Deprecated: Optional parameter $storage_path declared before required parameter $sftp is implicitly treated as a required parameter in /home/irviral/public_html/wp-content/plugins/duplicator-pro/lib/phpseclib/class.phpseclib.php on line 107
ضرورت اهتمام شهرداری‌ در پرداخت سهم نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی مهدی‌شهر - خبرگزاری برگزیده های ایران
سمنان

ضرورت اهتمام شهرداری‌ در پرداخت سهم نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی مهدی‌شهر

ضرورت اهتمام شهرداری‌ در پرداخت سهم نیم درصد به کتابخانه‌های عمومی مهدی‌شهر

به گزارش خبرگزاری برگزیده های ایران استان سمنان، پنجمین جلسه انجمن کتابخانه عمومی شهرستان مهدی‌شهر با حضور محمد طاهریان، مدیرکل کتابخانه‌های عمومی استان سمنان؛ مجتبی اقوامی‌پناه، فرماندار شهرستان مهدی‌شهر؛ علیرضا شربتدار، شهردار مهدی‌شهر؛ محمد ادب، معاون فرماندار مهدی‌شهر؛ مهدیه سامعی، عضو شورای اسلامی شهر مهدی‌شهر؛ علی‌اکبر چتری، رئیس اداره فرهنگ و ارشاد اسلامی شهرستان مهدی‌شهر؛ اسماعیل عبدالحسینی، رئیس دارالقرآن مهدی‌شهر و جمعی از کتابداران و اعضای حقیقی و حقوقی انجمن در سالن کنفرانس فرمانداری این شهرستان برگزار شد.

مدیرکل کتابخانه‌های عمومی سمنان در این جلسه ضمن تبریک ایام ولادت باسعادت امام محمدتقی (ع) و تبریک روز پدر و گرامیداشت یاد و خاطره بنیان‌گذار جمهوری اسلامی ایران همچنین فرارسیدن ایام‌اله دهه فجر، به فعالیت‌های فرهنگی اجراشده در حوزه کتاب و کتاب‌خوانی در استان و شهرستان اشاره کرد و بیان داشت: اهمیت دادن به ‌کتابخانه هر شهر باید در اولویت مسئولین باشد و فراهم آوردن امکانات مطالعه و کتاب‌خوانی در استان و شهرستان‌ها بیشتر جدی گرفته شوند.

محمد طاهریان در ادامه، پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها را تکلیفی قانونی عنوان و تصریح کرد: کتابخانه‌های عمومی بودجه فصل یک ندارد و این موضوع بیانگر آن است که شهرداری‌ها در پرداخت این سهم اهتمام بیشتری داشته باشند.

وی با اشاره به اینکه در حال حاضر بیش از ۴۰ نوع خدمت عمومی و متنوع در کتابخانه‌های عمومی استان ارائه می‌شود، خاطرنشان کرد: رویکرد کتابخانه‌ها نسبت به سال‌های گذشته تغییر کرده است و این باید در تمامی کتابخانه‌ها گسترش پیدا کند تا مردم بیشترین بهره را از این خدمات ببرند.

مجتبی اقوامی پناه فرماندار مهدی‌شهر نیز در این نشست با اشاره ضرورت پرداخت نیم درصد سهم کتابخانه‌های عمومی از درآمد شهرداری‌ها تأکید کرد و افزود: توسعه فرهنگ مطالعه ضرورتی انکارناپذیر است و همه مسئولین باید به رسالت خود در حوزه توسعه فرهنگ مطالعه و اجرای مصوبات همت کنند.

وی همچنین با اشاره به ساختمان خریداری‌شده توسط اداره کل کتابخانه‌های عمومی استان در مهدی‌شهر، این ساختمان را موقعیتی مناسب برای افزایش کتابخانه در مهدی‌شهر عنوان کرد و افزود: با همدلی و تعامل بین اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی و کتابخانه‌های عمومی می‌توانیم اقدامات خوب فرهنگی در شهرستان ایجاد کنیم.

این مقام عالی شهرستان ضمن اشاره به پیگیری فرمانداری برای معرفی اموال مازاد در شهرستان، خواستار پیگیری و تعین تکلیف هر چه سریع‌تر ساختمان مذکور شد.

در ابتدای این جلسه نیز سیده نجمه سیادتی سرپرست اداره کتابخانه‌های عمومی مهدی‌شهر؛ با ارائه گزارشی از وضعیت کتابخانه‌های عمومی این شهرستان، اظهار داشت: در حال حاضر شش باب کتابخانه عمومی در این شهرستان فعال است که پنج کتابخانه نهادی و یک کتابخانه مشارکتی است.

سیده نجمه سیادتی تعداد اعضای فعال کتابخانه‌های عمومی مهدی‌شهر را نزدیک به سه هزار و پنجاه عضو فعال برشمرد و گفت: همچنین ۷۷۴۶۲ نسخه کتاب در کتابخانه‌های عمومی شهرستان مهدی‌شهر در دسترس عموم قرار دارد.

گفتنی است در پایان این جلسه به مناسبت فرارسیدن تولد امام علی (ع) و روز پدر، از آقایان شاغل در اداره کتابخانه‌های عمومی این شهرستان با اهدای لوحی از سوی مدیرکل استان تقدیر شد.

مجله خبری برگزیده های ایران

سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا