار تسریع در توافق تبادل اسرا با مقاومت فلسطین در غزه شدند.

 

۰۹:۱۴- بیانیه القسام درباره جزئیات ترور سه جوان فلسطینی

گردان‌های «القسام» – گرادان جنین با صدور بیانیه‌ای اعلام کرد، حدود ۱۰ نفر از نظامیان ویژه رژیم صهیونیستی با پوشیدن لباس پزشک، پرستار و لباس زنان فلسطینی به صورت انفرادی وارد بیمارستان شده و به طبقه سوم رفته و سه جوان فلسطینی را با استفاده از هفت تیر که صدا خفه کن داشت، ترور کردند.

.

 

۰۸:۴۱-جنایت‌ دیگر؛ نظامیان صهیونیست  ۳ جوان فلسطینی را در تخت بیمارستان ترور کرد

نظامیان رژیم اسرائیل سه جوان فلسطینی (دو برادر به همراه دوست مشترک آن‌ها) را که در یورش به اردوگاه جنین زخمی شده بودند، در بیمارستان ابن سینا شهر جنین به شهادت رساند.

نظامیان رژیم اسرائیل بعد از یورش به بیمارستان، این سه جوان را در طبقه سوم بیمارستان ابن سیناء ترور کردند.

 

مهم ترین اخبار بامدادی صدوشانزدهمین روز «طوفان الاقصی»

 

شنیده شدن صدای انفجار در پایتخت یمن

برخی منابع از شنیده شدن صدای انفجار در پایتخت یمن خبر دادند.پیش از این منابعی از تجاوز آمریکا به استان صعده خبر داده بودند.

 

خبرها از تجاوز آمریکا به صعده در یمن حکایت می کند

خبرهای اولیه حاکی از تجاوز آمریکا به استان صعده در یمن است.

منابع عبری: کابینه جنگ رژیم صهیونیستی قرارداد مبادله پیشنهادی اسیران را بررسی می‌کند

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که کابینه جنگ این رژیم جزئیات قرارداد مبادله پیشنهاد شده را پس از بازگشت رئیس موساد از پاریس بررسی می کند.

 

پنتاگون: تاکنون ۱۶۵ بار به نیروهایمان در عراق و سوریه حمله شده است

وزارت دفاع آمریکا(پنتاگون): از هفدهم اکتبر تا کنون، نظامیان ما در عراق و سوریه، ۱۶۵ بار در معرض حمله قرار گرفته اند.

 

عضو شورای عالی سیاسی یمن: آمریکا در خصوص کشته شدن نظامیانش و شکست خود به گمراه سازی روی آورده است

محمد علی الحوثی عضو شورای عالی سیاسی یمن: ایالات متحده آمریکا برای سرپوش گذاشتن بر حمله پهپادی که نظامیانش را به هلاکت رساند، به روایت گمراه کننده دست زده است.

 

گزافه‌گویی دبیرکل ناتو علیه ایران در حمایت همه جانبه از جنایات رژیم صهیونیستی

ینس استولنبرگ دبیرکل پیمان آتلانتیک شمالی(ناتو) در راستای حمایت همه جانبه از تجاوزات و جنایات رژیم صهیونیستی و شراکت و همدستی مستقیم آمریکا و برخی کشورهای غربی مدعی شد که ایران مسئول برهم خوردن امنیت در منطقه است.

 

بلینکن: مصمم به جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه هستیم!

آنتونی بلینکن وزیر خارجه آمریکا: پاسخ به حمله اخیر به نیروهایمان، در سطوح مختلف صورت خواهد گرفت!

مصمم هستیم آنچه را که لازم است برای جلوگیری از گسترش دامنه جنگ در منطقه انجام دهیم!

 

مقابله جوانان مبارز کرانه باختری با تجاوز بامدادی نظامیان صهیونیست به طولکرم

نظامیان رژیم صهیونیستی بامداد امروز سه شنبه به شهر طولکرم در کرانه باختری یورش بردند که جوانان مقاوم با بسته‌های انفجاری به مقابله با آنها پرداختند.

 

مقاومت فلسطین: مبادله اسرا تنها پس از توقف تجاوزات اسرائیل امکان دارد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین(حماس) و جبهه مردمی برای آزادی فلسطین تاکید کردند که مبادله اسیران تنها پس از توقف تجاوزات رژیم اسرائیل ممکن است.

 

 حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان خان یونس 

منابع خبری از حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس واقع در جنوب نوار غزه خبر دادند.

 

این خبر در حال به‌روزرسانی است… .

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا