اصفهان

ضرورت احیای کاروانسراهای تاریخی در اصفهان

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران از اصفهان، در جلسه‌ای با حضور مهدی طغیانی نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی و مسؤولان میراث فرهنگی وضعیت دو کاروانسرای مقصودبیک و نخجوانی‌ها مورد بررسی قرار گرفت.

مهدی طغیانی، نماینده مردم اصفهان در مجلس شورای اسلامی در ابتدای جلسه اظهار داشت: با بودجه موجود نمی‌توان کار جدیدی در اصفهان انجام داد، چرا که تمامی آن صرف ویرانی آثار شاخص باقی‌مانده می‌شود، یک بحثی که در صنایع دستی و هنر وجود دارد آن است که هنر لزوما با نگاه بازاری انجام نمی‌پذیرد و بخش کوچکی را شامل می‌شود و در این دو حوزه اگر بخواهیم صنایع دستی را نجات دهیم و به هنر کمکی جدی کنیم راهش آن است که گردش مالی این حوزه‌ها را ارتقا دهیم.

وی ادامه داد: لازم است تلاش کنیم که چند شرکتی که در حوزه بازاریابی بین‌المللی فعال و حرفه‌ای هستند را شناسایی کنیم و با این شرکت‌ها برای بازاریابی مناسب در این حوزه همکاری داشته باشیم.

طغیانی عنوان کرد: اهالی صنایع دستی توقع دارند در گام نخست و به عنوان کاری کوچک چند بازارچه برایشان در شهر اصفهان تعریف شود، این برای ابتدا مسیر کارهای خوبی است اما مشکل صنایع دستی را به واقع برطرف نمی‌کند و باید در حد کشوری و جهانی به صورت استاندارد همراه با کیفیت و برند مناسب در حوزه صنایع دستی فعالیت کنیم.

نماینده مردم اصفهان در ادامه جلسه با اشاره به وضعیت دو کاروانسرای مقصودبیک و نخجوانی‌ها گفت: این کاروانسراها طی دهه‌های ۴۰ و ۵۰ تخریب شده و اکنون باید با احیا یا سرمایه‌گذاری قابل استفاده شوند.

انتهای پیام/۶۳۰۷۷/آ/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا