تهران

صورتجلسات واگذاری اراضی کیلان تعیین تکلیف می‌شود

جعفر پرج شهردار کیلان در گفت‌وگو با خبرنگار خبرگزاری برگزیده های ایران در دماوند اظهار کرد: از بدو پذیرش مسئولیت خود تاکنون همه روزه شاهد مراجعه افراد جهت تعیین تکلیف صورتجلسات واگذاری زمین هستیم و این مهم در حال حاضر چالش اصلی برای شهرداری و شورای اسلامی شهر است.

وی با بیان اینکه روشن شدن وضعیت این اراضی یکی از دغدغه و اولویت اصلی مدیریت و پارلمان شهری کیلان بوده است، افزود: به‌منظور اطلاع کامل و بروز از تعداد و اسامی دارندگان صورتجلسات و مشخص شدن مکان واگذاری این اراضی با هماهنگی اعضای شورای اسلامی شهر فراخوانی مبنی بر مراجعه به دفتر شورای شهر با در دست داشتن درخواست و اصل صورتجلسه داده شد و از عموم دارندگان این صورتجلسات درخواست گردیده که در موعد مقرر به دفتر شورای شهر مراجعه کنند.

شهردار کیلان گفت: مشکل عمده این اراضی واگذار شده، مغایرت کاربری و قرارگیری قسمتی از این اراضی در حریم شهر که فاقد کاربری مسکونی بوده و همچنین مشکلات حقوقی مبنی بر مالکیت و اعلام برخی از این اراضی به‌عنوان اراضی ملی و دولتی توسط اداره راه و شهرسازی است.

پرج تصریح کرد: شهرداری و شورای اسلامی شهر درصدد رفع این چالش و مشکلات بوده و از عموم مردم درخواست می‌شود که رفع این مهم از طریق مراجع و سازمان ذی‌ربط مستلزم تحمل و سعه صدر است، چراکه داشتن انتظار از مدیریت جدید شهری در رفع مشکلات یاد شده آن هم در زمان کوتاه یک‌ماه یاچند ماه به‌دلیل گستردگی موضوع و مفتوح بودن پرونده در محاکم قضایی و بازرسی و همچنین تاریخ زمان واگذاری عملا امکان‌پذیر نیست.

وی خاطرنشان کرد: این امر مستلزم همکاری بوده تا شهرداری و شورای اسلامی شهر بتواند با همکاری و مساعدت مسؤولان شهرستانی به‌خصوص مقامات قضایی و بازرسی و نماینده مردم شهرستان‌های دماوند و فیروزکوه در مجلس شورای اسلامی نسبت به حل مشکل از طریق مقامات استانی و کشوری اقدام شود.

شهردار کیلان اضافه کرد: رفع این موانع و گره برای شهرداری به‌دلیل رونق بخشیدن امر ساخت و ساز و توسعه شهری و پویایی اقتصاد شهری و شهروندان و به‌خصوص شهرداری و همچنین رشد و تعالی و پیشرفت شهر آن هم در چارچوب ضوابط و مقررات حائز اهمیت خواهد بود.

پرج تأکید کرد: با عنایت به اینکه مدیریت شهری وظیفه اصلی‌اش اجرای طرح و پروژه‌های عمرانی و زیربنایی نظیر آسفالت و جدولگذاری و غیره بوده، ولی متاسفانه موضوع واگذاری زمین باعث شده تا شهرداری از اصل وظایف قانونی خود و توجه به امورات یاد شده خارج شود.

وی اضافه کرد: هیچ‌گونه اتفاق یا تصمیم خاصی رخ نداده و درصورت گرفتن هرگونه نتیجه حتما از طریق مبادی اطلاع‌رسانی و رسانه‌های رسمی و تبلیغات محیطی به اطلاع عموم خواهد رسید.

انتهای پیام/۶۷۰۱۵/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا