اخبار روز

صدوهفدهمین روز «طوفان الاقصی»|حمله ارتش یمن به ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ/کشته‌شدن ۳ نظامی صهیونیست در غزه/ هیئت حماس به مصر می‌رود

صدوهفدهمین روز «طوفان الاقصی»|حمله ارتش یمن به ناوشکن آمریکایی در دریای سرخ/کشته‌شدن ۳ نظامی صهیونیست در غزه/ هیئت حماس به مصر می‌رود

– اخبار بین الملل –

به گزارش گروه بین‌الملل خبرگزاری برگزیده های ایران، رسانه‌های رژیم اسرائیل به نقل از ارتش این رژیم از کشته شدن سه نظامی و زخمی شدن دو دیگر در درگیری‌های ۲۴ ساعت گذشته نوار غزه خبر دادند.

فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا مدعی شد که یک موشک کروز ضدکشتی ارتش یمن را در دریای سرخ رهگیری و منهدم کرده است.

کاربران محترم مهمترین تحولات  روز ۱۱۷ طوفان الاقصی را در ادامه دنبال کنید:

 

۱۶:۵۲-رایزنی وزیران خارجه عمان و انگلیس درباره آتش بس در غزه

وزارت خارجه عمان اعلام کرد که بدرالبوسعیدی وزیر خارجه سلطان نشین عمان، آخرین تحولات منطقه‌ای و  تلاشها برای برقراری آتش بس در غزه و ورود کمکها را با همتای انگلیسی خود بررسی کرد.

 

۱۶:۱۴- هشدار درباره پیامدهای تصمیمات نشست پاریس علیه ملت و مقاومت فلسطین

جمیل مزهر معاون دبیرکل جبهه مردمی برای آزادی فلسطین گفت: درباره آنچه در نشست پاریس مطرح شد، هشدار می دهیم و آن را باج‌خواهی برای حذف مقاومت و مسئله ملت خود قلمداد می کنیم.

درباره مخالفت با هر ایده یا طرحی که دربرگیرنده توقف نهایی تجاوزات دشمن به غزه نباشد، اجماع ملی میان فلسطینیان وجود دارد.

هدف از تحرکات آمریکا و غرب، وادار کردن ملت و مقاومت فلسطین به شکست و نجات دادن دشمن از ورطه و باتلاق آن در غزه است.

نشست پاریس هیچ راه حل جدی برای توقف تجاوزات به مردم ما ارائه نکرد، بلکه آنچه در این نشست ارائه شد، در راستای خدمت به اهداف دشمن صهیونیستی  است.

 

۱۶:۰۷- حماس خواستار محاکمه سران رژیم صهیونیستی به خاطر جنایت اعدام فلسطینی‌ها شد

جنبش مقاومت اسلامی فلسطین (حماس) در واکنش به پیدا شدن پیکر ۳۰ فلسطینی در بیت لاهیا واقع در شمال فلسطین اشغالی گفت: اعدام ۳۰ فلسطینی در بیت لاهیا در حالی که دست‌‌ها و چشم‌های آن‌ها را بسته بودند نشان از قتل عام غیرنظامیان دارد.

حماس افزود: از نهادهای حقوق بشری می‌خواهیم که جنایت اعدام ۳۰ فلسطینی را به منظور محاکمه ارتش جنایتکار و اشغالگر رژیم صهیونیستی  و  همچنین رهبران فاشیست آن ثبت و مستند کنند.

 

۱۶:۰۳- حمله جنگنده‌های اسرائیلی به منطقه «جحرالدیک» در مرکز غزه
جنگنده‌های رژیم صهیونیستی، منطقه «جحرالدیک» واقع در مرکز نوار غزه را بمباران کردند.

 

۱۵:۵۶- فعال شدن آژیرهای هشدار در شمال فلسطین اشغالی

رسانه‌های رژیم اسرائیل از فعال شدن آژیرهای هشدار در الجلیل غربی خبر دادند.

 

۱۵:۴۵- مقاومت یک تانک دیگر رژیم اسرائیل را منهدم کرد

گردان‌های القدس، شاخه نظامی جهاد اسلامی اعلام کرد: یک تانک ارتش رژیم صهیونیستی را با بمب «ثاقب» در اطراف «جوزه العقاد» واقع در خان یونس منفجر کردیم.

 

۱۵:۲۸-بورل: ناوگان دریایی اروپا در هیچ اقدامی علیه یمنی‌ها مشارکت نمی‌کند

 ارشد اتحادیه اروپا امروز چهارشنبه گفت این اتحادیه قصد راه‌اندازی یک گروه دریایی در دریای سرخ ظرف سه هفته آینده را دارد.(+لینک)

 

۱۴:۵۳-دیدار معاون نخست وزیر انگلیس با امیر قطر

«اولیور داودن» معاون نخست وزیر انگلیس با شیخ تمیم بن حمد آل ثانی امیر قطر در دوحه دیدار کرد.

این مقام انگلیسی گفت که کشورش از تلاشهای میانجیگرانه قطر در غزه حمایت می کند.

 

۱۴:۰۵- خیال‌پردازی جدید صهیونیست‌ها برای آینده غزه بعد از جنگ

 صهیونیست‌ها درحالی که هنوز راهی برای خروج از باتلاق بزرگ غزه و جنگ فرسایشی که از ماه‌ها قبل بدون تحقق هیچ یک از اهداف خود گرفتار آن شده‌اند، پیدا نکرده‌اند، همچنان به خیال‌پردازی و ارائه طرح‌های واهی برای «اداره غزه در روز بعد از جنگ» ادامه می‌دهند.(+لینک)

 

۱۴:۰۰-عطوان: در طرح پاریس تضمین کافی جهت عدم اقدام صهیونیست‌ها برای حمله به غزه دیده نمی‌شود

یک تحلیلگر برجسته فلسطینی گفت: در طرح پاریس هیچ نشانه‌ای از توقف دائمی تجاوزات رژیم صهیونیستی به غزه، آزادی همه اسرای فلسطینی از زندان‌های رژیم اشغالگر، بازسازی نوار غزه و ارائه تضمین کافی جهت عدم اقدام مجدد صهیونیست‌ها برای حمله به غزه دیده نمی‌شود.(+لینک)

 

۱۳:۳۱- ارتکاب ۱۶ کشتار جمعی طی ۲۴ ساعت/ شهادت ۱۵۰ نفر در تجاوزات مستمر اشغالگران به غزه

اشغالگران صهیونیست همچنین طی ۲۴ ساعت گذشته، ۱۶ جنایت و کشتار دسته جمعی در نوار  غزه مرتکب شدند که به شهادت ۱۵۰ نفر و زخمی شدن ۳۱۳ نفر دیگر منجر شده است.

 

۱۳:۲۹- افزایش آمار شهدای غزه به ۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر

وزارت بهداشت فلسطین از افزایش آمار شهدای تجاوزات مستمر رژیم صهیونیستی به نوار غزه از هفتم اکتبر(طوفان الاقصی) تاکنون به ۲۶ هزار و ۹۰۰ نفر و آمار مجروحان به ۶۵ هزار و ۹۴۹ نفر خبر داد.

 

۱۳:۲۵-ادامه حملات نظامیان صهیونیست به مناطق غربی رام الله

نظامیان رژیم صهیونیستی همچنان به حملات خود به شهرک کفرنعمه در غرب رام الله واقع در کرانه باختری اشغالی ادامه می دهند.

 

۱۳:۱۸- تصمیم رژیم صهیونیستی برای کاهش تعداد نظامیانش در شهرکهای همجوار مرزهای لبنان

رسانه های رژیم صهیونیستی اعلام کردند که ارتش این رژیم تصمیم به کاهش تعداد نظامیان مستقر در شهرکهای(صهیونیست نشین) همجوار مرزهای لبنان و نیز تصمیم به باقی نگه داشتن نیروهای ذخیره محلی گرفته است.

 

۱۳:۰۹- مقاومت فلسطین با موشک ۱۰۷ تجمع نظامیان اسرائیلی را در غزه هدف قرار داد

گردان‌های قدس، شاخه نظامی جنبش جهاد اسلامی فلسطین اعلام کرد که رزمندگان این جنش تجمع نظامیان دشمن را در ساختمانی در شمال غربی منطقه مرکزی غزه با موشک هدایت شونده ۱۰۷ درهم کوبیدند.

 

۱۳:۰۲-بازداشت ۲۸ فلسطینی دیگر در کرانه باختری

باشگاه اسرای فلسطینی امروز اعلام کرد نظامیان اشغالگر رژیم صهیونیستی در ادامه یورش‌های خود به کرانه باختری ۲۸ فلسطینی دیگر را بازداشت کردند.

بدین ترتیب شمار بازداشت شدگان در کرانه باختری از آغاز نبرد طوفان الاقصی (۱۵مهرماه) تاکنون به ۶۴۲۰ نفر رسیده است.

 

۱۲:۵۴- حزب الله لبنان تجمع نظامیان اسرائیلی را در بلندی‌های «الطحیات» هدف قرار داد

در بیانیه اول مقاومت اسلامی لبنان آمده است، در راستای حمایت از ملت استوار فلسطین در نوار  غزه و حمایت از مقاومت شجاع و شرافتمند آن، رزمندگان مقاومت اسلامی امروز چهارشنبه تجمعات نظامیان رژیم صهیونیستی را در  بلندی‌های «الطحیات» هدف حملات موشکی قرار داده است و موشک‌ها مستقیم به هدف اصابت کرده است.

 

۱۲:۳۲-تاکید کویت و عربستان بر توقف عملیات نظامی در اراضی اشغالی فلسطین

کویت و عربستان سعودی در بیانیه‌ای مشترک  بر لزوم توقف عملیات نظامی در اراضی اشغالی فلسطین و حفاظت از غیرنظامیان تاکید  کردند.
دو کشور همچنین در بیانیه ای مشترک بر اهمیت حفظ امنیت منطقه دریای سرخ تاکید کرده و خواستار خویشتن داری و پرهیز از تشدید تنش شدند.

 

۱۱:۵۶- شهادت ۱۳۰ نفر در طی یک شبانه روز در نوار غزه

منابع خبری فلسطین گزارش دادند که رژیم اشغالگر صهیونیستی طی ۲۴ ساعت گذشته ۱۳۰ نفر را در غزه به شهادت رسانده است.

 

۱۱:۳۹-حملات راکتی از خاک لبنان به شمال فلسطین اشغالی

رسانه های صهیونیستی از شلیک ۳ راکت از خاک لبنان به سمت شهرک صهیونیست نشین المناره در الجلیل اعلی واقع در شمال فلسطین اشغالی خبر دادند.

 

۱۱:۳۸- عملیات ضد صهیونیستی در شرق الخلیل

گردانهای شهدای الاقصی از هدف قرار دادن یک خودروی نظامی ارتش رژیم صهیونیستی در اطراف بیت عینون در شرق الخلیل واقع در کرانه باختری اشغالی خبر داد.

 

۱۱:۳۰- ارتش اسرائیل یک مدرسه دیگر را در نوار غزه به طور کامل ویران کرد

ارتش رژیم صهیونیستی در ادامه تخریب هدفمند زیرساختهای نوار غزه، شب گذشته یک مدرسه را در غرب اردوگاه النصیرات در مرکز نوار غزه به طور کامل تخریب کرد.

 

۱۰:۴۳- افشای جزئیات طرح پاریس برای آتش‌بس در غزه/ شروط مقاومت کدام است؟

یک رسانه معتبر عربی در گزارشی جزئیات مربوط به چارچوب مذاکرات درباره طرح فرانسه برای آتش‌بس در غزه را فاش و اعلام کرد که مقاومت فلسطین همچنان به شروط قبلی خود در زمینه تبادل اسرا پایبند بوده و به راحتی کارت «اسرای اسرائیلی» را از دست نمی‌دهد.(+لینک)

 

۱۰:۰۳- ارتش یمن: ناوشکن آمریکایی را در دریای سرخ هدف قرار دادیم

 «یحیی سریع» سخنگوی نیروهای مسلح یمن اعلام کرد که نیروی دریایی یمن، با موشک دریایی مناسب، ناوشکن «یو اس اس گریولی» آمریکا را در دریای سرخ هدف قرار داد.(+لینک)

 

۱۰:۰۲- قطر: درباره جزئیات توافق اسرا با حماس مذاکره می‌کنیم

محمد بن عبدالرحمن آل‌ثانی نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر در مصاحبه با شبکه خبری فاکس نیوز گفت: ما با اسرائیلی‌ها به توافق رسیدیم، ولی باید درباره جزئیات آن با حماس مذاکره کنیم.

نخست‌وزیر و وزیر خارجه قطر گفت که به روند مذاکرات خوشبینانه است ولی نباید درباره آن اغراق شود زیرا که گفت‌وگوها تازه شروع شده است.

او افزود که هنوز تعداد اسرایی که آزاد می‌شوند مشخص نشده است و در حال حاضر صحبت از آزادی زنان و سالمندان است.

 

۰۹:۳۵- اعلام رسمی آمار تلفات ارتش رژیم صهیونیستی/ افزایش کشته‌ها به ۵۶۶ نظامی و  افسر

ارتش رژیم صهیونیستی که همچنان سیاست سانسور شدید در خصوص تلفات و خسارتهای نظامی خود را ادامه می‌دهد، رسما به افزایش تلفات خود به ۵۶۶ نظامی و افسر از هفتم اکتبر و ۲۲۳ کشته از زمان آغاز تجاوزات نظامی به نوار غزه اعتراف کرده است.

 

۰۹:۲۶- حملات توپخانه‌ای ارتش رژیم صهیونیستی به خان یونس و تل الزعتر

ارتش رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان ناصر در خان یونس و منازل مردم در مرکز این شهر و نیز بیمارستان العوده در منطقه تل الزعتر در شمال نوار غزه را با توپخانه هدف قرار داد.

 

۰۹:۰۷- یورش نظامیان صهیونیست به قلقیلیه در کرانه باختری

نظامیان رژیم صهیونیستی امروز به شهر قلقیلیه در کرانه باختری حمله کردند که طی آن جوانان مبارز به مقابله با آنها پرداختند.

 

۰۹:۰۲- هدف قرار گرفتن یک تانک در غرب غزه

گردان‌های القسام، شاخه نظامی حماس اعلام کرد که رزمندگان مقاومت موفق شدند یک دستگاه تانک ارتش رژیم صهیونیستی را با راکت یاسین ۱۰۵ در غرب غزه هدف قرار دهند.

القسام همچنین از درگیری شدید بین رزمندگان مقاومت و نظامیان رژیم صهیونیستی در غرب غزه خبر داد و گفت در این درگیری‌ها تلفاتی بر دشمن وارد شده است.

 

۰۸:۳۹- اطراف بیمارستان ناصر در خان‌یونس هدف حمله قرار گرفت

منابع خبری گزارش دادند که جنگنده‌های رژیم صهیونیستی طی چند حمله متوالی مناطق نزدیک بیمارستان ناصر در خان‌یونس واقع در جنوب نوار غزه را بمباران کردند.

بر اساس گزارش‌های منتشر شده، نظامیان رژیم صهیونیستی اطراف بیمارستان ناصر را هدف حملات توپخانه‌ای قرار دادند.

 

۰۸:۳۴-یورش صهیونیست‌ها به قلقیلیه در کرانه باختری

منابع محلی فلسطینی امروز چهارشنبه از یورش صهیونیست‌ها به شهر «قلقیلیه» در کرانه باختری خبر دادند.

خبرگزاری فلسطینی «شهاب» گزارش داد، مبارزان فلسطینی در پی یورش صهیونیست‌ها به این شهر با آنان درگیر شدند.

 

مهمترین تحولات بامدادی روز ۱۱۷ طوفان الاقصی

یورش نظامیان صهیونیست به کرانه باختری

🔹نظامیان رژیم اسرائیل بامداد امروز چهارشنبه به نابلس، جنین و طولکرم یورش بردند و در درگیری بین متجاوزین و جوانان فلسطینی در طولکرم یک نفر زخمی شده است.

 

تظاهرات ضدصهیونیستی اردنی‌ها

🔹صدها تن از مردم اردن در منطقه اربد این کشور در حمایت از فلسطینیان و محکومیت جنایت‌های صهیونیست‌ها دست به تظاهرات زدند.

 

هلاکت ۳ نظامی صهیونیست در غزه

🔹رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش می‌دهند که ارتش رژیم اسرائیل به کشته شدن سه تن از نظامیان خود در درگیری‌های دیروز غزه اذعان کرده است.

🔹بنا به گزارش رسانه‌های عبری، سرگروهبان «یووال نیر هید»، گروهبان «گابریل چانی» و سرباز صفر «نتزر شیمشی» در درگیری با نیروهای مقاومت غزه کشته شده‌اند.

نوار غزه , رژیم صهیونیستی (اسرائیل) , طوفان الاقصی ,

 

پنتاگون: در حال تحقیق به‌روی نفوذ پهپاد به پایگاه‌مان در اردن هستیم

🔹وزارت دفاع آمریکا (پنتاگون) طی بیانیه‌ای بامداد امروز چهارشنبه علی‌رغم تکذیب دولت اردن، بر هدف قرار گرفتن نیروهای آمریکایی در این کشور عربی تأکید کرد و گفت که هم‌اکنون در حال تحقیق به‌روی نفوذ پهپاد به پایگاه نظامیان آمریکا در اردن است.

🔸پنتاگون مدعی شده است که گروه‌های عراقی این حمله را انجام داده‌اند.

 

رسانه‌های صهیونیستی: ارزیابی‌ها از مذاکرات تبادل اسرا مثبت است

🔹کانال تلویزیونی ۱۲ رژیم اسرائیل گزارش داد: در حالی که مذاکرات برای دست‌یابی به توافق تبادل [اسرا] همچنان ادامه دارد، کشورهای میانجی درباره امضای توافق طی روزهای آینده اعلام خوش‌بینی کرده‌اند و فردا (امروز چهارشنبه) هیئت حماس وارد قاهره خواهد شد تا پاسخ رسمی خود به پیشنهادها را ارائه دهد و در اسرائیل ارزیابی‌ها حکایت از آن دارد که این مذاکرات و توافق مثبت خواهد بود.

 

تماس نخست‌وزیر کانادا با امیر قطر

🔹دفتر نخست‌وزیری کانادا بامداد امروز چهارشنبه از تماس جاستین ترودو، نخست وزیر این کشور با تمیم بن حمد، امیر قطر درباره اوضاع در غرب آسیا خبر داد و اعلام کرد  که دو طرف طی این تماس تلفنی درباره نیاز به یک مسیر جهت تضمین صلح دائم برای فلسطینیان و صهیونیست‌ها رایزنی کردند.

🔸ترودو همچنین بر حمایت کشورش از راه‌حل دو دولتی تأکید کرده و بار درگیر خواستار آزادی همه اسرای صهیونیست شده است.

 

فشار بایدن به تل‌آویو برای توقف ماجراجویی در شمال فلسطین اشغالی

🔹رسانه‌های رژیم اسرائیل گزارش دادند که فشارهای دولت بایدن به رژیم اسرائیل نقش مهمی در تصمیم به توقف جنگ در شمال داشته است.

 

درگیری‌های شدید در شمال‌غرب شهر غزه (شمال)

خبرگزاری شهاب فلسطین گزارش داد که درگیری‌های شدیدی بین نظامیان ارتش رژیم اسرائیل و نیروهای مقاومت فلسطین در شمال غرب شهر غزه رخ داده است.

 

انتقال ۲ نظامی صهیونیست از غزه با بالگرد

🔹بیمارستان بلنسون صهیونیست‌ها از انتقال دو نظامی صهیونیست به این بیمارستان از غزه با بالگرد خبر داد و گفت که حال یکی از آن‌ها وخیم است.

 

بمباران اردوگاه النصیرات

🔹هواپیماهای رژیم اسرائیل مناطق غربی اردوگاه النصیرات واقع در مرکز غزه را بمباران کردند که در اثر بمباران اطراف مدرسه العروبه در النصیرات بیش از ۱۰ نفر از آوارگان فلسطینی زخمی شدند.

 

زخمی‌شدن یک فلسطینی در یورش صهیونیست‌های‌ شهرک‌نشین

🔹خبرگزاری فلسطین گزارش داد که در یورش صهیونیست‌های شهرک‌نشین به خانه شهروند فلسطینی در روستای بیتللو واقع در شمال رام‌الله صاحب خانه زخمی شده‌ است.

 

سنتکام مدعی رهگیری موشک ارتش یمن شد

🔹فرماندهی ستاد مرکزی ارتش آمریکا (سنتکام) مدعی رهگیری موشک کروز ارتش یمن شد که به‌ادعای آمریکایی‌ها به‌سمت کشتی‌ای در دریای سرخ شلیک شده بود.

صدوشانزدهمین روز «طوفان الاقصی»|واکنش حماس به پیشنهاد نشست پاریس/ ترور سه جوان فلسطینی در تخت بیمارستان/ اعتصاب سراسری در جنین

 

این خبر در حال بروزرسانی است… .

 
سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا