آذربایجان شرقی

ضرورت بازگشایی مرز خداآفرین / موانع توسعه مناطق آزاد رفع شود

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، عابدین خُرّم در دیدار با دبیر شورای عالی مناطق آزاد تجاری- صنعتی و ویژه اقتصادی با اشاره به تأکید رئیس جمهور بر استفاده از ظرفیت‌های مرزی برای افزایش صادرات، جذب سرمایه‌گذاری و بهبود فضای کسب‌ و کار، اظهار داشت: منطقه آزاد ارس یکی از مناطق همواره فعال، پرتحرک و در حال ارتقا است.

 وی با اشاره به افزایش چشمگیر صادرات از منطقه آزاد ارس در سال‌جاری، تصریح کرد: توسعه روابط با کشورهای همسایه به‌صورت جدی و هدفمند دنبال می‌شود و باید موانع موجود را در این زمینه رفع کنیم.
 
استاندار آذربایجان‌شرقی، حضور دستگاه‌های متعدد دخیل در نقاط مرزی، نامناسب بودن زیرساخت‌های ارتباطی و حمل‌ و نقل و کمبود تجهیزات و امکانات نظارتی و ایمنی را از جمله مشکلات منطقه آزاد ارس ذکر کرد و گفت: به شرط رفع این موانع و ایجاد تسهیلات همچنین اصلاح مدیریت‌ها، شاهد اتفاقات خوبی در این منطقه خواهیم بود.
 
وی همچنین با اشاره به اهمیت بازگشایی مرز خداآفرین که یکی از مطالبات جدی رئیس جمهور نیز هست، گفت: این کار از جهات مختلف برای ۲ کشور همسایه تأثیرگذار است و با توجه به اینکه زیرساخت‌های مورد نیاز در حد قابل قبول وجود دارد، باید موانع تحقق آن رفع شود.

انتهای پیام/۶۰۰۳۴/س/ر


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا