Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
صعود همزمان 800 کوهنورد سپاهی به قله‌های بالای 3000 متر کشور - خبرگزاری برگزیده های ایران
اصفهان

صعود همزمان ۸۰۰ کوهنورد سپاهی به قله‌های بالای ۳۰۰۰ متر کشور

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، سید فخرالدین میرافضل، مسؤول تربیت بدنی سپاه پاسداران، در حاشیه صعود ۱۸۰ نفر از کوهنوردان سپاه به قله کرکس در شهرستان نطنز اظهار کرد: سازماندهی‌ها و برنامه‌ها در هیأت کوهنوردی با توجه به پیشرفت برنامه‌ها منسجم‌تر از قبل در حال برگزاری است و طی برنامه‌ریزی‌های انجام‌شده به طور همزمان ۵۰ تیم تخصصی سپاه در کشور به مناسبت سالروز شهادت شهید حسن تهرانی مقدم به قلل بالای ۳ هزار متر صعود کردند.

وی خاطرنشان کرد: ۸۰۰ نفر از منتخبان پایور کل سپاه پاسداران در این برنامه همزمان کشوری حضور داشته و برای تمام این دوستان شناسنامه و دفترچه کوهنوردی از سمت معاونت تربیت بدنی سپاه صادر شده و دفترچه‌ای جهت ثبت تجربیات در اختیار کوهنوردان پاسدار قرار گرفت.

میرافضل افزود: با توجه به صعودهای گروه‌های کوهنوری سپاه در فصل‌های پاییز و زمستان به کوه‌های مرتفع کشور و با توجه به حرفه‌ای بودن نیروها، کلیه اقدامات ایمنی جهت صعود فراهم شده است و معاونت تربیت بدنی سپاه در نظر دارد ۳۲ گروه امداد و نجات کوهستان از عزیزان سپاه انتخاب و در مواقع حساس و بحران در جهت کمک به هموطنان یاری‌رسانی کنند.

شهید تهرانی‌مقدم در راه ایجاد توان موشکی هیچگاه متزلزل نشد

سردار محمدنظر عظیمی، فرمانده قرارگاه نجف نیز در حاشیه سالگرد شهید حسن تهرانی مقدم و صعود سپاهیان به قلل بالای ۳ هزار متر کشور بیان کرد: نیروهای سپاه با باور و ایمان راسخ در مقابل توطئه‌های متعدد دشمنان ایران اسلامی ایستاده‌اند و سپاه به عنوان پاسدار انقلاب اسلامی باید خود را برای مقابله با تهدیدات آماده کند.

وی خاطرنشان کرد: افرادی امثال شهید تهرانی مقدم با باور و اراده محکم و راسخ پای کار ایستادند و در ادامه دفاع مقدس، با سلاح و تجهیزات غنیمتی که از دشمن گرفته شد، مجموعه توپخانه سپاه راه‌اندازی شد و مجموعه بسیار توانمند شکل گرفت.

عظیمی ادامه داد: در ابتدای کار سپاه، با توجه به شرایط خاص و تحمیل جنگ و کمبود امکانات، شهید تهرانی مقدم در حوزه پشتیبانی آتش در دفاع مقدس به عنوان یکی از عناصر این حوزه وارد شد و در آن زمان به حدی کمبود امکانات بود که رزمندگان سپاه در جبهه‌ها با مینی‌کاتیوشا و توپ ۱۰۷ که از گردان‌های ارتش قرض گرفته بودند، فعالیت خود را شروع کردند.

فرمانده قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه در ادامه بیان کرد: در سیر تشکیل یگان موشکی سپاه، شرایطی که کشور دقیقاً همین فضای امروز را که از طرف استکبار به کشور تحمیل می‌شود، آن روز هم شاهد بود و دشمن با امکاناتی که در اختیار داشت شروع به موشک باران شهرهای کشور عزیزمان پرداخت و ما وسیله و سلاحی برای پاسخگویی متقابل در اختیار نداشتیم.

وی ادامه داد: برای متوقف کردن دشمن باید با موشک جوابگوی دشمن بود که آن زمان سلاح و موشک در اختیار ایران قرار نمی‌گرفت، اما شهید تهرانی مقدم و همرزمان ایشان هیچگاه متزلزل نشدند که در وضعیت تحریم نمی‌توانیم به موشک با فناوری و تکنولوژی پیشرفته دست پیدا کنیم.

عظیمی تأکید کرد: ما با اندیشه‌ای که هر کس بر خدا توکل کند خداوند او را کفایت می‌کند و مؤمنان باید بعد از تصمیم راسخ بر خداوند توکل کنند، دیدیم با حداقل‌ها و با وجود تحریم‌ها وارد حوزه موشکی شدیم و امروز می‌بینیم که آن اراده پولادین مبتنی بر باورهای دینی و آن ایثار، تلاش و فداکاری این بزرگواران اگر نبود دنیا چه بلایی بر سر کشور ما می‌آورد.

فرمانده قرارگاه نجف نیروی زمینی سپاه در پایان خاطرنشان کرد: شهید تهرانی مقدم و همکاران وی، از مخلص‌ترین و پاک‌ترین نیروهای سپاه بودند و می‌دیدیم در حوزه موشکی برای شلیک به پادگان اشرف که مقر منافقان جنایتکار بود، چقدر زحمت می‌کشیدند و با فضای معنوی و روحیه فوق‌العاده به دستاوردهای جدیدی در حوزه موشکی دست یافتند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/ح/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا