آذربایجان غربی

ضرورت اصلاح آیین‌‌نامه استقرار مدارس غیردولتی

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، سپیده طیب قاسمی صبح امروز در جلسه هم‌اندیشی موسسان مدارس غیرانتفاعی که در سالن جلسات دبیرستان دوره اول متوسطه فضلا برگزار شد، اظهار داشت: درب اداره کل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی به روی موسسان مدارس غیردولتی باز است.

وی با بیان اینکه در تلاش برای رفع مشکلات و موانع پیش روی مدارس غیردولتی استان هستیم، تصریح کرد: در سومین سال اجرای آیین‌نامه استقرار مدارس و مراکز غیردولتی هستیم و با توجه به سه ساله بودن زمان این آیین‌نامه، ضرورت دارد نسبت به اصلاح برخی مفاد این آیین‌نامه اقدام شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه امسال صدور مجوزهای استقرار به تاخیر افتاده است، ادامه داد: سعی می‌شود صدور مجوزها امسال با سرعت بیشتری انجام گیرد و ضرورت دارد موسسان مدارس غیردولتی نیز پیگیر مجوزهای خود باشند.

طیب قاسمی با بیان اینکه مکاتبات متعددی برای اصلاح آیین‌نامه انجام گرفته است، افزود: این اداره کل مجری آیین‌نامه استقرار مدارس است ولی برای رفع موانع نیز در تلاش هستیم.

وی با بیان اینکه نمی‌توانیم آیین‌نامه استقرار مدارس را نادیده بگیریم، خاطرنشان کرد: هر چند باید این آیین‌نامه را اجرایی کنیم و قانون‌گذار نیستیم ولی این آیین‌نامه مشکلات اجرایی دارد و باید مشکلات آن رفع شود.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی با بیان اینکه مکاتبات لازم در این زمینه انجام شده است، گفت: اداره کل نوسازی نقطه مقابل موسس نیست و همگی در راستای تربیت آینده سازان کشور، در کنار هم هستیم.

طیب قاسمی با بیان اینکه فارغ از همه دل‌نگرانی‌ها، باید نسبت به آموزش دانش‌آموزان اهتمام جدی داشته باشیم، اظهار داشت: پیگیر رفع موانع قانونی این آیین‌نامه هستیم.

وی اعلام کرد: با توجه به شرایط موجود استان، آیین‌نامه موجود فشار مضاعفی برای موسسان ایجاد می‌کند و آیین‌‌نامه استقرار مدارس غیردولتی، در استان قابل اجرا نیست چرا که برخی بندهای این آیین‌‌نامه با هم در تضاد هستند.

طیب قاسمی با اشاره به وجود ۶۰۰ مدرسه غیردولتی در استان، یادآور شد: مشکلات این مدارس یک شبه ایجاد نشده که انتظار داشته باشیم این مشکلات نیز یک شبه رفع شود و نیازمند زمان بیشتری برای رفع مشکلات پیش روی مدارس غیردولتی هستیم.

این مقام مسئول با بیان اینکه شخصیت اصلی انسانها در مدارس شکل می گیرد، اعلام کرد: شخصیت معلمان قابل احترام است و اگر امروزه احترام جامعه فرهنگی حفظ نمی‌شود، ناشی از کم دقتی ما است.

مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی گفت: اجرای آیین‌نامه استقرار به هیچ عنوان در راستای انتفاع شخصی نیست و نمی‌توانیم قوانین را تفسیر به رای کنیم ولی در تلاش هستیم تا موانع پیش رو را برداریم.

موسس مدرسه غیردولتی فضلا نیز در این جلسه اظهار داشت: با توجه به مدت زمان باقی مانده جهت اعلام آمادگی موسسان جهت کاندیداتوری شورای هماهنگی آموزش و پرورش، ضرورت دارد موسسان مدارس غیرانتفاعی نیز با همفکری، به اجماع رسیده و نفرات منتخب خود را برای انتخابات این شورا معرفی کنند.

مهدی سلطانی با اشاره به مشکلات پیش روی موسسان مدارس غیرانتفاعی، تصریح کرد: پایین بودن نرخ شهریه مدارس غیردولتی در استان، عدم تخصیص زمین جهت نوسازی مدارس غیردولتی و مشکلات ناشی از اجرای آیین‌نامه از جمله مشکلات پیش روی مدارس غیردولتی است.

رئیس انجمن موسسان مدارس غیردولتی آذربایجان‌غربی  اظهار داشت: نرخ شهریه مدارس غیردولتی استان نسبت به نرخ تورم، افزایش نیافته است و طی سال‌های متمادی این افزایش شهریه‌ها در حد بسیار ناچیز بوده که با توجه به بالا رفتن هزینه تجهیز و نگهداری مدارس غیردولتی، افزایش حق بیمه کارکنان و افزایش حقوق معلمان و کارکنان، ضرورت دارد نسبت به همسان سازی نرخ شهریه دریافتی، متناسب با نرخ تورم اقدام شود.

وی با بیان اینکه در این زمینه قصد فشار به خانواده‌ها را نداریم، افزود: عادلانه کردن نرخ شهریه دریافتی مدارس غیردولتی یکی از موضوعاتی است که موسسان مدارس غیردولتی می‌توانند با هم‌افزایی هر چه بیشتر و اتحاد، به نتیجه مثبتی در این زمینه برسند.

رئیس انجمن موسسان مدارس غیردولتی آذربایجان‌غربی با اشاره به پایین بودن تعداد دانش‌آموزان مدارس غیرانتفاعی به ویژه در سال‌های اخیر که کلاس‌های درس به صورت مجازی برگزار می‌شود، تصریح کرد: بسیاری از مدارس که تعداد دانش‌آموزان آنها کمتر از ۱۵۰ دانش‌آموز است سود ده نیستند.

سلطانی اذعان داشت: شورای هماهنگی آموزش و پرورش می‌تواند به عنوان بازوی قوی کمک حال موسسان مدارس غیردولتی باشد و برای رسیدن به این منظور، انتخابات این شورا و چینش نفرات از اهمیت ویژه‌ای برخوردار است.

وی با تقدیر از تلاش‌های مدیرکل نوسازی، توسعه و تجهیز مدارس آذربایجان‌غربی در راستای کمک به اصلاح آیین‌نامه استقرار و مکاتبات انجام گرفته و کمک به بهبود مکان استقرار مدارس غیردولتی و تغییر برخی ماده‌های این آیین‌نامه، تقدیر کرد و گفت: شرایط موجود در اداره کل نوسازی و لازم الاجرا بودن این آیین‌نامه را درک می‌کنیم ولی باید برخی مفاد این آیین‌نامه اصلاح و مورد بازنگری قرار گیرد که طی جلساتی که با مدیرکل نوسازی و تجهیز مدارس استان داشتیم، مکاتبات لازم از سوی این اداره کل به سازمان ارسال و منتظر نتیجه حاصله از این موضوع هستیم.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا