اقتصادی

ضرورت تشکیل قرارگاه بی‌اثر کردن تحریم‌ها در سازمان‌ها/ پیگیر ایجاد پایتخت دریایی هستیم

به گزارش خبرنگار اقتصادی برگزیده های ایران، مراسم تودیع و معارفه مدیرعامل سازمان بنادر و دریانوردی بعدازظهر امروز در این سازمان با حضور وزیر راه و شهرسازی برگزار شد و علی‌اکبر صفایی به عنوان مدیرعامل جدید این سازمان، جایگزین محمد راستاد شد.

در این مراسم رستم قاسمی اظهار داشت:‌ ۳۰ سال است که با سازمان بنادر و دریانوردی آشنایی دارم و همه بنادر کشور را به خوبی می‌شناسم و در ساخت برخی بنادر حضور داشته‌ام.

وی ادامه داد: به کشورهای دریایی زیادی سفر کرده‌ام و رصد اوضاع بندری کشورهای اروپایی و شرقی را داشته‌ام.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه در دوره‌ای که وارد وزارت نفت شدم تحریم‌ها آغاز شده بود، گفت: خیلی از مسئولان نگران شرایط تحریم‌ها بودند و تحریم‌های فلج‌کننده علیه ایران را مطرح می‌کردند و حتی نگرانی حصر دریایی وجود داشت اما سازمان بنادر و دریانوردی توانست از تحریم‌ها به خوبی عبور کند که اگر این هوشمندی نبود مشکلی جدی برای کشور ایجاد می‌شد.

قاسمی تصریح کرد: سازمان بنادر و دریانوردی در مقابله با تحریم‌ها در بسیاری از زمینه‌ها پیشگام است.

وی با بیان اینکه در تحریم‌ها دو موضوع دنبال می‌شود گفت: بی‌اثر کردن تحریم‌ها و مقابله با تحریم‌ها و عبور از آنها باید مورد توجه باشد.

وی بر ضرورت تشکیل قرارگاه‌های بی‌اثر کردن تحریم‌ها در سازمان‌ها تأکید کرد.

قاسمی بیان کرد:‌ زمانی که در وزارت نفت بودم هر روز جدولی مقابل من می‌گذاشتند و اعلام می‌شد که از یک کالا یا قطعه تا چند ماه دیگر بیشتر در انبارها موجود نیست. اما با توانمندی‌ها توانستیم تحریم‌ها را بی‌اثر کنیم و مردم متوجه مشکلات نشوند.

وی اضافه کرد:‌ قرارگاه بی‌اثر کردن تحریم‌ها در سازمان بنادر و دریانوردی باید در دستور کار باشد.

وزیر راه و شهرسازی با بیان اینکه حمل و نقل در کشور ما اهمیت بالایی دارد گفت:‌ در حوزه سازمان بنادر پیشگام هستیم اما در حمل و نقل هوایی، ریلی و زمینی عقب‌ماندگی‌هایی داریم که باید راهکار در نظر داشته باشیم.

وی گفت: در دولت سیزدهم توجه به ساحل‌نشینی، شهرهای آباد دریایی و پایتخت دریایی در دستور کار خواهد بود.

قاسمی اضافه کرد: شهرهایی در جنوب کشور طراحی شده است که برای جمعیت کثیری در دستور کار است که در این باره می‌توان به شهر تیس و شهر مکران نزدیک جاسک اشاره کرد.

وی در بخش دریایی همواره دنبال هوشمندسازی و ارتقاء سطح هستیم و اگر کریدور حمل ریلی که اتصال به دریا را فراهم می‌کند اجرا شود درآمد زیادی نصیب کشور می‌شود که ما از آن محروم هستیم.

قاسمی اضافه کرد: ۱۵ هزار کیلومتر ریل در کشور داریم اما بهره‌برداری از حمل و نقل ریلی ۱۰ درصد است.

وی تأکید کرد: زمینه حضور بخش خصوصی در دریا و سرمایه‌گذاری در ایجاد بنادر باید فراهم شود.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا