آذربایجان غربی

ضرورت توسعه شبکه تلفن ثابت در روستاهای آذربایجان‌غربی

به گزارش برگزیده های ایران از ارومیه، چنگیز نوری در جمع خبرنگاران اظهار داشت: تعرفه تلفن ثابت از ۱۷ سال گذشته تغییر اساسی نداشت و در حال حاضر هر دقیقه مکالمه داخل استانی با تلفن ثابت ۴۵ ریال است و بنا داریم پایین بودن تعرفه مکالمه تلفن ثابت را با بالا بردن هزینه نگهداری خطوط تلفن ثابت جبران کنیم.

وی با بیان اینکه با بالا رفتن میزان درآمد در تلفن ثابت می‌توانیم سرمایه‌گذاری بیشتری در این زمینه داشته باشم، تصریح کرد: این افزایش قیمت در حدی نخواهد بود که در سبد هزینه خانوار اثرگذار باشد.

وی با بیان اینکه  تلفن ثابت در استان زیان‌ده است، افزود: شرکت مخابرات آذربایجان‌غربی ۲ هزار نفر نیروی انسانی دارد که از این تعداد ۷۰ درصد در بخش تلفن ثابت مشغول خدمت هستند.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان غربی اعلام کرد: متوسط کارکرد هر تلفن ثابت در ماه ۵ هزار تومان است این در حالی است که ما برای نگهداری هر خط تلفن ماهانه ۲۰ هزار تومان هزینه می‌کنیم و این امر سبب شده تا در بخش تلفن ثابت زیان‌ده باشیم.

نوری با بیان اینکه توسعه شبکه تلفن ثابت در استان مورد نیاز است، ادامه داد: محدودیت منابع مالی اجازه انجام گسترده این کار را برای شرکت مخابرات فراهم نمی‌کند و هم اکنون توسعه در مراکز تجمیعی و مجتمع‌های مسکونی و تجاری در حال انجام است.

وی با بیان اینکه در نقاط روستایی نیز نیازمند توسعه شبکه تلفن ثابت هستیم، اظهار داشت: از ابتدای سال جاری تا کنون ۶.۵ میلیارد تومان سرمایه‌گذاری در این حوزه انجام داده‌ایم که ضروری است این سرمایه‌گذاری افزایش یابد.

این مقام مسئول یادآور شد: در تعرفه‌گذاری جدید که پس از تصویب اجرایی می‌شود، بر روی افزایش هزینه تعرفه روی مکالمات که روش سنتی افزایش درآمدها است، تمرکز نداریم و تلاش می‌شود تعرفه نگهداری خطوط تلفن ثابت را افزایش دهیم.

نوری در ادامه به افزایش پهنای باند در مناطقی از استان خبر داد و اذعان داشت: در ۵۰ سایت روستایی شهرهای تکاب، بوکان، سلماس، خوی، شاهین‌دژ تا پایان امسال شاهد ارتقای دیتا از نسل ۲ به نسل ۳ خواهیم بود و دراین راستا ۵۰ روستا در شهرهای مذکور از خدمات اینترنت پرسرعت تلفن همراه برخوردار می‌شوند.

وی بر کیفی سازی خدمات دیتا در مناطق شهری، روستاها و جاده‌:های استان اشاره کرد و افزود: ۸۰ درصد سهم بازار اینترنت استان در دست شرکت مخابرات است و بنا داریم این رقم را حفظ کنیم تا بتوانیم در آینده خدمات بهتری را به مشتریان ارائه کنیم.

سرپرست مخابرات منطقه آذربایجان‌غربی از سرمایه‌گذاری ۱۷ میلیارد تومانی مخابرات استان در شبکه تلفن سیار خبر داد و اذهان داشت: این میزان سرمایه‌گذاری طی سال جاری محقق شده است.

انتهای پیام/


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا