قم

ضرر علمای بی‌عمل به اسلام از لشکر یزید هم بیشتر است

به گزارش برگزیده های ایران از قم، حجت‌الاسلام والمسلمین حبیب‌الله فرحزاد یکشنبه شب طی سخنانی در محفل معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) که در شبستان امام خمینی(ره) با حضور زائران و مجاوران حرم برگزار شد، با بیان اینکه بر اساس فرموده پیامبر اسلام(ص) جفا کارترین مردم کسانی هستند که نام ایشان را بشنوند اما صلوات نفرستند، اظهار کرد: اگر در حین اقامه نماز هم هستیم و نام حضرت را می‌شنویم باید صلوات خوانده و بعد به نماز خود ادامه دهیم.

وی با اشاره به اینکه بر اساس آیات قرآن کریم خداوند متعال به لقمان حکیم، حکمت عطا کرده است، تصریح کرد: هر چند خواندن و مطالعه کردن موجب علم اکتسابی می‌شود اما علم واقعی نزد خداوند متعال است و ما وظیفه داریم که برای ارتقای علم خود از خداوند متعال درخواست داشته باشیم.

استاد حوزه علمیه قم گفت: خداوند متعال برخی از علوم را در فطرت و ذات ما ماندگار کرده است که یکی از این علوم و نور آگاهی نسبت به کار خوب و نفرت داشتن نسبت به کارهای بد است.

وی با تاکید بر اینکه کافر نور دارد اما از این نور استفاده نمی‌کند و به سمت تاریکی می‌رود، مطرح کرد: علم به زیاد درس خواندن نیست بلکه نوری در دل انسان است و امیرالمؤمنین(ع) می‌فرمایند که بدترین آدم‌ها علمای بی‌عمل هستند؛ این تعبیر ایشان فقط در مورد علما نیست بلکه هر فردی هر علمی دارد و به آن علم عمل نکند عالم بی‌عمل است.

فرحزاد با بیان اینکه کسی که می‌داند و خلاف می‌کند از خلافکاری که نمی‌داند، جرم‌اش سنگین‌تر است، عنوان کرد: علمای بی‌عمل ضررشان از لشکر یزید برای اسلام بیشتر است همانند افرادی که وهابیون و داعشی‌ها را تربیت می‌کنند تا به اسلام ضربه‌های سنگینی را وارد کنند.

کارشناس معارفی حرم مطهر کریمه اهل‌بیت(س) از توصیه‌های شیطان به حضرت نوح یاد کرد و ادامه داد: از جمله توصیه‌ها این بود که از خشم پرهیز کن چراکه ریشه همه بدی‌هاست؛ و هیچگاه با نامحرم در یک مکان خلوت نکن چراکه نفر سوم در شیطان است.

وی با بیان اینکه علم دنیایی، منهای علم الهی کاربردی نخواهد داشت، گفت: علم واقعی و حقیقی ما را از آتش جهنم نجات می‌دهد و به رستگاری می‌رساند.

انتهای پیام/۷۸۰۲۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا