چهارمحال و بختیاری

ضرورت توسعه مراکز آموزشی مشاغل دریایی در چهارمحال و بختیاری

رضا علی‌بیگی امروز در گفت‌وگو با خبرنگار فارس در شهرکرد گفت: نیاز کشور به نیروی انسانی ماهر در حوزه حمل‌ونقل دریایی سال‌هاست که دغدغه مسئولان شرکت‌های کشتیرانی داخلی است.

کارشناس حوزه دریایی و بنادر افزود:  نیروی انسانی ماهر در بخش‌های افسر ناوبری، افسر مهندس موتورخانه، ملوانی عرشه و موتورخانه، سرآشپز و دستیاران ایشان، کارشناس محیط زیست دریایی، کارشناس شیلات، کادر دریایی شاغل در سکوهای نفتی دریایی، حقوقدان دریایی، بازرس دریایی و … از جمله شغل‌های حوزه دریا و کشتی‌رانی است.

وی خاطرنشان کرد: تاسیس یک مرکز آموزشی برای ارائه خدمت در بخش‌های فوق‌الذکر برای اولین بار در استان چهارمحال و بختیاری سبب خواهد شد تا علاوه بر برطرف نمودن نیاز خطوط کشتیرانی داخلی و دیگر ذینفعان مرتبط به نیروی انسانی ماهر، شاهد کاهش نرخ بیکاری دانش‌آموختگان دانشگاه‌ها و نیز جوانان جویای کار استان باشیم.

علی‌بیگی اضافه کرد: سال‌هاست که در شهر تهران مراکز آموزشی متعددی از جمله دانشگاه صنعتی شریف، دانشگاه صنعتی امیرکبیر و دیگر موسسات آموزشی غیردولتی در این بخش‌ها فعالیت می‌کنند، پس در کنار ساحل نبودن شهر یا استان، مانعی برای ایجاد چنین مراکز آموزشی نیست.

مدرس و کارشناس مدیریت ریسک‌های دریایی گفت: امیدواریم مسئولان ارشد این استان که دارای نرخ بیکاری بالایی است در قالب کارگروهی با محوریت دغدغه مشترک در حوزه اشتغالزایی، اسباب تاسیس چنین مرکز آموزشی را در اسرع وقت فراهم نمایند.

وی تاکید کرد: فراموش نکنیم که توجه بیش‌ازپیش به توسعه دریامحور جزو برنامه‌ها و سیاست‌های اولویت‌دار رئیس‌جمهور و وزیر راه و شهرسازی دولت سیزدهم است که موجب رشد اقتصادی کشور خواهد شد.

انتهای پیام/۶۸۰۳۳


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا