اخبار روز

ضرغامی: بناهای تاریخی قابل‌واگذاری نیست/ مرمت ۳۵ هزار اثر ثبت ملی از اولویت خارج شد

ضرغامی: بناهای تاریخی قابل‌واگذاری نیست/ مرمت ۳۵ هزار اثر ثبت ملی از اولویت خارج شد

– اخبار استانها –

سید عزت‌الله ضرغامی در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در اصفهان اظهار داشت: راهبرد ما در وزارتخانه این است که اعتبار مربوط به مرمت را به بناهایی که در خطرند اختصاص دهیم و به دلیل محدودیت‌های اعتباری که داریم به خصوص برای ۳۵ هزار اثر ثبت ملی که وجود دارد باید مسئله مرمت را از اولویت خارج کنیم و به پایداری سازه‌ها بپردازیم.

وی با بیان اینکه ‌برای پروژه‌های در معرض خطر “عملیات نجات” تعریف کردیم‌، ادامه داد: بعد از تصویب مواردی که به مجلس شورای اسلامی ارائه کردیم باید زمینه مشارکت بیشتر مردم در داخل و خارج از کشور و حضور کسانی که علاقه‌مند هستند به لحاظ قانونی فراهم شود.

ضرغامی : اجرای طرح‌های گردشگری به‌عهده استانداران گذاشته می‌شود

وزیر میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی تصریح کرد: بناهای تاریخی قابل‌واگذاری نیستند و متعلق به مردم‌ است صندوق احیا و توسعه مأموریت دارد که این بناها را برای مرمت در اختیار متقاضیان قرار دهد که آن‌ها بعد از انجام مرمت در یک مدت مشخص بنا را برای کاربری‌هایی که مردم نیاز دارند مورد استفاده قرار دهند.

وی گفت: مسئله فرونشست در اصفهان یک پدیده مهم است که مدت زیادی است که کارشناسان در مورد آن بحث می‌کنند و راه‌حل ارائه می‌دهند. این مسئله در مورد آثار تاریخی و باستانی هم از اهمیت بالایی برخوردار است.

ضرغامی خاطرنشان کرد: در کنار اقداماتی که سایر دستگاه‌ها برای این پدیده انجام می‌دهند ما هم برنامه‌ریزی‌هایی داریم که در صورت جدی شدن این مسئله در بعضی از موقعیت‌های میراث فرهنگی اقدامات لازم را برای حفظ و نگهداری بناهای تاریخی انجام می‌دهیم.

/۱۶۳/.

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا