کهگیلویه و بویراحمد

ضرب‌الاجل دادستان کهگیلویه به شورای شهردهدشت؛ یک هفته فرصت دارید شهردار انتخاب کنید

به گزارش برگزیده های ایران از کهگیلویه، سعید کریمی‌زاد امروز در نشست توجیهی اعضای شوراهای سلامی شهر دهدشت و سوق اظهار داشت: اعضای شورای شهر دهدشت یک هفته فرصت دارند شهردار را انتخاب کنند.

دادستان عمومی و انقلاب کهگیلویه با بیان اینکه امورات شهری با انتخاب سرپرست پیش نمی‌رود، گفت: سرپرست شهرداری بلاتکلیف است کارگران شهرداری حقوق نگرفتند، طرح‌های عمرانی معطل مانده و شهروندان در انتظار تعیین تکلیف شهردار هستند.

وی با تعیین ضرب العجل برای تعیین شهردار اضافه کرد: برای پیگیری حقوق عامه مردم سکوت نمی‌کنم و وارد عمل می‌شوم.

کریمی‌زاد با بیان اینکه برای شکل‌گیری هر مصوبه وقت و هزینه بیت‌المال صرف می‌شود اعضای شورای شهر را مکلف به پیگیری مصوبات کرد و افزود: اگر مصوبه‌ای اجرایی نمی‌شود شهردار را استیضاح و دلایلی عملی نشدن را جویا شوند.

مدعی العموم کهگیلویه تصریح کرد: بر اساس قانون اعضای شورای شهر مکلفند هر ۶ماه یکبار درآمد و هزینه شهرداری را بررسی و تایید یا رد کنند، پیگیری خدمات زیربنایی شهر و نظارت بر پرونده‌های شهرداری از دیگر وظایف محوله است.

این مسؤول اجرایی نشدن طرح بازآفرینی شهری دهدشت را یادآور شد و با اشاره به اینکه این طرح در شهرهای باشت و گچساران به خوبی اجرا و زمینه درآمد پایدار برای شهرداری فراهم کرد، افزود: بازآفرینی دهدشت پیش‌بینی شد پیمانکار هم مشخص بود اما چرا اجرا نشد؟ سهل‌انگاری و موانع از کجاست؟ باید هر چه زودتر موانع طرح بازآفرینی بررسی و رفع و پیمانکار خلع ید شود.

وی آبگرفتگی مرکز شهر را از دیگر مشکلات برشمرد و گفت: طرح اصلاح پیش بینی و مصوب و پیمانکار هم انتخاب شد، اما اجرایی نشده است.

دادستان کهگیلویه وضعیت نظافت شهر و مبلمان شهری را افتضاح خواند و افزود: مردم به دادستان مراجعه و تماس می‌گیرند از وضع نظافت شهر انتقاد دارند.

وی از اعضای شورای شهر خواست در انتخاب شهردار توانمندی برای رسیدگی به شهر را ملاک قرار دهند و بهترین گزینه‌ای که از عهده مشکلات بر می‌آید را برگزینند.

کریمی‌زاد با بیان اینکه عدم وصول مطالبات از ادارات قابل توجیه نیست، ادامه داد: اگر ادارات در پرداخت بدهی به شهرداری تعامل ندارند چرا سکوت می‌کنید چرا از ظرفیت دستگاه قضا استفاده نمی‌شود.

 

انتهای پیام/۸۲۰۱۶


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا