Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ضرروت همکاری صنایع در تأمین تجهیزات پنل‌های خورشیدی برای مددجویان کرمانی - خبرگزاری برگزیده های ایران
کرمان

ضرروت همکاری صنایع در تأمین تجهیزات پنل‌های خورشیدی برای مددجویان کرمانی

به گزارش برگزیده های ایران از رفسنجان، رضا اسماعیلی مدیرکل تعاون، کار و رفاه اجتماعی استان کرمان امروز در جلسه کارگروه اشتغال استان ویژه شهرستان‌های رفسنجان، انار و شهربابک در سالن شهید هنری دانشگاه ولیعصر (عج) رفسنجان اظهار داشت: در تقسیم شهرستانی، سهم اشتغال سه شهرستان رفسنجان، انار و شهربابک نزدیک به هشت هزار نفر است که سهم قابل توجهی بوده و باید تحرکی برای تحقق این میزان اشتغال صورت گیرد.

تحقق ۴۸ درصدی اشتغال استان در سال جاری

وی عنوان کرد: بر اساس آن‌چه در سامانه رصد ثبت شده تا کنون ۲۵ هزار و ۶۸۴ نفر اسم وارد سامانه شده که اگر درصد تحقق برنامه را نسبت به ۵۳ هزار نفر بسنجیم، نزدیک به ۴۸ درصد پیشرفت داشته که عدد خوبی است و تا پایان سال امیدواریم بتواند سهم ۵۳ هزار نفری ۱۰۰ درصد تحقق یابد.

اسماعیلی یادآور شد: در سال گذشته بیش از ۱۲۰ درصد  نسبت تعهد اشتغال تحقق داشتیم و ۲۰ درصد بیشتر از پیش‌بینی انجام‌شده جلو بودیم.

صادقی مدیرکل کمیته امداد استان کرمان اظهار کرد: اعتبارات امسال ما در مهرماه ابلاغ شده و شورای پول و اعتبار امسال تسهیلات را که از ۵۰ میلیون به ۱۰۰ میلیون تومان افزایش یافته است را دیر ابلاغ کردند.

وی بیان کرد: صندوق ضمانت مددجویان ابهاماتی در دستورالعمل  داشت که تا پایان آبان‌ماه حل می‌شود، ما در تحقق اشتغال نگرانی نداریم.

صادقی با بیان اینکه سه شهرستان رفسنجان، انار و شهربابک در بحث سرمایه‌گذاری و اشتغال مشترک هستند، تصریح کرد: درخواست ما این است در راستای مسؤولیت‌های اجتماعی شرکت‌های صنعتی بتوانیم از ظرفیت آنها در تأمین تجهیزات نیروگاه‌های خورشیدی استفاه کنیم. پنل‌های  خورشیدی درآمد سه میلیون تومانی برای خانواده‌ها دارند و در کشور بیشترین آمار مربوط به استان کرمان است که  اگر تجهیزات‌مان تأمین شود ظرفیت ۵ هزار شغل در این زمینه داریم.

وی بیان داشت: شرکت‌های صنعتی معدنی خودشان می‌توانند قطعات را وارد کنند اگر از این ظرفیت به ما کمک شود می‌توانیم تا یکی، ‌دو سال آینده کل مددجویان استان را به درآمد ثابت و پایدار برسانیم از طرفی دولت تا کنون خوش‌قولی کرده و برق تولیدی را از مددجویان خریداری کرده است.

زیرساخت‌ها برای اجرای طرح‌های بنیاد برکت در روستاهای استان فراهم است

مهرابی معاون هماهنگی امور اقتصادی استاندار کرمان هم در این جلسه اظهار کرد: برای شهرستان‌های مهاجرپذیر مانند رفسنجان، سیرجان، زرند و کرمان  برنامه خاصی باید داشته باشیم و باید از ظرفیت دهیاری‌ها برای سنجش مهارت‌ها و نیازمندی‌هایی که در روستاها و مناطق هست، استفاده شود.

وی خاطرنشان کرد: بنیاد برکت حرکت خوبی شروع کرده و در آینده نزدیک جلسه خوبی با این بنیاد در استان خواهیم داشت.الان نزدیک به ۶ هزار طرح آماده بنیاد برکت برای اجرا در روستاها دارد که منابع آن یک ششم را سرمایه ‌گذار و خیر و مابقی بنیاد می‌دهد که ظرفیت خیلی خوبی‌ست و باید از آن استفاده کنیم. ما هم زیرساخت‌ها را آماده کردیم.

معاون استاندار کرمان خاطرنشان کرد: امسال کل اعتبارات  مشاغل خانگی استان ۴۸ میلیارد تومان است که با ظرفیتی که بنیاد برکت و بانک رسالت دارند، قابل مقایسه نیست.

انتهای پیام/۸۰۰۱۶/ب


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا