آذربایجان شرقی

ضرورت حرکت همسو در تولید کنندگان اندیشه حوزه و دانشگاه

به گزارش برگزیده های ایران از تبریز، حجت الاسلام والمسلمین سید محمدعلی آل هاشم به مناسب ۲۷ آذر در مراسم گرامیداشت سالروز شهادت آیت الله مفتح و روز وحدت حوزه و دانشگاه با بیان اینکه عمیق ترین و پایدار ترین جلوه وحدت حوزه و دانشگاه است، اظهار داشت: گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه گفتمان مبارکی است که بعد از پیروزی انقلاب از سوی امام راحل عظیم الشان روحی جدید در کالبد دو نهاد علمی کشور دمیده شد.

امام جمعه تبریز با اشاره به ظرفیت های نرم افزایی حوزه و دانشگاه افزود : حوزه و دانشگاه وظیفه تولید نرم افزارهای مورد نیاز کشور و تربیت نیروی انسانی را برعهده دارند که میتوانند با هم افزایی این ظرفیت ها را ارتقا دهند.

وی حرکت پر شتاب و جدی گفتمان وحدت حوزه و دانشگاه را مرهون شهید آیت الله مفتح، شهید آیت الله مطهری و شهید آیت الله دکتر بهشتی دانست و گفت: این حرکت بعد از پیروزی انقلاب شتاب بیشتری گرفته و گامهای جدی تر و راهبردی تری در مسیر وحدت این دو قشر برداشته شده است.

نماینده ولی فقیه در استان با اشاره به بیانات رهبر انقلاب در خصوص وحدت حوزه و دانشگاه خاطرنشان کرد : معظم له در طول سالهای متمادی از زوایای گوناگون ضرورت اهمیت و ابعاد مختلف مسئله وحدت حوزه و دانشگاه را مورد توجه و تبیین قرار داده اند.

امام جمعه تبریز در ادامه گفت: وحدت حوزه و دانشگاه به این معنی است که در دفاع از اسلام و نظام در نگاه دینی به گزاره های علمی در تامین نیازمندیهای اجتماعی در برخورد و مقابله با توطئه های دشمنان خارجی و سرسپردگان داخلی آنها وحدت و اتحاد موضع داشته باشند.

آل هاشم با اشاره به وحدت فرهیختگان جامعه در عصر پیامبر اکرم (ص) گفت : برای ایجاد وحدت در میان هر قشر و جامعه ای به عوامل و حلقه های اتصالی نیاز است که اعضای یک جامعه را مانند دانه های تسبیح منظم به هم پیوند می‌دهد.

انتهای پیام/۶۰۰۲۷

 


سرور مجازی

نوشته های مشابه

دیدگاهتان را بنویسید

نشانی ایمیل شما منتشر نخواهد شد. بخش‌های موردنیاز علامت‌گذاری شده‌اند *

دکمه بازگشت به بالا