سمنان

صنعت در کنار زندان/ چند درصد زندانیان سمنان کار می‌کنند؟

به گزارش برگزیده های ایران از سمنان، آقامحمد همتیان، دبیر اتاق بازرگانی استان سمنان صبح امروز در نشست شورای اشتغال و کارآفرینان زندان‌های استان سمنان که با حضور مدیرکل برنامه‌ریزی، اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌های کشور در اتاق بازرگانی، صنایع، معادن و کشاورزی استان برگزار شد، اظهار کرد: موضوع سرمایه‌گذاری و مشارکت بخش خصوصی در اشتغال زندانیان در نشست آتی هیأت نمایندگان اتاق بازرگانی سمنان مطرح خواهد شد.

او از آمادگی این نهاد برای دعوت از فعالان صنعتی استان سمنان برای همکاری با زندان‌های استان خبر داد.

امید کهربایی، مدیرکل زندان‌های استان سمنان نیز در این جلسه با بیان اینکه نرخ اشتغال زندانیان استان در حال حاضر ۵۸ درصد است، خاطرنشان کرد: در سال جاری، ۷۶۹ نفر از زندانیان استان در ۶۲ دوره حرفه‌آموزی شرکت داشته‌اند.

او گفت: این زندانیان پس از مهارت‌آموزی و قبولی از آزمون‌های مربوطه، آماده جذب بازار کار پس از آزادی خواهند بود.

مدیرکل زندان‌های استان سمنان افزود: علی‌رغم مشکلاتی که در خصوص فضای اشتغال در برخی زندان‌های استان وجود دارد، برنامه‌ریزی دقیقی برای توسعه اشتغال زندانیان صورت گرفته و هدف ۸۰ درصدی که به‌عنوان یکی از اولویت‌های ابلاغی رئیس سازمان زندان‌ها در دستور کار قرار گرفته تا دهه فجر در استان محقق خواهد شد.

مدیرکل برنامه‌ریزی، اشتغال و حرفه‌آموزی سازمان زندان‌های کشور برای حضور در مراسم افتتاح نمایشگاه صنایع‌دستی زندانیان و بازدید از کارگاه‌های اشتغال زندان‌های استان، به سمنان سفر کرد.

انتهای پیام/۷۴۰۰۱/م/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا