کرمانشاه

ضرورت اصلاح و طراحی جدید شبکه دفع آب‌های سطحی شهر کرمانشاه/تقاطع‌های حساس شهر کرمانشاه برای وقوع بارندگی آماده می‌شوند

ضرورت اصلاح و طراحی جدید شبکه دفع آب‌های سطحی شهر کرمانشاه/تقاطع‌های حساس شهر کرمانشاه برای وقوع بارندگی آماده می‌شوند

محمد موحدی مجد در گفتگو با خبرنگار برگزیده کرمانشاه، اظهار کرد: هر سال پیش از آغاز فصل بارندگی با کمک نیروهای پاکبان در مناطق، پاکسازی کانال‌های سطح شهر آغاز می‌شود و امسال برنامه پاکسازی در شهر کرمانشاه را از ٢ هفته پیش آغاز کرده‌ایم.

وی افزود: در حوزه مسیل های شهری مانند آبشوران، تنگ کنشت و چم بشیر با توجه به اینکه این موضوع جزء شرح وظایف شهرداری نیست هر ساله لایروبی این مسیل ها با همکاری بین دستگاهی با شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌شود.

مدیرکل هماهنگی و نظارت بر خدمات شهری شهرداری کرمانشاه تصریح کرد: امسال هم لایروبی آبشوران و چم بشیر را به زودی آغاز می‌کنیم و لایروبی تنگ کنشت و قره‌سو هم توسط شرکت آب منطقه‌ای انجام می‌شود.

وی گفت: آبگرفتگی در شهر کرمانشاه دلایل متعددی دارد و همیشه به دلیل گرفتگی کانال نیست گاهی کانال کاملا پاکسازی شده اما آبگرفتگی وجود دارد که به دلیل ظرفیت پایین کانال است.

این مقام مسئول ادامه داد: توسعه و افزایش ساخت و ساز در شهر کرمانشاه منجر به سرعت رواناب های سطحی شده و به تبع این باید ظرفیت کانال‌ها افزایش یابد در حالی که در طول ١۵ سال گذشته تعدادی از کانال‌ها اصلا تغییری نکرده و با بارندگی رگباری و شدید ظرفیت آن‌ها به صورت کامل پر می‌شود.

وی ادامه داد: برنامه‌ای که باید در شهرداری کرمانشاه انجام شود اصلاح و طراحی جدید شبکه دفع آب‌های سطحی است که باید از حوزه معاونت عمرانی آغاز و ظرفیت کانال‌ها اصلاح شود، این پروژه مهم نیازمند اعتبار بالا است.

موحدی مجد تأکید کرد: با توجه به هشدارهای هواشناسی آمادگی لازم را برای آغاز بارندگی‌ها داریم و پیش‌بینی می‌شود در بارندگی های سیل آسا آبگرفتگی هایی را در شهر کرمانشاه شاهد باشیم.

وی ادامه داد: پمپ‌های کف کش تقاطع‌های حساس شهر کرمانشاه از جمله تقاطع حضرت امام‌ حسین‌ (ع) تقاطع غیر هم‌سطح شهدا و تقاطع شهید سلیمانی به منظور جلوگیری از آبگرفتگی اصلاح می‌شوند تا با تعمیرات در نظر گرفته شده و آماده باش آتش نشانی برای این تقاطع ها مشکلی پیش نیاید.

موحدی مجد مجموع پاکبان های خدمات شهری برای انجام این اقدامات را حدود ۶۴٠ نفر اعلام کرد و گفت: در صورت نیاز نیروهای حوزه فضای سبز هم اضافه می‌شوند و در مجموع حدود یک هزار و ٢٠٠ نفر نیروی پاکبان و خدمات شهری در شهر مشغول به فعالیت می‌شوند.

۴۶

برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا