اخبار روز

صدونوزدهمین روز «طوفان الاقصی»|شلیک ۲۰ راکت از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی/ دستگیری ۷ جاسوس موساد در ترکیه/ صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد منطقه حائل در غزه

صدونوزدهمین روز «طوفان الاقصی»|شلیک ۲۰ راکت از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی/ دستگیری ۷ جاسوس موساد در ترکیه/ صهیونیست‌ها به دنبال ایجاد منطقه حائل در غزه

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، رژیم اسرائیل همزمان با انتشار گزارش‌هایی از خروج نظامیان دیگری از شمال غزه، مناطقی در شهرهای جنوبی این منطقه مانند خانیونس و رفح را هدف حملات هوایی خود قرار داد که در اثر آن شش نفر شهید و بیش از ۱۵ نفر زخمی شده‌اند.

با نزدیک شدن به توافق احتمالی آتش بس و تبادل اسرا، رسانه‌های فرانسوی از قول مقامات صهیونیست گزارش دادند که رژیم تل‌اویو به دنبال ایجاد یک منطقه حائل یک کیلومتری در امتداد مرزهای غزه با فلسطین اشغالی است تا از تکرار هفتم اکتبر دیگر (روز حمله به اراضی اشغالی در ۱۵ مهرماه) جلوگیری کند.

مهمترین تحولات روز ۱۱۹ طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

**********************************************************

 

۱۶:۴۸-نامه اعتراضی بیش از ۸۰۰ مقام آمریکایی و اروپایی در مخالفت با جنگ غزه

بیش از ۸۰۰ مقام آمریکایی و اروپایی با امضای نامه‌ای مخالفت خودشان را با سیاست‌های دولت‌های متبوع خود در قبال اسرائیل اعلام کرده‌اند.

 بیش از ۸۰۰ مقام در ایالات متحده آمریکا، انگلیس و اتحادیه اروپا امروز جمعه نامه‌ای برای ابراز مخالفت با سیاست‌های دولت‌های متبوع خود در خصوص جنگ در غزه نوشته‌اند.

روزنامه نیویورک‌تایمز با گزارش این خبر افزود این نامه اولین نمونه از اتحاد مقام‌های کشورهای متحد در دو سوی اقیانوس اطلس برای ابراز مخالفت با حمایت‌ها از سیاست‌های اسرائیل در جنگ غزه به شمار می‌رود.

 

۱۶:۳۳- ضرب‌‌الاجل دو ماهه آمریکا به عربستان برای عادی‌سازی با اسرائیل

دیوید ایگناتوس، ستون‌نویس روزنامه واشنگتن‌پست از ضرب‌الاجل دوماهه آمریکا به عربستان سعودی برای عادی‌سازی روابط با اسرائیل خبر داده است.

روزنامه واشنگتن‌پست در گزارشی افزود یکی از دلایل این موضوع این است که «محمد بن سلمان»، ولیعهد عربستان سعودی در ازای سازش خواستار موافقت واشنگتن با یک بسته دفاعی  شده که ارائه ضمانت‌های مشابه ناتو برای امنیت سعودی‌ها را شامل می‌شود. (+لینک) 

 

۱۵:۵۵-مقام آمریکایی: اسرائیل پیشرفتی در جنگ با حماس نداشته است

🔷 یک مقام ارشد آمریکایی به پایگاه ان‌بی‌سی نیوز گفته دولت «جو بایدن»، رئیس‌جمهور آمریکا اظهارات علنی «بنیامین نتانیاهو»، نخست‌وزیر اسرائیل را نشانه‌ای از رد آتش‌بس توسط او نمی‌بیند.(+لینک)

 

۱۵:۴۱-تظاهرات مردم اردن در محکومیت محاصره غزه

🔷مردم اردن در امان پایتخت این کشور پس از نماز جمعه با شعار «تضعیف فعالیت آنروا به نتیجه نخواهد رسید… نه به گرسنگی، نه به کوچ اجباری و آوارگی، و آری به حق بازگشت» راهپیمایی کردند.

 

۱۵:۳۰- پایگاه نظامی «فجه» اسرائیل هدف مقاومت فلسطین قرار گرفت

🔷گردان‌های القدس شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین در عملیات مشترک با گردان‌های شهید ابوعلی مصطفی، پایگاه نظامی «فجه»  رژیم اسرائیل در شرق غزه را با موشک ۱۰۷ هدف قرار دادند.

 

۱۵:۱۵- تعداد شهدای فلسطین در غزه به ۲۷هزار و ۱۳۱ نفر رسید

🔷وزارت بهداشت فلسطین اعلام کرد که تعداد شهدای فلسطین از آغاز تجاوز رژیم صهیونیستی به غزه به ۲۷هزار و ۱۳۱ نفر رسید و تعداد زخمی‌ها در این مدت به ۶۶هزار و ۲۸۷ نفر افزایش یافت.

🔷وزارت بهداشت فلسطین همچنین اعلام کرد که نیروهای اشغالگر طی ۲۴ ساعت گذشته مرتکب ۱۳ کشتار و جنایت در غزه شدند که در جریان آن ۱۱۲ نفر شهید و ۱۴۸ نفر دیگر زخمی شدند.

 

۱۴:۰۸- صهیونیست‌ها ۲۵ فلسطینی را در کرانه باختری ربودند

🔷باشگاه اسرای فلسطین اعلام کرد: نیروهای اشغالگر اسرائیلی از روز گذشته تاکنون، دست کم ۲۵ شهروند را در کرانه باختری بازداشت کرده‌اند.

🔷بدین ترتیب تعداد بازداشتی‌ها در کرانه باختری پس از هفتم اکتبر به حدود ۶۴۸۵ نفر رسید.

 

۱۳:۵۱-  ۱۵۲ نفر از کارمندان آنروا از آغاز جنگ در غزه جان باختند

🔷آژانس آنروا وابسته به سازمان ملل اعلام کرد از آغاز جنگ در غزه، ۱۵۲ نفر از کارمندان این آژانس در حملات رژیم صهیونیستی کشته شدند.

 

۱۳:۵۰- یک دستگاه تانک مرکاوای اسرائیل هم هدف قرار گرفت

🔷گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک دستگاه تانک مرکاوای رژیم صهیونیستی با راکت ۱۰۵ در منطقه جوره العقاد در غرب خان‌یونس هدف قرار داده است.

 

۱۳:۳۷- خشم آمریکایی‌های عرب‌تبار ایالت میشیگان از بایدن

آمریکایی‌های مسلمان و عرب‌تبار با متهم کردن جو بایدن به حمایت از نسل‌کشی اسرئیل در غزه تظاهراتی در نزدیکی محل دیدار او با اعضای کارگران اتومبیل برگزار کردند.(+لینک)

 

۱۳:۱۲- رویترز: عربستان سعودی اصراری بر اقدامات ملموس اسرائیل برای تشکیل فلسطین ندارد

🔷یک رسانه انگلیسی به نقل از منابع آگاه مدعی شد عربستان سعودی اصراری بر اقدامات ملموس از سوی اسرائیل برای تشکیل کشور فلسطین ندارد.(+لینک)

 

۱۳:۱۲- نخست وزیر مالزی: با هرگونه اقدام برای ترور فلسطینیان قاطعانه برخورد می‌کنیم

🔷انور ابراهیم نخست وزیر مالزی در گفتگو با “الجزیره مباشر” تاکید کرد که پیام ما به مردم غزه این است که از آن‌ها و حق آن‌ها برای دفاع از سرزمین خود حمایت می‌کنیم.

🔷 کشورها باید بر رنج و محنت‌های موجود در غزه متمرکز شوند.

🔷 سرویس‌های امنیتی مالزی برای پیشگیری از هرگونه عملیات ترور فلسطینیان در خاک این کشور در بالاترین سطح آمادگی قرار دارند.

🔷 با هرگونه اقدام برای ترور فلسطینیان در خاک مالزی قاطعانه برخورد خواهیم کرد.

🔷 مشکل از حوثی‌ها نیست، بلکه مشکل جنگ علیه غزه است و این جنگ باید متوقف شود تا هرگونه تنش و درگیری در منطقه پایان یابد.

 

۱۳:۰۴-تهدید حزب گانتس به خروج از ائتلاف دولتی نتانیاهو

🔷روزنامه عبری زبان هاآرتص به نقل از یکی از مسئولان حزب اردوگاه دولت به رهبری بنی گانتس اعلام کرد اگر به این نتیجه برسیم که نتانیاهو توافق برای مبادله اسرا را به دلیل ملاحظات سیاسی رد کرده، از ائتلاف دولتی خارج خواهیم شد.

🔷 وی همچنین تاکید کرد که اگر نتانیاهو در غزه حکومت نظامی اعلام کند، از دولت خارج خواهیم شد.

 

۱۳:۰۲- درخواست تظاهرات کنندگان صعد یمن برای تحریم کالاهای اسرائیلی

🔷در پایان تظاهرات صعده بیانیه ای صادر شد که در آن از ادامه فعالیت‌ها و آمادگی‌های رزمی مردم یمن برای نبرد در حمایت از الاقصی و فلسطین حمایت کردند.

🔷در این بیانیه همچنین از عملیات نیروهای مسلح یمن در حمایت از فلسطین و پاسخ به تجاوزات علیه اراضی این کشور و نیز عملیات جهادی در فلسطین، لبنان و عراق حمایت شده است.

🔷این بیانیه همچنین موضع آمریکا و اروپا در هدف قرار دادن سازمان آژانس امداد و کار سازمان ملل برای آوارگان فلسطینی(آنروا)  را محکوم کرد.

🔷در این بیانیه همچنین از ملت‌های عربی و اسلامی خواسته شده است که با فشار بر دولت‌های خود، مانع از ورود کالاهای رژیم صهیونیستی به این کشورها شوند.

 

۱۲:۳۳- انهدام یک دستگاه نفربر زرهی رژیم صهیونیستی  در خان‌یونس

🔹گردان‌های القسام شاخه نظامی جنبش حماس اعلام کرد که یک دستگاه نفربر زرهی رژیم صهیونیستی را با راکت الیاسین ۱۰۵ در محله الامل در غرب شهر خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه هدف قرار داده است.

 

۱۱:۴۳- واکنش کنعانی به توقف ارسال کمک‌ها به آنروا

سخنگوی وزارت خارجه:

🔹طنز تلخ و دردناکی است؛ رژیم صهیونیستی بیش از ۲۶ هزار شهروند فلسطینی را طی ۱۲۰ روز کشته، چند هزار نفر مفقود،  و ده‌ها هزار شهروند را مجروح کرده و بیش از ۸۰ درصد ساکنان نوار غزه را بی‌خانمان و آواره کرده و برخلاف خواسته قطعنامه ‎شورای امنیت سازمان ملل و قرار موقت دیوان بین‌المللی دادگستری مانع ورود کمک‌های انسان‌دوستانه به ‎فلسطین می‌شود، اما هیچکدام از این کشورها غیر از ابراز نگرانی و برخی نمایش‌های سیاسی بی‌اثر، هیچ محدودیتی در روابط سیاسی با رژیم صهیونیستی ایجاد نکردند و به همکاری‌های تجاری و اقتصادی خود با رژیم و برخی از آنها به کمک‌های نظامی و تسلیحاتی و مالی خود به آن ادامه می‌دهند، اما صرفا با اتهام زنی همان رژیمِ متهم به نسل‌کُشی فلسطینیان به چند کارمند آنروا، کمک‌های خود به این آژانس را در سخت‌ترین شرایط ملت فلسطین و ساکنان ‎غزه متوقف کرده‌اند!

🔹وجدان‌های بیدار قضاوت خواهند کرد!

 

۱۱:۳۹- دستگیری ۷ جاسوس موساد در ترکیه

سرویس اطلاعاتی ترکیه از دستگیری ۷ جاسوس موساد در شهرهای استانبول و ازمیر خبر داد.

🔷رسانه‌های ترکیه اعلام کردند که سرویس اطلاعاتی این کشور عملیاتی را در استانبول و ازمیر به طور همزمان علیه جاسوس‌های موساد در این کشور انجام دادند که منجر به دستگیری ۷ جاسوس شد.

🔷این جاسوس‌ها، اطلاعاتی از جمله بیوگرافی افراد، کشف و تعقیب، کارگذاشتن دستگاههای ردیابی و فیلم و عکس را انجام می دادند.

🔷در این خصوص ۹ فرد مرتبط با موساد تحت تعقیب قرار گرفتند که ۷ نفر تاکنون بازداشت شده‌اند.

 

۱۱:۲۹- تحلیلگر صهیونیست: آمریکایی‌ها متوجه ناتوانی ارتش اسرائیل شده‌اند

🔷ناحوم بارنیا تحلیلگر نشریه یدیعوت آحارونوت در یادداشتی نوشت: در نتیجه تحولات ۷ اکتبر تحلیل‌های کاملا متفاوتی در آمریکا در قیاس با اسرائیل شکل گرفت.

🔷ضعف و فروپاشی ارتش اسرائیل در همان ساعات صبح عملیات طوفان الاقصی و وابستگی مطلق به کمک‌های فوری آمریکا این تحلیل را در نزد نهادهای تصمیم ساز آمریکایی شکل داده است که اسرائیل به تنهایی قادر به دفاع از خود نخواهد بود.

 

-۱۱:۱۹- ۲۰  راکت از جنوب لبنان به شمال فلسطین اشغالی شلیک شد

🔷رسانه های صهیونیستی از شلیک ۲۰ راکت از جنوب لبنان به کریات شمونه در شمال فلسطین اشغالی خبر داد.

 

۱۱:۱۳- ارتش صهیونیستی از رهگیری یک پهپاد در جنوب فلسطین اشغالی خبر داد

رادیو ارتش اسرائیل گزارش داد که سامانه پدافندی ارتش این رژیم شب گذشته پهپادی را که از نوار غزه وارد جنوب فلسطین اشغالی شده بود، رهگیری کرده است

 

۱۱:۱۲- شلیک دو موشک از لبنان به سمت پایگاهی در شمال فلسطین اشغالی

🔷منابع خبری از شلیک دو موشک از جنوب لبنان به سمت یکی از پایگاه‌های ارتش رژیم صهیونیستی در منطقه اصبع الجلیل در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

 

۱۱:۰۹- اسرائیل به دنبال ساخت ۷ هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری

🔷روزنامه صهیونیستی یدیعوت آحارونوت اعلام کرد چهره‌های نزدیک به بتسلائل اسموطریچ وزیر دارایی اسرائیل از طرح وی برای احداث ۷ هزار واحد مسکونی جدید در کرانه باختری خبر می دهند.

 

۱۱:۰۷- فعال شدن آژیر هشدار در شمال فلسطین اشغالی

🔷رسانه‌های رژیم صهیونیستی از فعال شدن آژیر خطر در کریات شمونه، کفار یوفال و معیان باروخ در منطقه الجلیل در مرز لبنان با فلسطین اشغالی خبر دادند.

 

۱۰:۵۷-وزارت دفاع سوریه: رژیم صهیونیستی به اهدافی در جنوب دمشق تجاوز کرد

🔷 یک منبع نظامی سوریه  اعلام کرد:  حدود ساعت ۴:۲۰ بامداد امروز، دشمن اسرائیلی از سمت جولان اشغالی سوریه، تعدادی از نقاط جنوب دمشق را هدف قرار داد که سامانه پدافند هوایی کشورمان به مقابله با موشک‌های دشمن پرداختند و تعدادی از آنها را ساقط کردند.

🔷 به گفته این منبع، این حمله تنها خسارت مادی به همراه داشته است.

 

۱۰:۴۲-آغاز تظاهرات مردم صعده یمن در حمایت از غزه

🔷مردم صعده یمن همچون هفته‌های گذشته امروز هم با شعار « همراه با غزه، ما تا پیروزی متعهد هستیم» به خیابان ها آمدند تا حمایت خود را از مردم فلسطین اعلام کنند.  

🔷المیادین گزارش داد که علاوه بر صعده تظاهرات‌های گسترده ای در دیگر مناطق یمن از جمله رَیْمَه واقع در شمال و غرب یمن و مناطق صِرواح و بُدْبُدَه در غرب مأرب برگزار می‌شود.

 

۱۰:۲۷- بازداشت ۴ صهیونیست به دلیل ورود غیرقانونی به اردن

🔷شبکه ۱۴ رژیم صهیونیستی از بازداشت ۴ اسرائیلی توسط ارتش اردن به دلیل ورود به حریم مرزهای این کشور خبر داد.

🔷در میان بازداشت شدگان، افراد نظامی نیز به چشم می‌خورد.

🔷این شبکه افزود: این چهار تن با دخالت چهره‌های سیاسی اسرائیلی آزاد و به فلسطین اشغالی بازگردانده شدند.

 

۱۰:۰۱- توافق با رژیم اسرائیل برای ساخت دیوار حائل بین غزه و مصر تکذیب شد

🔷یک منبع عالی رتبه امنیتی مصر در گفت‌وگو با شبکه مصری «القاهره الاخباریه» ادعاهای رادیو ارتش رژیم صهیونیستی در مورد توافق قاهره و تل‌آویو برای ساخت دیوار حائل میان غزه و مصر با هزینه یک دولت عربی را تکذیب کرد.

 

مهمترین اخبار بامدادی ۱۱۹ عملیات طوفان الاقصی

حزب الله پادگان زرعیت صهیونیست‌ها را هدف قرار داد

🔹حزب الله لبنان اعلام کرد که با موشک تجمع نظامیان صهیونیست در اطراف پادگان زرعیت را با موشک هدف قرار داده و موشک مستقیما به هدف خود اصابت کرده است.

 

رام الله از آمریکا خواست وزرای صهیونیست افراطی را تحریم کند

🔹وزارت خارجه تشکیلات خودگردان فلسطین از دولت آمریکا خواست حالا که افراط‌گرایان را به خاکش راه نمی‌دهد،  تحریم های بازدارنده‌ای علیه «ایتامار بن گویر»، وزیر امنیت داخلی و «بتزلائل اسموتریچ»، وزیر دارایی صهیونیست‌ها و همچنین سازمان‌های مسلحانه شهرک‌ نشینان صهیونیست اعمال کند.

 

تخریب خانه‌ها و همه چیز برای ساخت منطقه حائل در غزه

🔹خبرگزاری فرانسه با بررسی تصاویر ماهواره‌ای و اظهارات کارشناسان نوشت که عملیات تخریب به عمق یک کیلومتری در امتداد مرزهای غزه با فلسطین اشغالی به عنوان منطقه حائل احتمالی شروع شده است.

🔹این رسانه به نقل از یک مسئول صهیونیست همچنین گزارش داد: منطقه امنیتی حائل موقت هم‌اکنون در حال احداث است.

 

بازدید رئیس ستاد کل ارتش صهیونیستی از شمال لبنان

🔹هرتسی هالیوی، رئیس ستاد کل ارتش رژیم اسرائیل حین بازدید از مرزهای شمالی فلسطین اشغالی با لبنان گفت: بازگشت ساکنان صرفا موقعی ممکن است که وضع آرام و امن باشد.

🔸بر اساس نظرسنجی صهیونیست‌ها، بیش از ۷۰ درصد ساکنان شهرک‌های اشغالی در منطقه مرزی شمال فلسطین اشغالی گفته‌اند حاضر به بازگشت به خانه‌هایشان نیستند؛ چرا که این منطقه امنیت ندارد.

 

بلژیک سفر رژیم اسرائیل را احضار کرد

🔹وزارت امور خارجه بلژیک در واکنش به تخریب مقر آژانس امدادرسانی بلژیک در غزه سفیر این رژیم را احضار کرد و خواستار توضیح شد.

 

الجزایر پیش‌نویس قطعنامه‌ای را برای آتش‌بس در غزه ارائه کرد

🔹رویترز بامداد امروز جمعه خبر داد که دولت الجزایر پیش نویس قطعنامه‌ای را به شورای امنیت ارائه کرده که در آن خواستار آتش بس فوری در غزه به دلایل انسانی است.

 

انتقال تجهیزات به پایگاه غیرقانونی نظامیان آمریکا در شرق سوریه

🔹روزنامه الوطن سوریه نوشت که تجهیزات نظامی جدید ائتلاف آمریکا که شامل ۱۰ کامیون می‌شود، وارد پایگاه غیرقانونی «العمر» واقع در شرق استان دیرالزور شده است.

🔹به گفته منابع سوری، بالگردهای آمریکایی این کاروان را همراهی کرده‌اند.

 

۶ شهید و ۱۱ زخمی در جنوب غزه

🔹بمباران خانه ای در شهر رفح، واقع در جنوب نوار  غزه منجر به شهادت شش تن و زخمی شدن ۱۱ نفر شد.

 

یورش نظامیان صهیونیست به جنین و درگیری شدید در جنین

🔹رسانه های فلسطینی از وقوع درگیری شدید بین مبارزان فلسطینی و نظامیان اشغالگر صهیونیست در اردوگاه جنین خبر می‌دهند که پس از یورش نظامیان به این منطقه شروع شده است.

 

بیرون آوردن پیکر ۱۲ شهید فلسطینی از زیر آوار در جنوب غزه

🔹رسانه‌های فلسطینی گزارش دادند که پیکرهای ۱۲ فلسطینی را که چند هفته پیش در اثر بمباران صهیونیست‌ها در خانیونس به شهادت رسیده بودند، پیدا کرده‌اند.

صدوهجدهمین روز «طوفان الاقصی»|حمله پهپادی مقاومت عراق به حیفا/ موافقت اسرائیل با پیشنهاد آتش بس/ کشتی انگلیس هدف قرار گرفت

 

این خبر در حال بروز رسانی است…

 

 

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا