لرستان

ضرورت ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری بخش کشاورزی لرستان

جواد صالحیان در گفت‌وگو با خبرنگار برگزیده های ایران در خرم‌آباد، با اشاره به نقش مهم حبوبات در  تامین پروتئین و تامین امنیت غذایی جامعه، اظهار کرد: لرستان به دلیل شرایط فنی کشاورزی، آب و خاک حاصلخیز مقام اول را در کشور هم در سطح زیر کشت و هم تولید حبوبات دارد.

وی افزود: سطح زیر کشت حبوبات در سال زراعی گذشته ۱۱۰ هزار هکتار بود، که از این میزان ۸۰ هزار هکتار به کشت نخود، ۱۴ هزار و پانصد هکتار لوبیا و ۱۴ هزار به کشت عدس اختصاص داشت.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهادکشاورزی لرستان گفت:  میزان برداشت نخود به دلیل شرایط بارندگی کاهش پیدا کرد به طوری که ۶۵ هزار تن از مزارع استان برداشت داشتیم، میزان برداشت لوبیا هم با توجه به عملکرد ۲ و نیم تن در هکتار حدود ۳۵ هزار تن بود.

صالحیان عمده‌ترین مشکل مربوط به حبوبات در استان را نبود مکانیزاسیون در حوزه کاشت، داشت و برداشت عنوان کرد و افزود: از طرفی صنایع تبدیلی و فرآوری و بسته‌بندی حبوبات آنطور که باید و شاید در استان وجود ندارد.

وی ادامه داد: این در حالی‌است که وجود مکانیزاسیون و صنایع تبدیلی و فرآوری می‌تواند به کشاورزان کمک و اختلاف قیمت بازار و مصرف کننده را کاهش دهد‌.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی لرستان گفت: راهکار ایجاد صنایع تبدیلی و فرآوری، همچنین بسته بندی حبوبات ورود سرمایه‌گذاران بخش خصوصی با توجه به شرایط مساعد کشت حبوبات در استان است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا