اردبیل

ضرورت اجرای طرح هادی در روستاهای اردبیل/ حمایت از بخش معدن در دستور کار است

به گزارش خبرگزاری یولن از اردبیل، صبح امروز چهارمین جلسه شورای معادن استان با حضور استاندار اردبیل، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان و دیگر اعضای این شورا در محل سالن شهید رجایی استانداری برگزار و مشکلات در حوزه معدن مورد بحث و بررسی قرار گرفت.

سیدحامد عاملی، استاندار اردبیل در این جلسه اظهار کرد: طرح هادی حق مردم روستا است و با اجرای این طرح روستائیان می‌توانند از ثمرات آن بهره مند شوند.

وی افزود: طرح هادی ضمن ساماندهی و اصلاح بافت موجود، میزان و مکان گسترش آتی و نحوه استفاده از زمین برای عملکردهای مختلف از قبیل مسکونی، تولیدی، تجاری و کشاورزی،  تأسیسات و نیازمند‌های عمومی روستایی را تعیین می‌نماید.

حمایت از بخش معدن در دستور کار است

رامین صادقی، رییس سازمان صنعت، معدن و تجارت استان اردبیل نیز در این جلسه با اشاره به ظرفیت‌های استان در حوزه معادن اظهار کرد: با توجه به مطالعات اساسی که در چند سال گذشته در حوزه معادن استان انجام شده، معادن استان ظرفیت‌های بسیار خوبی برای ایجاد اشتغال دارند و تلاش مجموعه سازمان صمت استان بر این است تا از این ظرفیت در راستای توسعه اقتصادی منطقه نهایت استفاده را ببریم.

وی گفت: استاندار اردبیل از ایجاد و توسعه واحدهای فرآوری مواد معدنی حمایت می‌کند و در سازمان صمت استان نیز به تبع از وزارت متبوع و برای عملی کردن برنامه‌ها و رسیده به اهداف سازمانی، سعی می‌کنیم با جذب سرمایه‌گذار و ایجاد صنایع تبدیلی در سطح استان، از خام‌فروشی مواد معدنی جلوگیری نماییم تا درآمد استان افزایش یابد.

گفتنی است؛ در این جلسه درخواست‌های مربوط به شرکت‌های پیمانکاری جهت تامین مصالح ساختمانی مورد نیاز پروژه‌های عمرانی، پرونده‌های مربوط به طرح‌های غیرمعدنی متداخل با فعالیت‌های معدنی، پرونده‌های مربوط به رفع سلب صلاحیت، پرونده‌های مربوط به تعطیلی موقت معدن، پرونده‌های مربوط به انتزاع بهره‌بردار(انصراف بهره‌بردار)، اختلاف فی مابین شرکت گوهر سبز آسیا با اداره کل راهداری و حمل‌ونقل جاده‌ای استان مطرح و بررسی شد.

همچنین اختلاف فی مابین شرکت ایمیدرو با اداره کل منابع طبیعی و آبخیزداری استان، مشکلات موجود در اجرای طرح سرمایه‌گذاری خدماتی گردشگری با محدوده معدنی پوکه گازیر سرعین، نامه وزارت  متبوع در خصوص معدن پوکه معدنی آق قلعه، درخواست معدنکاران و مشکلات معادن مخلوط کوهی منطقه شیران، درخواست انجمن صنفی شن و ماسه استان، درخواست محدوده اکتشافی شرکت سیمان سفید گرمی مورد بررسی قرار گرفت.

انتهای پیام/۳۴۶۳/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا